Tuffa

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Söndgasblogg

Av Camilla Anderholm - 1 november 2009 14:48

Det här är ni inte bortskämda med att bloggarna duggar lika tätt som ett dugregn Tungan ute .

Men det är lika bra att passa på då suget infinner sig , så några ord om dagen ska jag väl få ihop .

Världens härligaste Tuffa .

  


I skrivande stund ligger både hussen och hund på glovet och snarkar ikapp ... det är jobbigt att vara ute i friska luften flera timmar , vi har nog tagit Tuffa´s muskelbyggande till nästa nivå ...nu jä-lar ska fronten på Förken Fröjd bli fast och fin .

Sista veckan har vi knatat runt minst två gånger om dagen på rejäla skogsturer och ger inte det effekt då vet inte jag , och är det ett strålande väder som det är idag så är det ju bara korkat att inte vara ute så mycket som möjligt medans det är ljust .

  

En utställning är ju inplanerad till slutet på November och även om vi säkert kommer att få i kritiken att fronten behöver bli stabilare så hoppas jag att dom inte skriver betydligt stabilare , hoppar dom över just det ordet så har vi kommit en bra bit på väg .

För övrigt så är hon jättefin nu i kroppen ... pälsen har kommit tillbaka och även hullet ... kanske att hon till och med är liiite väl trind om magen ... kunde jag väl aldrig tro att jag skulle skriva för någon månad sedan då hon var så mager så hon med lätthet skulle kunnat gömma sig bakom en lyktstolpe .


  

Jaha , så har hussen vaknat till liv här på golvet ... det var ganska bra tajmat för nu är det nog dags att börja tänka på middagen så vi hinner äta inna vi ska iväg och förmodligen få se Timrå få stryck av Frölunda .... det är så sorligt att vara Timråit nu .... orkar inte orda mer om just den saken faktiskt så det får räcka så .

Hoppas ni får en fin söndagkväll alla .

  



 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

1 november 2009 16:42

hallå!
nyhetens behag eller? ;0)
ja idag har det varit en härlig dag.......även om jag inte varit utanför dörrn så är det trevligt med fint väder....nyss hemkommen från en god middag hos modern så nu bänkar man sig i soffan för att heja fram tre friska poäng.......;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

1 november 2009 16:43

jaha...nu har du blivit en sån där som ska godkänna kommentarerna oxå.........hmmm

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

1 november 2009 17:20

Vad i hela friden har ni gjort? Har ni lämnat zoomin? Varför, det kommer aldrig att bli som förr igen!! Roligt hur som helst att höra att Tuffa har det bra och äter som vanligt? Men då sliter du hårt för att få till det som du vill det ska vara också? Låt nu Johan och hon sova vidare, så kan du samtidigt ägna dig åt dig själv!
Ha en trevlig kväll!
Kramar!

http://majaomej.zoomin.se

 
Heléne

Heléne

1 november 2009 18:59

Håller med dig om att det blir jätte fina bilder på den här sidan, som du skrev så gör de sig inte rättvisa på zoomin, hmmm du har sått ett frö om bloggbyte nu:=) Ja visst har det varit strålande väder idag, själv har jag tillbringat den i en grusgrop, men äntligen börjar foten bi lite bättre så snart kanske jag kan ströva på som vanligt igen;)
Vad spännande med utställning, vart är det ni ska ställa ut? Hmm, vad konstigt det blev nu, det kan du ju inte svara på... Får läsa det här på sidan sen istället då. Ja du vad säger man om hockeyn, vi såg matchen igår, men jag måste erkänna att vi inte såg sista perioden för vi blev så less. Det fick bli dansbandskamepn istället:)
Må så gott och hoppas matchen idag var bättre än igår;)
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

1 november 2009 20:52

hallå!
hur gick det med hjärtat i slutminuten?.......eller ligger du på akuten och flämtar efter syrgas????
heja Timrå!!!!!!!!! äntligen 3 poäng och ett kliv upp från jumboplatsen..............snälla....kan denna kommentar bli godkänd då??*asg* kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
egen kommentar

egen kommentar

1 november 2009 22:51

Oj oj ... trodde i min enfald att har man godkännt kommentarerna en gång så behöver man inte göra det igen .. ok då vet jag det till nästa gång .
Från och med nu ska jag släppa kommentarerna fritt *asg* ...

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

1 november 2009 23:20

Men hallojsan! Gudars sicken fin blogg du ställt upp med! Visst gillade jag ju den andra med, men den här var faktiskt snäppet vassare :-) Absolut tillagd bland favoriterna så jag lätt hittar tillbaka :-)
Ja, nu har jag upplevt ett par timmar av gordonägande och än så länge har jag inte gett upp :-D Ska bli kul att se vad morgondagen har att bjuda på :-) Ha en skön kväll och morgondag!

 
Anneli

Anneli

2 november 2009 00:07

Men nu å ...!! Jisses människa vad du skriver bloggar och ligger i ... :D Snart så börjar jag känna av pressen att behöva skriva en rad eller två också...eller det kanske räcker med att byta blogg - sköts det automatiskt då...lusten att blogga *asg*
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

2 november 2009 09:55

Nämen, vad nu? Ni FÅR inte lämna oss på zoomin!!!!
Kooooom tillbaaaaaka.........

http://www.troya.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards