Tuffa

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Totalt insnöad !!!

Av Camilla Anderholm - 28 januari 2010 21:55

Ja , det är väl inge mer synd om oss här i Sundsvall än på andra delar av landet   men nu börjar det kännas som att det räcker med snö !!!!!

Herregud , igår var jag ute och skottade 3 ggr !!!!!!! Ryggen värkte som om den höll på att gå av .... det är när det fullkomligt vräker ner snö som det gör nu som man verkligen önskar att man bodde i lägenhet och bara kunde sätta sig ner i soffa och eventuellt titta ut genom fönstret för konstatera , gud så skönt att man inte behöver skotta .

Men så tänker man på den varmare delen av året och inser hur nice det är att kunna ha altandörren öppen och hundarna kan gå ut och in som dom vill ... så ok då , jag skottar väl vidare då .


 Men några bilder på snökaoset det orkar jag bara inte ta , för det räcker så gott med att leva med eländet , hörde på nyheterna tidigare idag att det hade varit en seriekrock med 9 bilar inblandade , hoppas verkligen inte att det var några allvarligt skadade .

Såg precis i den lokala tidningen att det nu är stopp på annat håll också här i området .

Tidigare idag då jag mot mitt bättre vetandet satte mig i bilen för att åka in till tandläkaren så var det nästan spökligt tomt ute på vägarna , och det är ju bra ... att folk har vett att stanna hemma .

Här har ni en som älskar det här vädret .


 Berättade ju om vårat badrum för ett tag sedan om eventuell vattenskada !!

Och självklart så var det ju så , enligt försäkringsmannen som var här så var det en vanligt fenomen då man har klinker på golv där det är träbjälkar så han rådde oss att ta oss en funderare på om vi verkligen skulle sätta in nytt klinker ...

Vi hörde med golvläggarna som var här tidigare i veckan och bankade och bompade och slet som djur för att få bort både väggar och golv och dom tyckte också att vi hellre skulle ta en matta istället för klinker på golvet , däremot så går det visst utmärkt att sätta kakel på väggarna och så får det bli .

Nu är golv och väggar valda och beställda och jag hoppas att dom sätter igång någon gång under nästa vecka , för som det är nu så har vi dusch och toa på nedre våningen och det är riktigt retsamt att vakna mitt i natten och måsta släpa sig dit ner ( jaja ... jag är en latmask ) .... snacka om i-lands bekymmer .

Nä , gott folk nu ska jag ta och avrunda den här kvällen med en sista tur med snöskyffeln    måtte det sluta tills imorgon .

Trevlig helg på er alla !


 
 
Sara och Magnus

Sara och Magnus

28 januari 2010 22:30

Tjenis!
Oj vad kul att det ska bli valp...men vi hinner före fniss.
Vi hämtar hos Nolegården veckan före. Visst är det en låååång väntan på sötnosarna. Ska försöka ta oss ner i helgen och kolla in tjejen. Beror iofs lite på vädret-som det ser ut så blir det oväder igen....
Spännande med en liten kille, han ser ju kanonfin ut.
Ha det bäst och ta hand om varandra.
Kramis Sara och Magnus.

http://www.wildbackens.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

28 januari 2010 23:22

hallå!
ja nu räcker det verkligen! hunden hade en nära döden upplevelse när han hoppade ner i ett dike för att göra "nr 2", det blev inget av med det, han gav upp och fick kämpa som en tok för att ta sig tillbaka, hjälpsamma matte stod kvar på gångvägen med mobilen i högsta hugg för att fota........det är kärlek det!
( 2:an la han på grannens uppfart, tur att det inte var slut på påsar i fickan ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

29 januari 2010 00:43

Halloj! Men gudars vilken liten sötplupp ni har hittat! De är ju så bedårande och blir ju bara sötare och sötare varje dag så jag ser fram emot massa fina bilder! :-) 3 veckor går ändå hyfsat snabbt även om man känner att det går segt som sirap när man väl är mitt uppe i väntan :-)
Jag tillhör de som bara älskar all snö! Det är knappt så man vill gå in för det är så himla lagom skönt ute och snön är så mjuk att spatsera runt i :-) Men, sen tillhör ju jag också dem som sitter i köksfönstret och ser plogbilen jobba ;-) Så man kan säga att jag trivs så himla toppen nu och mår så bra som jag inte gjort på länge :-D Året har verkligen börjat kanon! Och ser att det gör det för er med! :-) Lycka till med Herr Fluff!

 
Marie o Troya

Marie o Troya

29 januari 2010 13:42

Ja, nog fick vi vinter i år så vi teg....! Kallare ska det ju bli oxå säger de som vet.
Men det är ju bra med välpälsade vovvar som gillar detta väder då, Troya är inte så värst förtjust...
Trevlig helg!

http://www.troya.zoomin.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

29 januari 2010 19:07

hööru du!
du har inte gjort så många knop i stödfamiljsrollen på sistone så en labyrint på tomten blir alldeles utmärkt för att kompensera hunden för det bristande intresset i hans mest kritiska tonårstid.........;0)

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse

29 januari 2010 19:32

Gokväll i skrivande stund har vi fått ca 1 dm snö.Men ni har ju lite mer än vi;)Vi har rätt kallt och blåsigt oxå men det är ju bara att gilla läget.Härliga bilder på Tuffa och Kliff.Nu önskar vi er en riktigt trevlig helg.Många Bamse kramar

 
Emelie

Emelie

29 januari 2010 19:36

ja insnöade är vi allihopa! Men min käre gubbe plogar gladeligen me traktorn. Som sagt skillnaden på pojkar och gubbar är priset på leksakerna. men ibland gör ju leksakerna nytta. Och vad skådade jag!!!! Lycka till med tillskottet som kommer till familjen om några veckor! Ja, vi hoppas ju på en hel kull framåt våren...vi får se hur de går me de!? Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

29 januari 2010 22:25

Ja hua va snön har vräkt ner...ni har fått mer i Sundsvall än oss i Hasselaskogen...ingenting jag sörjer direkt :) Kroppen värker som aldrig förr. Jag har ju måst skotta en parkeringsruta till Henke när han kommer hem,2 dagar i rad....nåd säger kroppen nu.

Ska bli kul att få se vad ni valt för tjusigt kakel och matta till toan. Haha...vi har bara en toa i hela huset (märkte du betoningen på HELA huset...haha) Man vänjer sig vid det -men får jag välja så vill jag ha 2 stycken också...en uppe och en nere :)

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ambran

Ambran

31 januari 2010 09:59

Det var ju bra att veta att man inte ska lägga klinker på golv med träbjälkar, vi bor ju i lika hus. Jag tappade bort lappen men lyckades hitta hit trots allt. Lite missar i början innan det blev bloggplatsen:)/Ann-Britt.

http://ambran-ambran.blogspot.com

 
Madde

Madde

31 januari 2010 12:15

Grattis till den kommande lillkillen!!! Va spännande och roligt!
Stort lycka till med honom!
Kram Madde

http://www.michikoskennel.se

 
Heléne

Heléne

1 februari 2010 17:35

Ja fy sjutton nu räcker det med snöööö!! Stefan jobbade såklart de dagar de snöade som värst, så det var bara att ta skyfflen ock skotta, vi ser snart inte vårt hus:( Men hundarna är överlyckliga, speciellt Nitro, Smilla tycker att det är super kul när vi skottar men tycker det blir jobbigt att pulsa i snön efter en stund:) Tur det är nån som gillar allt det vita i alla fall:=) Alltså han är bara för söt Kliff, ska bli kul att följa honom:)
Ha det gott
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards