Tuffa

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Nu städar vi bort julen !!!!!!!!!

Av Camilla Anderholm - 14 januari 2011 22:13

Ja, det är väl i grevens tid att julen städas bort även här ... nu har vi ju önskat er alla en god jul och gott nytt år tillräckligt länge tror jag   ... hemmavid så städade jag bort julen en vecka efter nyår ... lika mysigt och roligt som det är att pynta inför julen så tycker jag det är lika skönt att städa undan allt då helgdagarna är överstökade, nu hör jag inte till den kategorin som har allt i rött och inte står det tomtar överallt heller för den delen, men det blir liasom lufftigt och skönt då man har det som vanligt igen.

Inga nyårslöften avlades i år... iofs så brukar jag inte göra det heller ... men att försöka vara en god medmänniska det ska jag iallafall försöka vara, så gott det nu går   Kliffen tog nyår med ro, det är alltid lika nervöst då man har en ny hund... man vet ju inte hur det ska gå, även om jag misstänkte att det skulle gå bra så kan man aldrig riktigt veta.

Jag tror jag hoppar över att reflektera över året som gick ... efter den svenska kurs jag gick i höstas så är jag pissless på att reflektera helt ärligt... men så mycket kan jag väl säga att 2010 var ett betydligt bättre år än 2009 som var riktigt förjävligt år iallafall på hundfronten ... nu ser vi fram emot ett spännande 2011.

Tuffa ska ju bli stora tjejen och fylla 3 år i februari.

  

Hur nu det ska gå till ???  ja, inte att fylla år utan att bli stora tjejen !!! ....

Nä, nu är jag orättvis mot våran Fröken Fröjd ... hon har faktiskt mognat ordentligt på många plan ... men Tuffa ... skulle inte vara Tuffa om det inte flög fan i huvudet på henne någon gång då och då   .

  

Här kommer hon framkrypandes från en riktigt stor snödriva som hon promt skulle över ... ja, varför inte ??  det är liksom typiskt henne ... det som inte går, det måste hon bara bevisa att det går visst ...

Detta är också väldigt typiskt Tuffa ... att stå på huvudet i något hål ... det gör hon ungeför 100 gånger om dagen, och jag är helt säker på att hon dessutom tittar runt där nere under all snö ... tålamod !!!  det har jag fått lära mig då det gäller våran Fröjd ... hon är nog rörande enig med Skalman ... att skynda det är ett riktigt fult ord   


Eftersom hon allt som oftast står på huvudet så får man nästan bara kort på henne då hon ser ut så här ... snö i hela ansiktet ...

  

Men vad gör väl det ... hon är bara för härlig ibland.


Ja, våran stora tjej som ska fylla 3 snart ... vad gjorde vi utan henne.

Så har vi Kliffen då ...

  

 Vad som står på programet för honom är ju en röntgen och så ett MH så klart, sedan så är ju tanken att vi ska åka runt på lite utställningar.

AC hon sköter det praktiska ... som att boka rum eller stuga där det behövs, och hon är duktig ska ni veta som hittar oss boende där det behövs... några tillställningar vi ska iväg på går att åka över dagen ... även om det blir en del mil i bilen och framför allt tidiga morgnar ... men är man drabbad av utställningdjävulen, så va är väl det !!!!

Kliffen 1 år.

Annars så rullar det liksom på här hemma ..... och även om man skulle vilja dra i handbromsen ibland så är det ingen som bryr sig om det, utan dag blir till natt och så blir det en ny dag igen.

Här kommer Kliff över en driva.

Vad ska jag annat dryfta om ???   att vi har sjukt mycket snö, ja det vet ni väl om vid det här laget men det verkar som att det är så nästan överallt iofs... det har ju redan dryftas om på FB .... men helt ärligt talat ... det är helt sjukt ... som tur var så var det hit en traktor idag och skopade undan en bamsing till snöhög ... så vid nästa snöfall så finns det åtminstone någonstans att lägga skiten på !!!  för det har det inte funnits nu.

Nu till veckan börjar allvaret igen med skolan ... det har varit ett alldeles för långt juluppehåll känner jag ... vi hade en hel del att göra under lovet ... lite är gjort men en hel del måste jag göra klart tills på tisdag ... hujeda mej !!!  att man aldrig lär sig.

Kliff.


     

Ja, men det var några rader igen då ... tur det ... började bli lite pinsamt att önska folk God Jul !!!

Må så gott !!!!!!!

 
 
Anneli

Anneli

14 januari 2011 23:56

Ja ser man på...det blev några rader ändå :)
Ja jag håller med...det är sjukt mycket snö...tror att det är 115 cm´s snödjup här....suck.
Ja vi har tur som har våran UllaBella som fixar och trixar åt oss....hur skulle annars utställningssäsongen bli ?
:)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

15 januari 2011 07:40

godmorgon!
jamän va bra att det gick att önska bort julen här oxå ;0)
fasen vad snygg han är Kliff, huvudbilden ser han ju riktigt maffig ut på.....och nästan förståndig .....om man inte har andra minnesbilder i skallen av hur ni flög fram och tillbaka på parkeringen *asg* men se det lönar sig att jaga solen, här får vi traska en bit för att få soliga bilder ;0)
skitkallt idag på ren svenska - 19 , skönt att vara inomhus på jobbet då och låta andra sköta promenaderna ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kattie & Gus

17 januari 2011 18:25

Hej Camilla!

Var gång jag ser din fina Tuffa på alla underbara fartfyllda bilder blir jag rörd. Vilket fantastiskt jobb du gjort med den tjejen, livskvalite så långt ögat når!!

Kliffen, han är ju bara för snygg, wow! Vilken kille.

Ha det så gott!
KRAM

 
Emelie

Emelie

17 januari 2011 21:13

Önskar er ett super 2011 med roliga äventyr och friska hundar! Skrattar gott ofta då du beskriver Tuffas egenheter...just det där trycka ner huvudet i snön vet jag två halvsystrar (MINST) som gör! Och upp med ansiktet fullt :-)! Ja och vattenälskare på sommaren då! Kram och håller tummarna för ett härligt 2011 för er alla!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

18 januari 2011 07:32

Härliga Tuffa, hon verkar bara så läcker, hon kommer att mogna men hon har ju en del att ta igen;-) Så härligt att se och läsa att det är full fart på henne efter allt hon och ni gått igenom:-)Blir spännande att följa efra utställningsresultat under året!
Ja du, hur mycket snö finns det, vi ser snart inte vårt hus från gatan, kommer det något mer har vi ingenstans att lägga det:/ Snart är det februari och det är en månad närmare våren;-)
Må så gott
Kram
Heléne

http://www.ourworkingfriends.se

 
Ingen bild

CARIN OCH KELLY

27 januari 2011 16:51

hahahahha äntligen då är det bara att invänta lite sovkort igen då :-p hahahhahaa kul med full rulle, men liiiiite feg var du tycker jag som inte vågade komma med kliffen då jag var nere i dina trakter,, FEGIS jag stannar kvar på zoomin lat som jag e hihi, å du eftersom du inte vill ha nera snö så ska jag se till att du kan få det iaf av oss ,,för jag vill inte heller ha den,;-)
ha en toppen dag kväll ,,själv ska jag hejja utav bara den,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards