Tuffa

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Camilla Anderholm - 21 februari 2013 20:07

 


Ja, då är det en sån där dag igen ... Tuffa skulle ha fyllt 5 år idag   .

Att hon är saknad, det tror jag ni kan förstå.  Jag skulle ge precis allt om jag bara fick henne tillbaka, Tuffa var en tjej som verkligen satte avtryck i våra liv ... maken till egensinnig dam har jag aldrig upplevt.

Då vi skaffade våran schäfer Fight, var det så många som sa ... men ni ska ju ha en tik, de är så enkla att ha ... vill alltid vara nära och väldigt lättsamma   !!!!!!!!!!   Gahhh ... det kunde inte vara mer fel ... Tuffa gjorde som Tuffa ville   det berodde helt och hållet på vilket humör hon var på.  Om jag ska vara helt ärlig med er och det ska man väl vara    så kan jag säga att den enda som verkligen hade pli på Fröken Fröjd var just Fight ... Jag vet inte hur många gånger hon stack på egna äventyr i skogen,  jag och Johan försökte ropa tillbaka henne.

Då Fight tyckte att det gått tillräckligt lång tid så stack han alltid efter henne och vallade in henne till oss. Han var helt otrolig på det.

Kanske inte så konstigt då att Fröjden verkligen såg upp till honom, Fight var hennes idol.

 


Han hade verkligen en ängels tålamod med denna tös   .

Idag hoppas jag att de båda firar kungligt tillsammans mina änglahundar.

Vi firar också, Kliff har fått ett grisöra och Johan och jag ska ta något gott till kaffet ... Ljusen är tända över precis hela huset. Åh, så jag önskar att du kunde fått fira med oss Tuffa.



     


Det är enormt tomt utan våran Fröjd, det förstår ni säkert .... Det måste vara något konstigt med oss bernerägare, det är liksom svårt att hålla sig till att ha endast en hund, nu har vi ju vant oss hyfsast ändå, men jösses så konstig det kändes första halvåret att enbart ha ett koppel i handen, göra en skål med mat, bara bada en hund, ja listan kan göras lång...

Jag hoppas att vi detta år berikas med ytterligare en vovve, det är jag säker på att Tuffa skulle gillat. Hon gillade att ha kompisar runt sig och jag är helt säker på att hon tycker att Flippen behöver en liten parvel som livar upp tillvaron så som hon gjorde.

                   

 

Att vi endast fick njuta av Fröken Fröjd i 3 år och nio månader, det är på tok för kort tid ... jag blir nästan förbannad då jag bara tänker på det faktiskt. Att ta bort en hund som är så pass ung är inte lätt, en hund som dessutom inte är sjuk, det lyste och glittrade i hennes ögon, trots att hon hade dessa jävla skrotben och knappt kunde gå sista tiden.

Så läser man om funderingar kring avel och ser att det finns de som tycker det är försvarbart att avla på hundar som är belastade !!!!!!!  De kan inte ha sett på nära håll hur det kan vara att leva med en hund som är problem, jag är mycket väl medveten om att det kan bli skit trots de bästa förutsättningarna, men varför ens chansa???.

Jag tycker att artikeln i Sennenbladet där ordföranden höjde rösten och påpekade detta var berömvärt. Tack gode gud för att ED-statistiken gått ner, men det kan vi ju faktiskt tacka våra duktiga uppfödare för, då de arbetat för att det ska bli bättre ... Och som ordföranden även påpekade så har vi ju faktiskt 84% som var fria i dagsläget. Nog om detta.


Tuffa du är för alltid saknad men aldrig glömd   

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards