Tuffa

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Camilla Anderholm - 18 december 2009 21:11

Allvarligt talat , vart kom den här kylan ifrån   igår då jag slog ett getöga på termometern så tyckte jag det stod 1,5 grader kallt , något som jag genast insåg var helt fel då jag kom ut i luften .... snön knarrade under fötterna på mig då jag var på väg ner till dagis för ett arbetspas.......  Minus 15 var det visst , vaknade upp imorse av att det raskt hade sjunkit eller är det stigit , hur sjutton är det man säger  ???? till minus 22 grader !!!!!!!! Hallå !!! ..... Det är lite väl kallt för min del varför kan det aldrig vara så där lagom som vi är så kända för i landet lagom .

Nu har vi ju varit förskonade från snöstormar och isande vindar iofs som jag har förstått att det varit runt om på olika ställen i landet , men när det står -22 på termometern då är det inge roligt heller .


   Tuffa däremot har inge som helst problem med att det är så kallt , snarare så att hon gillar det här riktigt skarpt .

Hon som i vanliga fall är lugnet själv då vi är ute och puttrar runt här i området ibland är det ju knappt styrfart på henne , jag har ju berättat att hon rätt som det är kan lägga sig ner och vägra röra på sig ... nu är det annat ljud i skällan ska ni veta   .

Hon far fram som en furie då vi är ute , kastar sig hejdlöst fram i den lilla snön vi har och hittar hon en isklump att bolla med så är lyckan total .

Både jag och Johan tycker det är så roligt att vara ute med henne då hon är så här det lyser i ögonen på henne av glädje .

Idag då det var så kallt så var egentligen planen att vi bara skulle gå en mindre sväng , men som tur var så klädde jag mig ordentligt för då vi väl var ute så hade jag inte hjärta att bara ta en kortare sväng , Tuffa njöt i fulla drag av både kyla och snö , så vi tog oss en ordentlig sväng trots den kalla luften , hon var alldeles full av rimfrost i ansiktet då vi kom hem .

Efter det så var det bara till att vässa armbågarna för jag skulle iväg och handla lite , och det är ju bara att inse att man får skylla sig själv då man är ute så här i sista sekunden ... folk precis överallt men nu är jag iallafall klar med Linus födelsedag , vi ska ju fira två födelsedagsbarn också innan det blir jul .

Johan och Linus fyller ju år den 22 december .... taskig planering va ???

Men det är klart iallafall och i helgen ska både gran och annat upp så om inte världen går under så ska det nog bli jul i år också .

Nu ska ni alla ha en fin helg .

  


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards