Tuffa

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Camilla Anderholm - 21 februari 2011 18:32

Ett fyrfaldigt leve för världens bästa Tuffa !!!! på hennes födelsedag ... fattar inte att hon har fyllt hela 3 år

  

 ... vissa saker kommer även jag ihåg som om dom vore igår ( även om man har guldfiskminne som jag) men det beror väl mest på att det är härligt då man går i väntans tider och ska få hämta hem sin valp, alla förväntningar man har och allt man planerar att man ska göra och lära det lilla livet    nu är det ju som så med Tuffa att hon har aldrig varit speciellt intresserad av att lära sig något på det viset som jag hade planerat ... visst en del saker kan hon hur bra som helst ... ni skulle se hennes läggande ... det säger bara pang så slår hon i baken ... jag tror att Fight har bidragit på den biten, han var riktigt duktig på det och hon snappade nog upp det efter honom ... men att apportera   t ex ... glöm det säger Tuffa ... hämta det själv om du är så himla sugen .... att få in henne i rätt position det har också varit en av våra akilleshälar, jag gav upp att köra lydnad med henne ... efter mycket nötande och tränande så insåg jag att vi endast tränade för min skull och så ska det ju så klart inte vara ... man ska ha roligt tillsammans. Så Tuffa bidde ingen lydnasvovve som jag hade planerat, men vad gör väl det.


Sedan bidde hon igen utställningshund heller för den delen, det är också något hon visar med tydlig min vad hon anser om det .... NOPE !!! stopp och belägg säger Tuffa då... synd ... då jag tycker hon är fin och skulle gärna ha flängt runt med henne på alla resor vi varit på.

Men nä, våran Fröken Fröjd hon vill leva loppan hon ... rumla runt i skogen och fara fram som en ångvält ...

  

 men om jag ska vara riktigt ärlig så har hon faktist lugnat sig på den fronten nu så här på ålderns höst   .

Bada ... det är livet det !!!!

  

Många galenskaper har våran Fröjd bjudit oss på genom åren ... eller vad säger ni AC och Anneli ... ni har väl inte glömt bort lunchen då hon möblerad om AC´s trädgård ... herregud ... jag blir svettig bara jag tänker på den händelsen ...

Men hon är ju bara för hääääärlig !!!!   Detta är tjejen med hjärtat på rätta stället, hon är så mjuk och go ... väldigt försiktig då det finns småbarn i närheten då lägger hon sig ner och helst då på rygg så dom kommer åt att klappa henne, hon har väldigt många fina sidor.

Tuffa och Aston som för övrigt bidde 3 år igår.

Grattis Grattis säger vi till busbullen.

  

Nu hoppas jag att vi får mååååånga år tillsammans med våran Fröken Fröjd ... samtidigt som säger grattis till alla syskonen. Hoppas ni fått något gott att mumsa på idag.

Hussen tog sig en grattis kram innan han får iväg och jobbade.     

Nu är det dags att göra en födelsedagstårta ... och det kan tänkas att matten har varit och köpt något paket också.

Grattis Grattis igen älskade Tuffa.

        

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards