Tuffa

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Camilla Anderholm - 26 december 2009 22:28

Herregud , om ni bara visste hur det ser ut hos oss ute ... !!! Det är så sjukt mycket snö så det är inte klokt och inte verkar det som att det avtar heller det fortsätter att falla lapphandskar i en strid ström uppifrån , några vägar att gå på är det inte att tala om , man får försöka ta sig fram så gott som det går helt enkelt .

Nu är det ju tur att Tuffa är en ganska så stor hundras , hon tar sig fram ganska så bra , även om det är en del motstånd , men då vi var ute tidigare ikväll så mötte vi en familj som hade en tax i kopplet och den stackars hunden slet verkligen ont , hon försvann helt och hållet i snön , det såg verkligen inte klokt ut , det vette tusan om jag skulle ge mig ut på några längre promenader om jag hade en hund med så korta ben , jag kan ju ha helt fel , men jag tyckte faktiskt synd om den .

Det blir gamla bilder i bloggen idag , för jag törs inte ta ut kameran i det här vädret .

Och så var det dags för den klassiska mellandags rean , något jag och Johan hoppar över i år ... men Linus har varit iväg för att spendera lite pengar som han fick i julklapp , och jag ringde honom då han var ute ... han lät nästintill chokad då jag pratade med honom , ja nästintill panikslagen över hur mycket folk det var   självklart så hade jag förvarnat honom , men han insåg nog inte riktigt ändå hur det faktiskt är , så jag vet inte om han tänker ge sig ut på mer mellandags handling .

För övrigt så har det varit hockey för hela slanten idag , först ut till Eon för att se Timrå vinna över ärkerivalerna Modo och så dessa små kronor vinna stort över Tjeckerna , det kommer nog att bli en underhållande turnering att följa .

Nu är det dags att kasta sig ut i vädret igen för att Tuffa ska göra ifrån sig sista gången för idag , och det sista jag ska göra innan jag går och lägger mig är att be till högre makter om att dom hunnit polga undan tills imorgonbitti annars så är nog risken stor att vi kommer snöa inne.


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards