Tuffa

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Camilla Anderholm - 6 november 2009 21:43

Endel datum har förmågan att riktigt etsa sig fast i minnet på en ... En del minns man mer än gärna , som tur är så är dom många fler än dom där sorliga som tyvärr också etsar sig fast .

Sedan finns det dom där sakerna man tvingas gå igenom och man inte riktigt vet vad man egentligen står inför eller vad det innebär ... hur det kommer att gå , kommer det att gå vägen överhuvudtaget .

Då tänker jag på Tuffa´s operation... idag är det precis ett år sedan hon opererade första armbågen .


Nere på Strömsholm kvällen innan hon opererades , Fight roffade åt sig inte mindre än 3 ben och Tuffa gör allt för att han ska dela med sig.


  


Kommer ihåg alla tankar jag hade innan operationen ... sökte med ljus och lykta information om ODC på nätet och visst hittade jag det , men det var ren fakta .

Jag ville ju ha information om andra hundar som hade genomgått dom här operationerna och hur det gått för dom , men helt ärligt så hittade jag inget .

Pratade även med vetrinären nere på Strömsholm som skulle utföra operationen , men hon var mycket svävande ville inte alls uttala sig om hur det kunde gå .

Och det kan man ju iofs förstå , alla är olika indvider och har olika läkförmåga .

Dessutom så har ju rehaben en otroligt stor inverkan på hur pass bra det faktiskt går , och det var ju den som var så otroligt svår att hantera .

Då menar jag inte att massera och böja benen flera gånger per dag , eller då vi värmde och kylde armbågarna omvartannat ... nä det så som var jobbigt var ju hur vi var tvungna att förbjuda allt va roligt hette , placera henne i en hage av kompostgaller , där hon åt ... sov ... och drack ... i 4,5 månader .

Och det är där jag tror att många misslyckas , man tycker att 5 minuters lek kan ju inte göra någon skada ... men ack så fel det är ... så iofs så kan jag förstå att vetrinärena inte kan lova något resultat , nu i efterhand har jag av en slump ramlat in på olika bloggar där det faktiskt varit hundar som varit med om det här ... och bla .. en blogg där dom en vecka efter första operationen började med att bygga upp musklerna på sin hund genom att låta den dra ett tungt bildäck efter sig !!!! Hallå !!! Det är ju inte klokt  .


Mys med husse innan operationen .


  


Men så är vi nu här ... 1 år efter operationerna , och vi har en härlig glad , busig och totalt galen Tuffa då hon släpps lös i skogen .

Men hur bra det nu än har gått för Tuffa så kommer jag aldrig att helt kunna släppa det här med hennes armbågar , speciellt då hon far fram som en galning över stock och sten i skogen ... då sitter mitt hjärta i halsgropen både en och två gånger och så kommer det förmodligen alltid att vara då det gäller Tuffa .


  

På söndag så är det sennenträff igen självklart så ska Tuffa och jag åka dit , hon kommer helt säkert att fara fram som en vettvilling där bland alla andra hundarna och jag kommer att stå och vara rädd om hennes armbågar Obestämd men det får jag leva med , hon lever loppan nu och mår som en prinsessa  ( en lite väl rund om magen prinsessa ) så jag får väl se det som ett riktigt jobbigt och svettigt träningspass för henne som bidrar med något mindre midjemått .

Önskar er alla en trevlig helg

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards