Tuffa

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Camilla Anderholm - 15 november 2009 16:07

Det är ju inte alls konstigt att just November månad är den mest avskyvärda månaden på året och att så många får deprissioner nu för maken till trist och grått väder har jag väl sällan skådat Skrikandes .

Regn tunga moln har konstant hängt över Sundsvall så länge så jag kan inte komma ihåg då vi såg solen sist .

Den yttepytte lilla snön som kom har nu hastigt regnat bort så åter igen trampar man runt i lervällningen då man är ute i skogen och går , ja det är ju inte alls trevligt att spatsera runt på gatorna heller.

Så därför får jag försöka pigga upp mig själv och er andra också för den delen för jag antar att ni har lika dåligt väder som vi med lite härliga vinterbilder .

  

För övrigt så kan jag berätta att vi var ut och såg en rysare till hockeymatch igår ...

Johan försökte envist hitta något annat trevligt på TV-n ...

Varför förstöra en trevlig lördagkväll med dålig hockey menade han ... Jo , det kan han ju ha alldeles rätt i , för det har liksom gått troll i spelet den här hösten .. Jag hatar utrycket hedersamma förluster numera Rynkar på näsan det finns inget hedersamt i att förlora gång på gång . Vi har ju säsongskort och det är absolut ingen tröst i hedersamma förluster då man lägger ner en hel del pengar i att gå och titta , nu menar jag inte att man måste vinna till varje pris , men då man vet vilka löner åtminstone en del spelare ligger inne med så borde man ju kunna få se lite jävlar annama iallafall , nä .. det har mest sett ut som att nu spelar vi av den här matchen så vi får åka hem grabbar , och det är det som är så tråkigt och det som gör mig förbannad .

  

Söndagen har hit intills inte bjudit på några större överraskningar , nä den har varit precis som alla andra dagar vilket betyder ett varv med snabeldraken , tvättat ett par masiner tvätt och varit ute med Tuffa , hon och jag tog en tur för oss själva i skogen idag , och då vi kommit en bit in bland stockar och stenar så hör jag helt plötsligt hur en karl börjar ho hoa !!! Jag tycker det kan vara lite kymigt att gå själv i skogen och inte fasen blir det bättre av att höra en karl röst som hoar likt en uggla flertal gånger , självklart så såg jag inte skymten av någon så man kan ju undra vad sjutton han höll på med . Det mest spännande som kommer att hända idag är väl att jag ska snida ihop en god paj till tv-ikväll , det där med bantning och nedragningar det spar jag tills efter jul Tungan ute.

  

Ha en trevlig söndagkväll !!!!

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards