Tuffa

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Semester !!!

Av Camilla Anderholm - 18 juli 2012 15:35


Insåg att jag hade en vinterbild som header här på bloggen .... den har ju legat i träda bloggen sedan i Mars om jag inte missminner mig, har inte haft lust överhuvudtaget att skriva något, jag lovar absolut inga storverk denna gång heller ... men jag kan ju förgröne inte ha en vinterbild, så då jag ändå bytte ut den så kan jag väl informera er där ute att just nu befinner jag mig i semesterläge  och det gott folk har tagit en tid att få kroppen att förstå .... Jag har jobbat som en liten illbatting under våren, det blir lätt några extra timmar då man är på en förskola ... så förutom mina egna timmar så har det blivit ett antal extra, då jag har väldigt svårt för att säga nej om någon frågar.

Det har resulterat i att jag har varit aningens uppe i varv, så då semestern kanckade på dörren så stod jag där med världens kryp i kroppen .... Kunde baske mig inte sitta still och njuta av både tystnaden och lugnet ... så va gör man då ????  Jo, då skaffar man sig jobb, alla fönster fick sig en omgång ... det har skurats och fejats till långt in på nätterna, o då jag var klar här hemma så förflyttade jag mig ut till dottern som också fick rena fönster.

Men jag inser ju att så här kan jag inte fortsätta, så jag har tvingat mig till att ta det lugnt och se där ... då kom den helt plötsligt ... semesterkänslan alltså.

Men vädret lämnar ju en del att önska, så man får göra så gott det går åt att få dagarna att gå ... Igår var vi iallafall och badade, äntligen behagade solen visa sig några timmar och då får man passa på.


Badpojkarna ....


  

Jag är en av de största badkrukorna åtminstone i denna kommun, så även om det var varmt och skönt så hade blev det inge bad för min del .... ska det bli det , så vill jag ha närmare 30 grader varmt och klarblått vatten ... så jag stod tryggt på land.


Om man sträcker ut tungan tillräckligt långt ... så kanske man når vattnet ???



 


Haha ... ja, inte är han en badgalning denna kille  .... Men han tycker det är skönt att svalka sig varma dagar ... men livligare än så här blir det inte med Flippen ...


Han ser ut som en gammelgädda i vassen.

 


Han bara ligger där och svalkar sig ... men alla sätt är ju bra utom de dåliga.


Annat var det med Fröken Fröjd !!!! 


 

Kliff & Tuffa

 

     


Som jag saknar detta stolliga yrväder !!!!! 


Vi hade tur som var för oss själva i allafall ... trodde att fler än vi skulle uppsöka en strand då solen äntligen behagade visa sig.

Man kan också roa sig med att balansera.

 


Det står inget speciellt på schemat denna sommar ... med en 17-åring så kommer man inte speciellt långt utanför hemmets trygga vrå kan jag tala om.

Så vi tar dagarna som de kommer ... kanske inte helt fel det också.

Närmast som står på tur är iallafall Svenstavik ... Kliff har ju inte vänstervarvat speciellt mycket detta år ...  det var planerat ... men i Svenstavik ska han iallafall ställas ut, vi får väl se vad resultatet blir där.

Hoppas ni har en bra sommar även om solen väljer att befinna sig någon annanstans.


 
 
anncatrin

anncatrin

18 juli 2012 17:08

men hoppla!
har frun bloggat! det var ju trevligt ;o) vi har inte kommit oss iväg på ett enda bad vi, men till veckan blir det ju toksommar så då blir det nog ett dopp!
Lycka till ikväll, glöm inte att byta penna!!
/ AC

http://www.bloggplatsen .se

 
Helene

Helene

18 juli 2012 17:54

Vilka härliga bilder :) Om du vill känna lugnet, så kom hit till stugan....här är det lugnt :) Kram och trevlig semester!

http://helene-resedagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa

18 juli 2012 19:07

Nej vad ser jag! Har hon varvat ner??!! Litet undrande bara hur mycket?
En tanke slog mej, kan vi inte para ihop våra 17-åringar så dom kan ta hand om varandra kanske vi kan få "lite semester" vi vuxna också ;))
För inte vet jag, men dom där vita benen du hade bländades på bild verkar skrika efter litet semestersol;))

 
Ingen bild

Ingrid

18 juli 2012 21:27

Underbara bilder.Samma hos oss. Shakira plöjer sig genom livet och vattnet och Balou är den försiktige.... men förra veckan vågade han sig i så långt till att blöta magen.... jag gjorde vågen : ))

 
Junitjej

Junitjej

19 juli 2012 11:29

Åh, vilka underbara hundar!! Jag älskar berner sennens, men jag älskar ju så klart vår nuvarande hovawart också.

http://junitjejen.se

 
Emelie

Emelie

19 juli 2012 14:36

Härligt med lite sol hos er!! Vi kanske har valt rätt som ska uppåt på semester....ser fram emot Byske :-) Spännande att se vad domaren i Svenstavik säger om Kliffen!!! Vi ska ju till Köping i helgen...
Han är bara heeeelt underbar din "gädda i vassen", snacka om att koppla av!!! Han kan nog lära matte ett och annat ;-)
Men förstår att det är tomt efter yrvädret.... :-( Usch ja....
Massor med semesterkramar till er!!! Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards