Tuffa

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Camilla Anderholm - 25 december 2009 16:15

Ja då har julafton hunnit passera och gudarna ska veta att jag tycker det är så skönt ... julkänslan som jag letade efter hela december behagade aldrig riktigt infinna sig det här året , konstigt nog .... jag har alltid varit barnsligt förtjust i julen åtminstone sedan jag fick familj själv...

Hur som helst så vart det en bra dag ... lugn och behaglig med dom som står en närmast , god mat och barnen som tindrar med ögonen då dom fått sina klappar ... nja det var väl kanske att överdriva aningen för mycket men dom var alla nöjda med vad som var i paketen och då är mamma glad      jag vet med mig att jag har förmågan att överdriva lite för mycket då det kommer till det här med julklappar , jag har liksom målat in mig i ett hörn skulle man kanske kunna säga och dom är ju vana vid att få en del .... men om sanningen ska fram så kanske man skulle skita i julen nästa år och fara bort .... skulle mycket väl kunna tänka mig att ligga i en solsäng med en mumsig paraplydrink och en 30-35 grader varmt och bara ha det bra , det tål då att tänkas på iallafall .

Tycker nog att det är bra att det bara är jul en gång om året .... av olika anledningar .... ta bara det här med all mat och gottor ... här hemma står det chokladkartonger i alla hörn ... och är man en chokladgalning som jag är så är det stört omöjligt att passera dom utan att det slinker ner en bit  ... jag känner mig fyrkantig av all mat och gottor .


Och tänk att det är samma sak varje år så här på juldagen ..... Johan och jag var ute med Tuffa på förmiddagen och det slog mig att det finns nog ingen annan dag på året som det är så otroligt mycket folk ute och promenerar som just på juldagen , vi var ute i 1½ timme och jag lovar er vi var inte ensamma under någon tid alls , antingen var det folk framför eller så bakom oss och inte är det två och två utan typ hela familjer som går på bredd och tar upp hela gångbanorna , är man ute varje dag flera gånger om dagen som man är då man har hund så lägger man ju så klart märke till det här , inte för att det gör mig något ... men jag blir bara så förundrad över varför inte fler är ute och rör på sig under resterande 364 dagar som året faktiskt innebär , det är ju så skönt .

Imorgon tror jag att vi ska leta oss upp i skogarna iallafall , det har ju kommit så mycket snö nu så jag misstänker att ingen har trampat upp och gjort det promenadvänligt så här dagarna innan jul då man är upptagen med annat , men då får vi ta på oss den uppgiften då , värre än så är det ju inte .

Nu ska ni ha en fortsatt trevlig julhelg.   

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards