Tuffa

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Vem drog ur proppen ??

Av Camilla Anderholm - 26 augusti 2012 21:48

I skrivande stund så formligen vräker regnet ned ... halvjobbigt att veta att vi faktist måste ut en sväng till

med Kliff   det har åskat och levt rövare så vi har liksom invänat lugnet ... men då kom regnet "from hell" istället.

Tur han har regntäcke ... så han slipper bli dygnsur så här inför natten.

Ja, vädret lämnar en hel del att önska .. men igår så var solen här och vi tog oss ut på Alnön för att leta drivved.

Vi ska ha det till barnen på jobbet så vi packade fikaväskan och begav oss ut. Johan hade fått ett tips om ett jättefint ställe där det skulle finnas mycket drived.

Jodå ... det fanns det också, då vi väl kom fram .. Vägen dit var dock en upplevelse i sig  . Inser då vi parkerar bilen att det var ett naturreservat ... man kunde upplysningsvis läsa om alla fågelsorter där fanns att se !!!!!!!!!!!!


För er som inte vet, så har jag en väldigt jobbigt fågelfobi ...  Jag undviker allt som överhuvudtget har fjädrar, näbb och klor !!!!  Det är till och med så att det påverkar mig i det vardagliga livet ... men jag har lärt mig att leva med det, så egentligen är det inget som jag lider av, men bara för att förtydliga det lite iallafall ... så skulle ni aldrig finna mig på en utomhusservering ... Det går fetbort !!!!  Alla dessa små befjädrade saker som har en tendens till att flockas runt fötterna på mig gör att jag aldrig någonsin skulle utsätta mig för det. Vi möter en skock människor då vi hunnit en bit in på stigen ... Samtliga i det sällskapet har en kikare hängandes runt halsen !!!!  Gulp !!!   fåglar fåglar ... självklart är det ett gäng ornitologer ... Jag känner att jag måste bara fråga innan jag fortsätter längre in hur mycket det är ... och framför allt ... cirkulerar dom runt huvudet på en ???  Haha ... blicken jag fick tillbaka var nästan obetalbar ... självklart så kan dom inte förstå min rädlsa ... utan tycker nog tvärtom att jag är ganska korkad ... men de säger att det är ingen fara ... det är sällsynta fåglar som man måste söka upp och veta vart man ska leta, så det lovar dyrt och heligt att jag kan fortsätta.


Så vi fortsätter ... efter ett litet tag så står vi nästan öga mot öga med ett gäng såna här.

 


Hm ... någon missade nog att informera oss om att vi skulle gå igenom en hage !!!   jag har i min ungdoms tid blivit jagade av kor ... så har jag har lite respekt för dessa stora djur .. och inte faktum är att städerskans man på jobbet precis blivit stångad av en ilsken" mamma ko" som var rädd om sitt barn ...  och nu ligger i som i ett skruvstäd och inte kan röra på sig ... så jag väste lite tyst i mungipan till Johan och Linus att nu rappar vi på lite ... men för den delen inte springa   . Tror väl inte att det var någon egentlig fara ... Men nog har iallafall jag respket för så stora djur och då man kommer inklampandes på deras marker.

Vi fortsätter och kommer fram till en form av väg


 

 


Utmed denna långa "väg" så fanns det flera rastplatser .. en fågelskådares dröm kan jag tänka mig   

Till slut kom vi fram iallafall, och ingen av oss blev besviken. Tänk att det finns en hel del guldkorn så här på hemmaplan ... Vi hade en vädligt trevlig stund där ... Ja, till och med Linus tyckte det var helt ok tror jag faktiskt.

   

Flippen han njöt som den lilla gädda han är

     


Linus gör ett fynd.

 

Hit kan jag tänka mig att åka fler gånger ... får gaska till mig då det gäller kossorna bara ... men jag tror de är ganska vana att folk går igenom där, med tanke på att det är ett naturreservat.

       

Ta mig tusan om det inte har lugnat ner sig med regnet ... ja, men då är dte lika bra att skynda sig ut så man får gå och knyta sig då.


 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 augusti 2012 00:31

Tack för ett roligt inlägg, och bilder på ett otroligt fint ställe!!! (Och fin Kliff, så klart)
Kram igen ;-)

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Emelie

Emelie

30 augusti 2012 19:57

Men så trevligt med en uppdatering! Alltid lika roligt att läsa här...men tråkigt att det är så sällan...
Vilket äventyr! Och Kliff är bara helt obetalbar i vattnet! Vore kul att bada ihop med hundarna nån gång...synd att vi inte hann med det i Byske! Men jag hoppas vi åker dit fler gånger och stannar längre nästa gång! Men kanske ses vi här i södern nästa gång?? Vem vet! Ha så gott :-)

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 september 2012 23:58

Sv. Jaa visst är det jättetrevligt, att "springa på" människor, som man bara pratat med i "etern". Man kramas och hälsar, som om man verkligen känner varandra, och har gjort så länge.............och det gör man ju, på något sätt ;-)
Det ska bli så roligt att få dela med mig av den "lilla hemlisen" :-)
Kramar från mig
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards