Tuffa

Alla inlägg under december 2010

Av Camilla Anderholm - 24 december 2010 01:27

Tuffa & Kliff och jag önskar er alla en riktigt God Jul.


  

Av Camilla Anderholm - 17 december 2010 15:31


 


Japp, idag firar vi världens bästa Kliff ... fattar inte var detta året tagit vägen.

Kommer så väl ihåg förra hösten då vi tvingats till att ta bort Fight, hur Tuffa gick ner sig ordentligt och nästan sörjde ihjäl sig ... då vi fick låna Olga som kom som en räddande ängel och hjälpte Tuffa tillbaka till livet...  där och då insåg vi att Tuffa är en hund som behöver en kamrat.

Då började letandet efter en ny familjemedlem .... jag kontaktade König på Doremis och talade om att jag var ute efter en liten kille .... sedan blev det en lååång väntan ... skulle det bli några valpar ????   och framför allt skulle det finnas någon till oss ????   så kom då dagen då Kliff och Klassic föddes.

17 december 2009 såg två små berner bebisar dagens ljus ... oj tänkte jag ... endast en hanvalp !!!!   men som ni förstår så klart    så var det vi som skulle få ta hem Kliff.

Kliff 6 veckor.

  


Lyckan var total .... jag trodde inte det var sant då jag fick beskedet att vi skulle få äran att ta hand om denna kille.

Som ni alla vet då man bara går och väntar och längtar så hinner man nästan bli galen innan det äntligen är dags för att hämta hem sin nya medlem.

13 februari en riktigt solig och härlig vinterdag satte vi oss i bilen för att äntligen hämta hem honom, och det är absolut inget vi någonsin har ångrat.


Kliff 8 veckor.

Han stal våra hjärtan från första stund.

Han visade sig vara en fruktansvärt lätt valp .... allt flöt bara på med Kliff ... han gjorde aldrig något väsen av sig ... det var nästan onaturligt ... jag kommer ihåg då han var busig någon gång hur jag tyckte det var uppfriskande för det är ju så valpar ska vara .... lite lagomt busig ... men inte Kliffen inte.

Var han okopplad på promenader så gick han hack i häl ... han veck aldrig av från våran sida ... det var absolut inte på grund av att han var rädd och otrygg !!!!  tro för gud skull inte det , han var helt enkelt väldigt följsam.

Ordet nej !!!! det har han haft inopererat från födseln tror jag    sa man nej vid olika tillfällen så räckte det alltid att man sa det en gång .... Kliff har vi aldrig behövt tjata och bli irreterad på .... och det är helt ärligt och kommer från hjärtat !!!   Jag har aldrig någonsin kännt eller blivit irreterad på honom vid något tillfälle, han har liksom alltid bara fungerat.

Som sagt fruktansvärt lättsam var han och är han fortfarande.


Kliff på första sennenspecialen i Karlskoga 5 månader.


Det enda som var lite jobbigt då han var liten var ju dom här förbannade parasiterna som vi aldrig tycktes bli av med !!!!  inte för att han verkade lida av det, det var nog snarare jag som höll på att bli galen av det ... men som med det mesta här i livet så kommer man tillslut till en insikt och lägger ner det .... efter några månader så var han iallafall frisk och sedan dess så har det inte varit något speciellt med honom.

  

Visst var jag lite orolig där under den värsta tillväxtperioden med tanke på hur det gick för Tuffa ... men det var ju totalt onödigt ... han har alltid rört sig väldigt fint så även där lades oron ner, ganska så snabtt.

Nu då vi har hunnit till ett-års dagen så närmar man sig ju även röntgen ... inga beslut är tagna då vi ska göra den, jag känner inte att jag måste skynda mig iväg för att få den avklarad ... vilket kanske förvånar dom som känner mig ... min familj har i alla tider anklagat mig för att vara fruktnasvärt nyfiken    pytt !!! säger jag ....

Jo i ärlighetens namn är jag nog ganska nyfiken ... varför läser man annars sista sidan i en bok då man precis ska börja läsa den ???? ja .. gott folk ... jag gör faktiskt det !!!   men det är inget jag någonsin kommer att erkänna   .

Så tids nog så ska även Kliff hamna under röntgen kameran ... men när står ännu skrivet i stjärnonra.

  

Så klart ska vi fira vårat födelsedags-barn idag ... tårta och paket ska killen få och även om det har varit ett fruktansvärt snöoväder och man helst av allt bara veltat stanna inne idag så har vi varit ute på en lång promenad med en massa bus i snön tillsammans med Tuffa.

Tyvärr så hade jag även tänkt ta nya kort på honom då han fyller år, men då det är sådant busväder ute så får 1 års-korten låta vänta på sig .

Just nu ligger jubilaren och drar timmerstockar kan jag säga .... herregud som han kan snarka denna vovve   .

Vi ser nu fram emot att fira väldigt många födelsedagar med våran lilla " sheriff" .


Av Camilla Anderholm - 3 december 2010 21:31

Verkar som jag bara kan blogga då det är fredagar    och NEJ gott folk, det beror inte på att jag har fått lite innanför västen   det är väldigt dåligt på den fronten nu för tiden.

Det är väl helt enkelt så att jag är sjukt trött under veckorna och sitter med näsan nerkörd över skolböckerna, snart har jag avklarat ena kursen ... NICE .... då är det bara några ämnen kvar, blir lite lättare liksom att fokusera på bara några, för som jag sagt tidigare, det är verkligen inte lätt att vara student.

I veckan som varit så har vi haft det ordentligt kallt, inga nya bilder har tagits ... vill för allt i världen inte förstöra kameran ... har inte en aning om hur den klarar temperaturer neråt - 15 -18 grader !!!! inte värt att riskera iallafall.

Så det blir bilder ni redan har sett.

För övrigt så kan jag berätta att den dära julkänslan alla pratar om lyser klart och tydligt med sin frånvaro ... fattar inte vad det är alltså, jag som varit totalt jultokig ... kan det vara så att inga små barn finns hemma längre ... tjejerna har ju flyttat till eget och pyntar och fixar så fint hos dom ... och Linus som fortfarande bor hemma, han tycker det mest är onödigt att hålla på ... men nu gör man det ju ändå liksom, dt hör ju till ... och om jag ska vara ärlig så skulle han nog tycka det vore konstigt om vi inte kulade något alls ... men undra just ja hur det blir då inte han bor hemma längre ???   tanken är att det ska bakas lite lussebullar iallafall i helgen, pepparkakorna skiter vi i att baka ... skulle han vara sugen så får han baka, men som sagt han tycker mest det är jobbigt ... så det får bli köpekakor i år.

Jag skulle vilja komma igång med julklapparna också, skönt då man har kommit en bit på väg då det gäller dom.

Då man läser tidningen nu så lovas det soligt väder i helgen innan mer snö ska komma under nästa vecka, ja ... men det låter väl bra det då vi ska ha sennenträff på söndag ... se till att komma nu alla ni som har en sennenhund ... the more the merrier .... heter det ju ;).

Ha nu en trevlig helg alla och en skön andra advent.  

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards