Tuffa

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Camilla Anderholm - 3 december 2009 21:37

Fråga mig inte hur det gick till ... !!!! Men nu sitter jag här och är vaccinerad mot svininfluensan !!!

  

Jag som inte hade tänkt göra det , jag ligger inte i någon riskzon och influensor av olika slag brukar inte drabba mig ...

Ibland får jag för mig att det beror på att man tillbringat så många år på dagis och varit utsatt för så mycket olika baciler så att man har utvecklat något slags immunsystem , för helt ärligt så kommer jag inte ihåg då jag var förkyld sist , och magsjuk ska vi bara inte tala om ... det måste vara minst 15 år sedan .

Men idag kom en av gubbarna som jobbar för Johan och berättade att han varit och tagit sprutan och det var inge folk där över huvudtaget , sköterskorna satt där med sina sprutor och bara väntade på att få sticka nålen i armen på någon .

Ja , men då slår vi till tyckte Johan och sagt och gjort så är man nu vaccinerad .

Ni som känner mig kan nog höra då jag säger just dom här orden till Johan då han kom med förslaget ... När bestämde vi det här !!!!! 

Jaja , nu återstår att se om jag får några biverkningar , än så länge är allt frid och fröjd .

Men eftersom jag har rätt så ordentligt ont i vänster arm ... Ja du AC ... det har inte gått över än   ...  

Så fick det bli spruta i höger arm , och nu är det bara att hålla tummarna för att jag inte får ont i höger för då ligger utställningen pyrt till ... Men iofs så är det en vecka kvar till vi ska till Stockholm så det har kanske gått över tills dess .



  

Så har vi då fått kallgrader hit till Sundsvall , igår var det riktigt krispigt ska jag säga -10 grader ... burrr.... men hellre det än regn , nu saknas nederbörden i en form av snöflingor men jag tror att jag läste att det skulle kunna komma nu i helgen som jag längar efter att få gå en skogspromenad då det knastar av kall snö under fötterna .

Så blir det inte snö tills på lördag så ska jag kasta mig handlöst ut i julklappsdjungeln för att påbörja inköpen och lite bak är också inplanerad under lördagen , det är nog dags att starta så smått med julbestyren för på söndag är det dags för sista bernerträffen och efter det så brukar man kunna bli lite trött på ögat efter all frisk luft man har insupit och till veckan är det fulla dagar och nästa helg så är det ju en Stockholms utställning inplanerad så då går den helgen bort .. och ett tu tre så är det jul .

Ja det var några rader från mig igen passar på att önska er alla en trevlig helg.

  


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards