Tuffa

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Insnöad

Av Camilla Anderholm - 5 februari 2010 22:25


Lördag och kan ni tänka er det snöar inte idag !!!! ..... iofs så föll det lite snö imorse då vi var ute med Tuffa men framåt förmiddan så slutade det , och det är så skönt så det går inte med ord att förklara .... för nu i veckan var jag nära ett nervöst sammanbrott då flingorna som föll var stora som dasslock    hur mycket ska man orka ????   för min del så är det NOG nu , och så är det ju det här med hur mycket klarar taket av att bära  ??? vi har bott i vårat hus i 14 år och jag tror att Johan bara har behövt skotta taket två gånger tidigare , men idag var det dags igen ... lite töväder på det här så är det stor risk för att det ska  med sig , så det har Johan roat sig med nu idag ... han tog även grannen´s tak för hon är ensam och kände sig väl inte riktigt manad för att ta sig upp dit , men nu kan både vi och grannen sova lugnt igen .

Gissa om vi känner oss insöad ?? det här är precis utanför våran dörr .


Precis framför ena sovrummet , ni kan skymta det där bakom högen .

Min fin fina labyrint som jag gjort åt Tuffa är ju så klart borta   det går inte ens att skönja vart den varit .... så nu har jag det jag gör igen med att skotta upp allt ... det måste ju finnas någonstans för Kliffen att röra sig på också .

Fattar inte att det bara är en vecka kvar innan vi ska hämta honom , gud va tiden har gått fort , jag tycker det känns som att det var nyss han föddes och så var det en oviss väntan innan vi visste om vi skulle få ta honom , det fanns ju en del andra spekulanter också som visat intresse , men så på nyårsdagen så stod det klart att han var vår och nu är han snart här   .

Undra va Tuffa kommer tycka .... är det öppna famnen ? eller kanske tycker hon rent av att han är lite läskig och obehaglig ? .

Jag kommer ihåg då vi kom hem med Tuffa   Fight var måttligt road av att ha en liten snorvalp hängandes i svansen hela dagarna ... blickarna han gav oss ibland dom var oslagbara ... Va sjutton skulle ni med henne till ???? det var väl bra som det var med mig .  Men ibland så kunde man se hur mysigt dom hade då dom låg tätt ihop och vilade .

Ja , det ska iallafall bli så spännande att få hem Kliff och vi kan börja våran resa med honom .

  


 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

6 februari 2010 15:32

hallå!
ja det var nära imorse till ett sammanbrott när man vaknade till ett ymnigt snöfall!
men som tur var så avtog det och solen har ju faktiskt tittat fram!
hussen har skottat upp en "kissränna" på baksidan, det verkar svårt att kissa i djupsnö ;0)
har precis installerat om datorn för den ville inte alls vara med....... hmmm....jag har haft den i mindre än två månader!
ja, nu har vi nedräkning....och förresten, vadå komma hem sent....... vi kom hem klockan två på natten med vår guldklimp.........
kramen AC

http://anncatrin.bloggagratis .se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

7 februari 2010 22:03

hallå!
men krya på dig!!!!! vilken tur att det kom nu om det ändå ska komma och inte om en vecka ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

8 februari 2010 08:11

Så där ser det ut hemma hos oss också, oj oj, det värsta är att jag hörde att det ska komma mer den här veckan:( Vi har skottat taket en gång, men det syns inte så det är bara att ge sig upp igen, ja inte jag då men Stefan;) Det rääääcker nu tycker jag!! Förstår att ni längtar till lillen kommer, ska bli så kul att följa honom, tror säkert det går bra med Tuffa, vi var så oroliga över hur Smilla skulle reagera, men det gick toppen! Ska bli spännande att följa de två snyggingarna:)
Må så gott
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

8 februari 2010 09:23

Vad spännande!!! Nu e han snart här...Tuffa kommer nog ta väl hand om honom!
Här var vi (sambon) oxå tvungna att skotta taket på uteplatsen, det blir tungt när det är blötsnö-o träningarna/matcherna har blivit inställda i helgen pga risk för takras på ishallen!!

Ha d gott!!

http://www.troya.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

8 februari 2010 15:07

Hallå!
Vet inte hur jag gör men jag lyckas alltid missa din blogg med nån dag...jag är in och tittar men då syns den inte?! Skumt...ja ja jag ser ju den nu :)

Här är det fler som roat sig med takskottning i helgen...Henke höll på att trilla ner ,men lyckades hänga sig kvar i taknocken...aphuu.

Klart att ni ska åka och hämta Kliffen på fredagen...Olga vill ju träffa Tuffa igen ju...
Hoppas att Tuffa inte är som Olga var med Otto...hon tyckte ju han var skitläbbig *asg*

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Anneli

Anneli

8 februari 2010 15:19

Måste ju också gå in och önska dig ett krya på dig. Hoppas att du är frisk nu.
Kram igen Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Bamse

9 februari 2010 20:15

Hej ja ni har ju en hel del snö.Hoppas att du är bättre nu.Då börjar det närma sig att få hem honom.Ska bli spännande att få se nya bilder på honom.Ha nu en riktigt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

10 februari 2010 12:22

Hej, ja nu skäms jag, röd som en kräfta i ansiktet är jag också. Länge sen jag var här nu, men det är inte bara du som varit utan besök? Jag har full upp med rökstoppet som du vet? Full i skratt blev jag iaf i dag när jag var till ortopeden? Kan du tänka dig vad doktorn bredvid min hette? Jo fröken Fröjd!! Hon blev t.o.m tilltalad som fröken av den andra personalen. Jag visste det skulle bli Kliffen, det är en kompis till mig hemma som kallas så?
På vilken sida jag än går in nu, så är det valpar på gång?
Nu är jag så sjuk för en egen, men man ska ha pengar också? Kommer tillbaka oftare nu, det lovar jag men nu vet du vad det berodde på?
Kramar!

http://majaomej.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards