Tuffa

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Camilla Anderholm - 28 april 2013 20:28

Nu hade ju jag tänkt vara en sån där duktig valpköpare och leverera tjusiga veckobilder på Calle ... men, min laptop var av en helt annan åsikt eftersom den valde att stänga ner tidigare i veckan ... Nu är den inlämnd för lagning och tydligen kunde det ta ett tag ... Tydligen så tyckte Johan synd om sin lilla Fru ... för han åkte iväg och köpte en "Padda" åt mig .. med ett fint litet tangetbord ... men det går ju inte att föra över bilder på paddan från kamerna så ni får snällt vänta på veckobilderna på Calle. Men vägt har vi gjort och dagens matchvikt ligger på 10,6 kilo.


Fru U och make Björn var här tidigare i veckan och hälsade på Calle ... alla som har henne på FB vet ju att hon är en mästerfotograf, denna bild tog hon på Calle jag tycker den är så fiiiiin så den kommer det förmodligen bli en förstoring på.


Bernderdalens Lord Calvert

Calle


 



Nu har det gått precis en vecka sedan vi hämtade våran lilla juvel hos Bernerdalens Kennel   

Jag tycker att vi har hunnit lära känna varandra ganska så bra vid det här laget.

Det är en väldigt trygg liten kille ... han räds inte något, tvärtom .. han är framåt och nyfiken på allt, precis det jag varit ute efter ... han har fart och fläkt under tassarna så liten han är.

Han är väldigt gosig, sitter man på golvet så kryper han hela tiden upp i famnen på en .. att det ibland inte finns plats tar han ingen notis om .. då gör han sig plats   han trycker sin lilla kropp emot en, att han sekunderna senare sätter sina vassa tänder i en gör väl att man alltid ser till att ha något i närheten som man då ger honom ... finns där inget så brukar jag faktiskt gå därifrån, jag vill att han ska veta att jag gosar gärna med honom ... men inte om han sätter tänderna i mig. Jag hoppas han inser att det lönar sig inte att bitas utan att han relativit snabbt kommer underfund med vad som lönar sig.



 


En sak han snappat upp är att det lönar sig att stå still en liten stund... utan att envist tugga på mattes hand då hon har godis framför nosen på honom. Han försökte i början att till vilket pris som helst komma åt godisen jag höll i ... men nu har Calle förstått att han ska stå still och vänta, tills han får den... han är sååå duktig så   


     


Något som vi också kommit underfund med är att han är VÄLDIGT morgonpigg ... och självklart vet jag att valpar vaknar ganska tidigt, men det är inte så att han har så där jättebråttom att göra sin morgontoalett då vi hastar ut vid halv 5- snåret utan han är helt enkelt av åsikten att nu tar vi tag i denna dag ... det är verkligen full rulle   nu har jag förstått från säkra " källor" att Ljudsals-valparna verkar vara ena morgonpigga krabater, vi ska försöka styra till den lilla detaljen allt eftersom Calle växer tänkte jag   Däremot är han väldigt kvällstrött, och är man liten så måste man ju få sova då man är trött, men som sagt allt eftersom så ska vi försöka ändra lite på just de vanorna.


           


Kliff har inte haft något problem med att det kommit en lillkille hem till oss, han har varit väldigt nyfiken på Calle precis så som jag misstänkte att han skulle vara.

Tuffa var ju av åsikten att Kliff var det äckligaste som fanns då han precis kom till oss ... Kliff har tyckt det varit jättemysigt, Calle får krypa nära och sova intill honom, han vill hela tiden vara där Calle är vilket gör nog honom ganska trött, han som är van att inget händer.

Han visar det också då vi är ute och prommar, då kan han till och med göra lekinviter    något han aldrig gör annars ... det glittrar i ögonen på honom så man blir alldeles varm i hjärtat.

       


Detta kommer bli bra, jag känner det på mig på alla sätt.

Han har även gott inflytande på Kliff då det gäller maten, nu är väl kanske inte Kliff den jobbigaste hunden då det gäller mat ... oftast äter han som han ska, men eftersom Calle fullkomligt älskar att äta så gör tydligen Kliff det nu också, vi gör som så att vi delar upp Kliffs mat på lika många mål som Calle äter och det går tydligen väldigt bra nu att även äta kl 6 på morgonen, något Kliff aldrig skulle gjort tidigare.

Duktig är han också med att visa då han är nödig, någon enstaka olycka har hänt ... men de är väldigt få, jag kan säga att jag fullkomligt älskar Calles fasta fina korvar   för er som inte vet det så hade Kliff Gardiaparasiter i magen då han var valp vilket gjorde att hans bajs var mer som chokladpudding ... man kan nästintill bli galen kan jag berätta då ens lilla valp är risig i kistan. Så jag plockar så gärna upp dessa fasta korvar med ett leende   .

   


Ja, det var lite om våran första vecka tillsammans ... jag ska verkligen försöka vara duktig att plita ner våran tid tillsammans då han är valp, man glömmer så lätt allt vad som händer och sker och det är ganska roligt att kunna gå tillbaka och läsa. Dessutom har jag ju lovar veckorbilder, så håll ut, de kommer.


Av Camilla Anderholm - 28 april 2013 20:28

Nu hade ju jag tänkt vara en sån där duktig valpköpare och leverera tjusiga veckobilder på Calle ... men, min laptop var av en helt annan åsikt eftersom den valde att stänga ner tidigare i veckan ... Nu är den inlämnd för lagning och tydligen kunde det ta ett tag ... Tydligen så tyckte Johan synd om sin lilla Fru ... för han åkte iväg och köpte en "Padda" åt mig .. med ett fint litet tangetbord ... men det går ju inte att föra över bilder på paddan från kamerna så ni får snällt vänta på veckobilderna på Calle. Men vägt har vi gjort och dagens matchvikt ligger på 10,6 kilo.


Fru U och make Björn var här tidigare i veckan och hälsade på Calle ... alla som har henne på FB vet ju att hon är en mästerfotograf, denna bild tog hon på Calle jag tycker den är så fiiiiin så den kommer det förmodligen bli en förstoring på.


Bernderdalens Lord Calvert

Calle


 



Nu har det gått precis en vecka sedan vi hämtade våran lilla juvel hos Bernerdalens Kennel   

Jag tycker att vi har hunnit lära känna varandra ganska så bra vid det här laget.

Det är en väldigt trygg liten kille ... han räds inte något, tvärtom .. han är framåt och nyfiken på allt, precis det jag varit ute efter ... han har fart och fläkt under tassarna så liten han är.

Han är väldigt gosig, sitter man på golvet så kryper han hela tiden upp i famnen på en .. att det ibland inte finns plats tar han ingen notis om .. då gör han sig plats   han trycker sin lilla kropp emot en, att han sekunderna senare sätter sina vassa tänder i en gör väl att man alltid ser till att ha något i närheten som man då ger honom ... finns där inget så brukar jag faktiskt gå därifrån, jag vill att han ska veta att jag gosar gärna med honom ... men inte om han sätter tänderna i mig. Jag hoppas han inser att det lönar sig inte att bitas utan att han relativit snabbt kommer underfund med vad som lönar sig.



 


En sak han snappat upp är att det lönar sig att stå still en liten stund... utan att envist tugga på mattes hand då hon har godis framför nosen på honom. Han försökte i början att till vilket pris som helst komma åt godisen jag höll i ... men nu har Calle förstått att han ska stå still och vänta, tills han får den... han är sååå duktig så   


     


Något som vi också kommit underfund med är att han är VÄLDIGT morgonpigg ... och självklart vet jag att valpar vaknar ganska tidigt, men det är inte så att han har så där jättebråttom att göra sin morgontoalett då vi hastar ut vid halv 5- snåret utan han är helt enkelt av åsikten att nu tar vi tag i denna dag ... det är verkligen full rulle   nu har jag förstått från säkra " källor" att Ljudsals-valparna verkar vara ena morgonpigga krabater, vi ska försöka styra till den lilla detaljen allt eftersom Calle växer tänkte jag   Däremot är han väldigt kvällstrött, och är man liten så måste man ju få sova då man är trött, men som sagt allt eftersom så ska vi försöka ändra lite på just de vanorna.


           


Kliff har inte haft något problem med att det kommit en lillkille hem till oss, han har varit väldigt nyfiken på Calle precis så som jag misstänkte att han skulle vara.

Tuffa var ju av åsikten att Kliff var det äckligaste som fanns då han precis kom till oss ... Kliff har tyckt det varit jättemysigt, Calle får krypa nära och sova intill honom, han vill hela tiden vara där Calle är vilket gör nog honom ganska trött, han som är van att inget händer.

Han visar det också då vi är ute och prommar, då kan han till och med göra lekinviter    något han aldrig gör annars ... det glittrar i ögonen på honom så man blir alldeles varm i hjärtat.

       


Detta kommer bli bra, jag känner det på mig på alla sätt.

Han har även gott inflytande på Kliff då det gäller maten, nu är väl kanske inte Kliff den jobbigaste hunden då det gäller mat ... oftast äter han som han ska, men eftersom Calle fullkomligt älskar att äta så gör tydligen Kliff det nu också, vi gör som så att vi delar upp Kliffs mat på lika många mål som Calle äter och det går tydligen väldigt bra nu att även äta kl 6 på morgonen, något Kliff aldrig skulle gjort tidigare.

Duktig är han också med att visa då han är nödig, någon enstaka olycka har hänt ... men de är väldigt få, jag kan säga att jag fullkomligt älskar Calles fasta fina korvar   för er som inte vet det så hade Kliff Gardiaparasiter i magen då han var valp vilket gjorde att hans bajs var mer som chokladpudding ... man kan nästintill bli galen kan jag berätta då ens lilla valp är risig i kistan. Så jag plockar så gärna upp dessa fasta korvar med ett leende   .

   


Ja, det var lite om våran första vecka tillsammans ... jag ska verkligen försöka vara duktig att plita ner våran tid tillsammans då han är valp, man glömmer så lätt allt vad som händer och sker och det är ganska roligt att kunna gå tillbaka och läsa. Dessutom har jag ju lovar veckorbilder, så håll ut, de kommer.


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards