Tuffa

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Onsdagkväll

Av Camilla Anderholm - 18 november 2009 20:18

Så var jag då gräsänkling ... heter det så ??? .... Johan har åkt på kurs neröver Jönköping , han for vid 12 idag och jag pratade med honom vid halv nio , då var det visst tre mil kvar ... usch , för att köra så långt .. jag skulle aldrig klara av det , då finge det bli en powernapp eller två vid någon rastplats annars så skulle jag nog vara en fara för både andra och mig själv Flört .

Men jag måste faktiskt säga att jag kan tycka att det är rätt skönt att få vara för sig själv en dag eller två , ja .. nu är jag ju inte alldeles själv ,  Linus är ju hemma och så Tuffa så klart .

Så gissa vem som har myst hela långa kvällen i soffan ???   Haha , jag förvarnade Johan om det igår att nu ska vi mysa som bara den Tuffa och jag i soffan medans vi är ensam hemma så tro inte jag gör någon hemlighet av det att hon får vara där Tungan ute .


Idag tog jag även mod till mig att gå och väga Tuffa också ... har ju gruvat mig lite för det faktiskt , jag vet ju att hon absolut inte ska väga för mycket med tanke på hennes operationer och då hon hade dragit iväg en aning sist så har jag varit lite rädd för att hon skulle gått upp ännu mer , men faktum är att hon faktiskt hade gått ner ett kilo ... Så nu väger hon "endast" 46,6 kg ... dom fick känna på henne också och sköterskan tyckte inte alls det var någon överhängande fara ... något rund om magen men inte så man behöver banta henne , tänker vi bara på att inte stoppa i henne en massa onödigt så är det ingen fara .

Skönt att höra , nu då det är en utställning i antågande  vi ska iväg på en inoff nästa helg och vi vill ju inte få i kritiken att hon är en liten rulta Tungan ute .

  

Jag har även tänkt att vi ska ta upp det här med simmning igen nu under vintern för Tuffa det är både nyttigt och hälsosamt för henne att simma och hon vart ju så duktig på det så tanken är att hon ska få börja simma igen nästa vecka , och försvinner ett kilo eller två på det viset så blir vi ju bara ännu gladare .

Och så måste jag ju bara få beklaga mig över det här jä-la vädret ... helt allvarligt hur mycket regn finns det !!!...

Från första stund då man öppnar ögonen på morgonen tills det är dags att sluta dom igen för natten så regner det konstant ... ett envist duggregn som aldrig verkar ta slut ... och jag vet att vi absolut inte är ensamna om det här , det verkar vara ett tjockt envist moln över hela vårat avlånga land ... men nog om det !!! det är illa nog som det är .

  


Ikväll har jag suttit och fnulat med photoshop igen , det är inte kanske inte så märkvärdiga grejer jag har lagt till på korten , men bara det faktum att jag faktiskt har lyckats på egen hand utan att få ett smärre psykbryt under tiden , det är ett stort genombrott .

Jag har aldrig tidigare testat att lägga saker bakom ett kort förrut , men med dom kunskaper jag har fått nu så tog jag och tänkte till en extra sekund och vips så gick det vägen .

Nu är det här bara början för jag skulle vilja göra mycket tjusigare , men tar man det pö om pö så kommer jag nog dit så småningom också Tungan ute .

Nästa grej jag ska ta tag i är att göra en bild svartvit men att få in någon detalj som fortfarande har färgen kvar , då jag har lyckats med det så kommer det så klart en bild på hur jag menar ...

Nu tycker jag att vi alla ber till vädergudarna om lite blå himmel och en och annan snöflinga ... eller vad säger ni ???


 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

18 november 2009 23:56

hallå!
vad duktig du har blivit!
ser fram emot en lektion, jag har ju photoshop på den bärbara så en VACKER dag kommer jag ed den under armen.......så det lär ju dröja ;0)
kramen AC
( vad bra att Tuffa inte hade ökat...då kan jag fortsätta att stick åt henne godis.......hon förväntar sig det! )

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

19 november 2009 07:57

Himlar vad duktig du har blivit på Photoshop, det där har jag aldrig lyckats med, får nog sätta mig och kämpa med programmet i vinter.... det är ju så kul när man lyckas få till det:) Visst är det skönt att vara gräsänka ibland, jag är ju det någon/några kvällar/nätter varje vecka eftersom Stefan jobbar skift, så jag är bortskämd med att vara ensam;) Det var en lång resa det, fy så jobbigt att åka så långt, hoppas att kursen är värld resan;) Som sagt hur jäkla mycket regn finns det, jag blir galen snart, man känner sig precis lika grå som det är ute. I går sa jag hemma att nu måste vi rycka upp oss och göra små lyx stunder i vardagen, man måste det om man ska orka denna tunga period, nu lääängtar jag efter snö faktiskt!!!!! Vad spännande med utställning, skönt att Tuffa inte ökat mer i vikt, - 1 kilo är ju toppen på så kort tid. Simning är suveränt, har funderat på om Smilla ska få simma i vinter igen också, vi får se om vi kommer iväg.
Ha en skön avslutning på veckan så hoppas vi på finare väder till helgen.
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

19 november 2009 18:02

Om du bara visste vad jag lider av det här vädret? Årstider heter det ju, men nu tycks de försunna alla årstider? Nu borde det vara snö och minusgrader, men hör och häpna? De sa på vädret igår att det blir lite kallare och solen kommer att titta fram, törs man lita på det? Jag måste få ljus!! Bra att Tuffa tappat ett kilo och inte lagt på ett. Börja simma med henne, tror jag stenhårt på, alla muskler får ju jobba? Tack för att du tittar in till mig och tack för allt stöd, vi ska nog få tag i den misstänkte, även om det ser ut som vi lagt ner?
Ha det gott och åk försiktigt på utställningen!
Kram Ewa-Lena!

http://majaomej.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

19 november 2009 20:29

Gokväll vad duktig du har blivit med fotona.Dom är jätte bra.Skönt att hon inte gått upp i vikt.Kul att hon ska börja simma igen.Ja visst kan man önska lite kallare väder och snö nu för nu är vädret bara för tråkigt.Ha nu en fortsatt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Isabelle

20 november 2009 00:43

Tack så jättemycket för de vänliga orden! Och det är ju så att det finna alltid någon som har det värre (typ Tuffa), men jag blir ändå ledsen när minsta lilla drabbar mina djur.. Man känner sig så maktlös när man inte kan hjälpa snabbare eller bättre.. Och sen är det ju så att alla andra gör självklart alltid rätt och är jätteduktiga :-) Det är väldans lätt att vara självkritisk för en del.. (jag).
Skulle du komma på hur man gör det där med helt svartvit bild med bara en färgklick bevarad så hojta till! Jag har visserligen bara Elements, men det kanske borde funka ändå..
Lycka till med bönerna till vädergudarna! Dock hoppar jag över kylan ett tag till för här är det BRÅTTOM vissa gånger och då hinner man inte alltid ta på sig jackan och då blir det väääldigt kallt om det är minusgrader ute :-D Så märkliga jag är faktiskt himla tacksam över att det är hyfsat behaglig temp just nu, även fast det regnar :-)
Ha det kanon!

 
Ingen bild

Isabelle

20 november 2009 02:05

Har du sett den här filmen förresten?
http://www.moderskeppet.se/video/show/svartvitt-med-detalj-i-farg2
Det har jag och det går ju sååå lätt att få en färgklick i en svartvit bild genom att göra som han säger. Om man har riktiga PS då.. jag har ju bara PS Elements så när jag försöker fixa det så funkar det inte.. Men, prova och se om det går för dig! Är ju plätlätt enligt honom! :-D

 
Marie o Troya

Marie o Troya

20 november 2009 09:18

Halloj! Det är ju bra o skonsam träning för stora tunga hundar att simma...Fler borde faktiskt få den möjligheten-men vad jag förstår finns det inte många hundsim. Vi har ett på djurkliniken men tror det är enbart för rehab...
Det blir ju jättefina kort du gör...!

Ha en trevlig helg!

http://www.troya.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

20 november 2009 12:22

Hallå !
Åh va mysigt hon ska tycka att det är lillTuffen...softa i soffan är inte illa :) Skönt att hon har gått ner ett kilo,och är lagom nu....nu kan matte slappna av ;)

Superfina bilder...hoppas att du är flitig nu och lär dig allt....vi har ju en kurs att gå AC och jag (för dig) :D Har du sett att det finns en tidning som heter photoshop magasinet ??
http://www.photoshopmagasinet.se/
Där står precis hur man ska göra...det går att beställa enskilda nr (det har jag gjort).

Olga och jag väntar med simningen tills vintern kommit- om det nu blir nån vinter....
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Emelie

Emelie

22 november 2009 21:25

Hej! Har varit här någon gång förut och läst om din Tuffa. Jag har också en kull efter Edets Clapton och en halvsyster till Tuffa bor här hemma, Tyra heter hon (Fina Rossinas Edetyra i stamtavlan). Jag läste om Tuffas operation och rehabiliteringen som är sååå viktig. Härligt att läsa att allt är så bra nu! Jag håller alla tummar att det fortsätter så! Beundrar dina fotoshopskunskaper! Jag har också ett sånt program men är inte i närheten av att kunna använda det än, men fastnar ibland och försöker lite....nån gång kanske jag lär mig?? Lycka till med din Tuffa på alla vis!!! Jag tittar in igen och ser hur ni har det! Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards