Tuffa

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Camilla Anderholm - 4 oktober 2011 20:37

Jösses ... oktober .. ja, gott folk .. snart är det dags att tända första adventsljuset .... men helt ärligt talat så har jag absolut inge problem med det !!!   tvärtom ... jag tycker vintern är en ganska härlig tid ... om vi bortser från de gångerna då det spö snöar på tvären !!!!   det gillar jag INTE !!!!   men jag ser fram emot helgerna med längdskidåkning från soffhörnet ... och så en god frukost till det så klart, en favorit här hemma brukar vara nygräddade scones   . Det låter väl inte alldeles tokigt.

Att jag sedan har en varm kille här hemma som blir ganska påverkad av alltför varma heta sommardagar ... ja, det kanske gör sitt till också att jag hellre föredrar friska klara dagar.

Doremis Kliff Ford.

1 år 9 månader.

 

Han har nog badat mest varje dag denna sommar tror jag ... eller det är väl kanske synd att säga att han badar .... han är ju som en gammelgädda som lurar i vasen ... lägger sig helt sonika ner och bara ligger och blir sval om magen.

Vi har startat varje promenad med att han får lägga sig i blöt och så har vi också avslutat promenaderna ... det är då en väldans tur att jag har en otroligt snäll svärmor som förbarmade sig över sitt " håriga " barnbarn och köpte honom en fön nu i sommar ... man är ju lite rädd för våtexem och så mycket som han blaskat ner sig så hade han förmodligen haft både ett och två om vi inte haft fönen att torka honom med.


Betillys Charmiga Tuffa

  


Detta har väl inte undgått någon ... att vi har börjat viltspåra.

Men stackars Tuffa hon har ju knappt fått nosa på klöven då hon i princip har satt i sig den hel och hållen ... ( glupsk är förnamnet på Fröjden) men som av en händelse så är det en pappa på dagis som jagar ... och han hade REJÄLA doningar kan jag lova ... klövar stora TEFAT ... de skulle kunna få vem som helst att svmma av åsynen av dom  ... jag lovar ... att jag inte svimmade då jag fick syn på dom är rena miraklet.

   

Och som om det inte vore nog med roligheter så börjar det verkligen dra ihop sig till tvådagars utställning nu i helgen ... allt vore förbaskt skojigt och spännande om det inte vore för mina förb ***ade ben ... dessa ben håller på att driva mig till vansinne.

Det är MYCKET tveksamt om jag överhuvudtaget kan springa med Kliff själv ... och så i två dagar ... nu tycker ni kanske att nog kan man stå ut ... det är ju inte en kilometer vi ska springa ... NÄ .. det är det inte .. men en meter är nog just nu. Det är dagsformen som får avgöra nu hur det blir.

Nog gnällt om det ... hur som haver så är det klart jag ser fram emot utställningen ... jag hoppas och tror att vi lyckats få till det på ett bra sätt då det gäller rasspecialen.

Ses och hörs då gott folk.


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards