Tuffa

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Camilla Anderholm - 11 januari 2010 11:59

Äntligen så har vi fått mildare väder , idag är det endast -8 och det är riktigt behagligt ...  solen lyser från en klarblå himmel , så jag tror att kameran ska få följa med på nästa promenad Tuffa och jag ger oss ut på ... annat var det under  förra veckan , nu vet jag att vi inte är ensamna om att ha haft det kallt !!! men det är baske mig inte speciellt roligt att gå ut flera gånger om dagen då termometern visar mellan -26 och - 30 grader kallt .. burr .... men som vanligt så bryr sig Tuffa inte ett endaste dugg , så det är ju en faslig tur att det inte är hon som bestämmer hur länge vi är ute   .

Men så vart det mildare i helgen så igår tog vi igen det ... vi gav oss ut i skogen och plumsade runt ... fast om jag ska vara riktigt ärlig igen då   så var det faktiskt någon annan tapper själ som hade trampat upp en bra stig som vi kunde hålla oss på .

 Tyvärr så hade jag inte kameran med mig då vi var ute och gick ... det är nog jobbigt att plumsa runt med täckbyxor , kängor och alla andra vinteratrialjer som man har på sig ...

Så en tung kamera har jag inte lust att släpa på också , så bilderna togs då vi kom hem istället .

För övrigt så flyter dagarna mestadels ihop här hemma , jag tycker det är skönt att alla helger är över och att det återgår till det normala igen ... granen är avplockad och stakarna undanställda för den här gången .

Skinkan har det blivit pytt av ... även det är normalt här hemma , jag har en förmåga att tro att jag är mer sugen på skinka då den första är uppäten så det blir alltid en till .... undra varför jag inte lär mig ??? för det mesta så äts en eller två mackor av den så får resten bli pytt .

Märker att jag börjar svamla en massa strunt nu , så jag tror att jag tar och ger mig där va det gäller bloggandet .

Förhoppningsvis så kommer lusten tillbaka då det gäller att blogga , men det är liasom inte mycket som händer just nu .


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards