Tuffa

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Camilla Anderholm - 8 november 2009 21:59

Morgonen började ju bra , med nybakade scones till frukost ... men det var väl där det började gå snett .

För eftersom vi hade en tid att passa idag och vi satt på tok för länge och mumsade frukost så vips hade klockan dragit iväg och vi som varit ute i så god tid var helt plötsligt försenad Obestämd .

Vi skulle ju iväg på sennenträff och då är ju kameran ett absolut måste ... behöver jag säga att min stod så fint kvar hemma alldeles nyladdad och klar ;O ... suck ....

Och det var inte det enda jag glömde kan jag berätta , men som tur var så skulle Johan följ med och han fick tag på en och annan atrialj innan han klev utanför dörren men tyvärr ingen kamera , så bilderna jag har i bloggen idag kan inte jag ta åt mig äran för , dom har så snällt skickats till mig .

Dagens sennenträffare .

  


9 tvåbenta och 9fyrbenta trotsade vädret idag som inte alls var som det har varit på dom två tidigare .. men vi hade uppehåll så det får vi vara glada för .

Och så är det ju det där med karlar och eld !!!!

Hubbe som börjar bli stora killen hjälpte till mellan varven , han tyckte nog det tog för lång tid .

  

Johan kämpade med en brasa i denna dygnsura mark i flera timmar .

  


Och visst vart den en brasa !!! Lagom tills vi skulle gå hem *asg *  jag hade ju gett upp vid första försöket .

Men då han slitit som ett djur med att få upp lite eld var vi ju tvungna att grilla oss en korv var också .

Aston hjälper så gärna till med att äta upp korven , men se Anneli ville nog ha den själv så där ifrån gick han tomhänt .

  

Han går raskt vidare till Katrine ... som talar om att ... Nänä , det här är min korv.

  

Ja , med då får man väl själv se till att få sig lite i magen !!! För vad gör han , jo han kör ner huvudet och formligen suger upp en korv ur Karine´s väska .... Haha , hade varit roligt med ett kort på det , men tyvärr ... vi vart så snopna alla tror jag så ingen hann med att få ett kort på det .

Idag var det ju även Otto´s premiär på sennenträff , och maken till lugn liten kille har jag då aldrig skådat , han hetsar inte upp sig i onödan inte .

  

 Och så har vi ju sötaste Olga som också var med.

  

Ny för dagen var ju Anna-Karin och Gibson , även om jag har stiftat bekantskap med dom i mitt tidigare liv .. hon är gift med Emma och emelie´s farbror .. Hm... vart det där rätt nu ??? ja det tror jag .

  

Så har vi ju AnnCatrin och Aston .

OBS !!! Kolla in att duracellen faktiskt kan ta det lugnt Tungan ute

För att spara på småkillarnas ben så vart dom större kopplade en liten stund , det kan lätt gå lite väl vilt till men jag måste säga att det är så roligt att se hur bra det går med så många hundar med så många olika personligheter och inget gruff över huvudtaget .

Anna-Karin , Berit och Rosa .

        Marie med ett gäng hundar .

  



ÄVen om inte vädret hade allt man kunde önska så är det väldigt skönt då man kommer hem och faktiskt har varit ute i ett antal timmar , det gäller att klä sig rätt då funkar faktiskt det mesta .

Världens bästa Tuffa får avsluta dagens blogg .

  

Tack för idag alla som var med .


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards