Tuffa

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Oj oj , här har det dragit iväg !!!

Av Camilla Anderholm - 2 november 2009 23:02

Jaha , då är det officiellt !!!!! Tuffa har gått och blivit en liten " rulta "Förvånad .

Jag har ju misstänk ett tag att hon kanske har blivit lite rund om magen , och ni vet hur det är .... det man fasar för brukar man med lätthet  kunna skjuta upp till en annan dag .

Idag tog jag tag i saken och gick och vägde henne ...

Vi var ensammna i lokalerna , ja .. förrutom vetrinären och sköterskan .

Och tur var väl det , för då Tuffa stod på vågen så utbrast jag i högan sky ....

Hjälp !!!! Varpå vetrinären tittar ut och funderar vad som händer , hon har gått upp lite för mycket i vikt skyndar jag mig att säga .

Nu kanske man inte ska skriva ut en dams vikt så här offentligt på en blogg , men vad säger ni om 47,6 kilo !!!!

Hon är som värsta sumobrottaren .

Jaja , det är väl kanske inte så där extremt mycket som ska bort , för Tuffa är väldigt fin i kroppen då vågen står på 44-45 kilo , så nu är det nedragningar tills vi är där .

Och hur lätt är det egentligen ???   Det är ju hur svårt som helst att motstå dessa bruna ögon som hela tiden säger

 " bara en liten smakbit matte " det skadar nog inte !!!!

Så i kväll har hon inte fått ett endaste dugg inte så mycket som en smula , men det är ju för den goda sakens skull , jag får påminna mig om det , för hennes framben mår inte bra av att dra runt på extra kilo .


Totalt galen brud !!!

  


Kallt som sjutton har det varit idag , läser i tidningarna att det kan komma snö endera dagen , och ja ... så är det nog .

Det är väl bara att gilla läget och välkomna Kung Bore då han behagar dyka upp med allt sitt vita fluff , det är tur att man har varit flitig i sommar och knäppt en lite galna galna badbilder som man kan titta på och drömma sig bort och försäkra sig om att ... Ja , det blir sol , bad och värme bara vi har tålamod .

  


  

På onsdag ska Aston komma och berika våran dag igen Tungan ute spännande tycker vi .... I hans sällskap så vet man aldrig vad som händer . Förra gången hade han ju verkligen hajat vad som gäller då man är med på jobbet och var mycket hjälpsam med både det ena och det andra .

Dagens sista bild får Tuffa och Olga avsluta ... Ps ... Vi saknar dig jättemycket Olga och Tuffa skickar en massa kramar till dig .

Bästa kompisarna .

  





 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

3 november 2009 07:07

Hallå!
Aston hälsar att han älskar henne ändå även om hon blivit lite rund om rumpan.......det blir bara mer att tycka om säger han....*asg*
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

3 november 2009 09:48

Visst är det jobbigt när man inser det faktum att de blivit lite för rund om magen, men som Smilla hälsade till Troya hälsar hon även till Tuffa, det är långt till Beach 2010 så vi trimmar vidare våra kroppar till dess;) Men visst är det kämpigt när man måste motstå de bruna bedjande ögonen.... Härliga bilder bjuder du på som vanligt:)
Önskar er en härlig fortsättning på veckan.
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

3 november 2009 18:48

Hallå !!
Men jisses va donnan har dragit iväg i vikt *asg* Ja tänk hur det är....ena stunden så väger dom för lite - och nästa stund så väger de för mycket :) Aldrig är man nöjd :D
Härliga bilder som vanligt :)
Olga hälsar att hon saknar Tuffa jättemycket också....ingenting går upp emot en tjejkompis ;)
Kul att Tuffen får sällskap av pastorn imorgon...fyllt med äventyr ;)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

4 november 2009 11:32

Ja gudars ja.. nu hoppas jag verkligen att det är över snart.. är så trött på att grina i tandläkarstolen, ha ångest innan jag ens går dit samt det enorma hålet i plånboken och för att inte tala om all värk :-(
Nämen? Känner ni en gordon setter också? Eller var det den irländska du menade? Den och Tuffa är lika höga kanske, men olika breda om ryggen?:-) För Ella beräknas bli en ganska liten tik på ca 58 cm i höjd och det är lika högt som Maya, men däremot så har Maya lite grövre benstomme som det så fint heter :-D
Hur hög är Tuffa? Maya väger 52 kg och det har jag för mig att jag läste att Tuffa med vägde innan så då kändes det bra att veta att Maya inte var för tjock iallafall :-D Men jisses, 47, 5 kg? Det syns ju inte på bilderna du lagt ut iallafall :-D Hon ser jättefin ut! Fast det låter ganska mycket för att vara tik, men hon kanske är lång på höjden också så :-D Men, visst är det svårt att få det så där "lagom" som man helst önskar :-) Kul att hon iallafall mår bättre och blivit matglad igen :-)
Bilderna är kanonfina! :-)
Hoppas ni hade en trevlig dag med Aston idag!

 
Ingen bild

Isabelle

4 november 2009 22:51

Oj, är hon så hög? Ja, då är hon nästan 5 cm högre än Maya så då förstår jag viktskillnaden och då kanske Maya ligger lite i högsta laget ändå :-D Ja, jag måste ha blandat ihop tjejerna :-) Läste att ni skulle ha sennenträff på söndag! Kul att få ihop alla era vovvar igen :-) Ska bli kul att läsa om :-)

 
Tina tillfälligt utan Tea

Tina tillfälligt utan Tea

5 november 2009 00:31

Snurrat in här via Isabellas blogg, ville bara kika lite på Tuffa, härliga bilder du har tagit !!! På tal om vikt....Tea väger något snarlikt just nu...men hon ska föda inom en vecka så.......inte för att vara sån men....Men jag förstår dig, vem kan väl motstå dessa bruna ögon som bara skriker " jag sitter och svälter ihjäl här !!!" :D

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

5 november 2009 12:46

Hej!
Ingen dålig vikt hon ligger inne med, men tror du allt är mat? Var det verkligen vikten? Har svårt att tro att hon skulle gått upp så enormt sen Olga kom till er? Men bry dig inte, så snart snön kommit och hon får ut och busa ska du se att det försvinner? Snopen jag blev, jag saknade dig och gick in på din sida och tittade? Då hade du bloggat men det syns inte längre på min sida. Får väl ta en sväng hit varje dag då. Du glömmer väl inte oss?
Kram på dig!

http://majaomej.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards