Tuffa

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Camilla Anderholm - 27 november 2009 22:43

Ja , då är vinterns första simning avklarad för både Tuffa och Aston och Tuffa har definitivt inte glömt bort hur man gör då man simmar i bassäng , hon var lugnet själv och simmade som om det vore igår .

Nu tvivlade jag ju inte på att det skulle gå bra heller , för som jag har berättat en massa gånger så har hon blivit något av ett riktigt blötdjur ... hon slänger sig glad i hågen i allt vad vatten heter . Något som inte alltid är uppskattad av mig .

Sedan var det då Aston´s tur ... hihi .... Nu har ju Tuffa världens försprång då det gäller just simning , hela förra vinter ända in till juli månad så simmade hon ju en gång i veckan , Aston har ju aldrig simmat så här , så med tanke på det så gick det bra då han kom på att man skulle ta det lite " easy " nu är ju det ett ord som inte riktigt finns med i en duracells vokabulär *asg* så det vart inte så mycket " easy " .


HJÄLP ... hur gick det här till !!!



Men innan han var klar att gå upp ur allt det där läskiga blöta vattnet så hade han fått till snitsen ....  ett par gånger till så kommer han att simma som en gud .

Och så hörde jag ju med Anki om Tuffa och min oro , och som jag misstänkte så kan jag slå bort dom oroliga tankarna på en gång , hon böjde och sträckte på armbågarna och Tuffa var så mjuk och fin .

Vi tog oss en lite språngmarsch ute också och inte fanns det något att anmärka på där heller ... A´phu ... så glad jag blir eller framför allt lättad .

Jag har ju en del hjärnspöken emellanåt då det gäller Tuffa och hennes armbågar och kommer alltid att dras med det så är det bara , men nu ska jag lägga dom åt sidan för den här gången och fokusera på att hon mår bra .

Och så ser vi istället fram emot att åka iväg på utställning imorgon ...

Tuffa och jag hämtar upp AC och Aston 06.45 för att bege oss till Hudik . Johan fattar fortfarande inte vad det är som lockar och drar så mycket då det gäller det här med utställning , han vet ju hur trött jag är på morgonen , så det är väl det han inte får ihop , men han har iallafall insett för länge sedan att det här inte var en nymodighet utan att vi kommer flänga runt i vårat avlånga land för att tampas med andra likasinnande .

Nu är det nog dags att leta fram stamtavla , ladda perkulatorn och se till att kameran är fullladdad med ström .

Håll nu tummarna för en etta för Tuffa .

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards