Tuffa

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Camilla Anderholm - 15 december 2009 10:24

Då har det hunnit bli både tisdag och tredje advent och fortfarande vill inte julkänslan infinna sig , men igår och idag behagar det snöa så det kanske kommer i takt med det .... det är iallafall vad jag hoppas på .

Utvilad är jag iallafall vid det här laget efter helgens lilla tripp till våran huvudstad där Aston skulle äntra ringen för första gången på Stora Stockholm .

Att vi har tokroligt på våra resor runt om i landet behöver jag väl inte berätta det vet ni ju redan och naturligtvis så stod gapskratten som spön i backen även denna gång .... herregud ... inte underligt att man behöver en dag eller två för att hämta igen sig efter våra resor   .

Att resorna tar sån förba--at lång tid i ren restid det är mig en gåta !!!!

Jag törs inte ens nämna hur lång tid vi höll på innan vi var framma men så mycket kan jag ju berätta att då jag pratade med Johan då vi var halvvägs så frågade han om vi körde baklänges !!!!!

Och det gör vi då rakt inte ... AC berättade minsann att hastigheten emellanåt var uppe i 120 !!!!!!! 

Oj oj , det var nog tur att inte Johan hörde det för han brukar få puttra på i behagliga 90 då vi är ute och åker eftersom jag är aningens åkrädd .

Så det är oförklarigt varför resorna tar sån lång tid från punkt A till punkt B ... Lite kan det ju ha att göra med att vi vägrade fälja Greta Gaphals

( Annelie´s GPS ) vägbeskrivning då vi skulle rekognisera vägen från Tyresö där vi skulle bo till Älvsjö där utställningen var , en resa som normalt skulle ta ca 30 minuter tur och retur , för oss tog det närmare två timmar !!!!

Men vad gör väl det egentligen i goda vänners lag .

Hur gick det då för allas våran busbulle ????


  


Ett första pris och så placerade han sig två:a  strax efter Berntiers Legolas

på tredje plats kom brorsan (Adler) som i vanlig folkmun kallas för Magic .


Magic .


Vi är överrens om att domaren var en behgalig prick så nu behöver vi inte frukta honom då det är dags att ställa för honom igen i Byske nästa höst .

Domarna är verkligen varierande , en del står och pekar med hela handen hur man ska springa och mumlar något ohörbart i mellanåt sedan finns det dom som tar sig tid att ge vovvarna en klapp och även en muntlig förklaring till hur han/hon har resonerat , sånt gillar jag så Kurt Nilsson passade mig måste jag säga , dom flesta är ju bra och trevlig men det finns något enstaka surpäron som vi har stött på och då tänker man till en extra gång om man verkligen ska ställa .

Nu dröjer det tills Februari innan vi styr kosan mot Sala och en raspecial , då ska även Tuffa ställas ut en sista gång i unghundsklassen för sedan har hon blvit stora damen och ska väl harva runt i öppenklassen för tid och evighet om vi inte lyckas knipa tre cert och helt plötsligt befinner oss i champinjonernas värld .

Nu gått folk ska Tuffa och jag bege oss ut i snön för en prommis , och ni som är ute efter vägarna ... Ta de lugnt ... tydligen så är det lite kaos runt om i landet nu på vägarna .

  

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards