Tuffa

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Camilla Anderholm - 31 mars 2012 22:51

Ja, som ni alla kanske läste igår på FB och som fler än vi fick uppleva så kom visst vintern tillbaka !!!!!!!! Vem hade gett lov till det ???????? Not me .... jag är fullständigt oskyldig till det  . Vi hade fått det ganska så bart på marken nu och den värsta blötan hade hunnit torka upp ganska så bra om man bortser från de djupaste skogarna, de får man vänta med att gå till ännu. Men så i ett huj så var det vit vit vit ... precis överallt igen. Jaja ... det kommer att försvinna lika fort som det damp ner, det vet jag ... men jag behöver ju inte gilla det ändå  .

Men det gör den här killen

Mattes alldelses egna lilla kamin

    


Gruvar mig lite inför den årstid som kommer nu om jag ska vara helt ärlig ... Kliff är en het kille    på många sätt om ni förstår vad jag menar   

Han har det väldigt jobbigt då värmen slår till ... så vi kyler alltid av honom innan vi går iväg på promenad under sommaren. Jag skulle aldrig någonsin dra iväg på en lång sväng mitt under dagen med honom... det vore att be om värmeslag.

Ifjol då vi var i Vännes och skulle på  utställning och sov över hos uppfödarena kvällen innan, fick han ett värmeslag ... Det var bara till att ställa han i duschen och kyla ner honom ... Gud så rädd jag blev då.

Så gissa om han krampaktigt försöker hålla liv i alla snöhögar som nu finns kvar.


Ja, ni ser ju själva hur det ser ut ... Detta är taget idag !!! 

  


Detta kort är taget förra helgen.

 

Lite skillnad va på bilderna ?? Men trots allt det vita som kom igårkväll så har det varit otroligt härligt väder idag.

Solen har lyst och värmt upp oss ordentligt, så istället för att ta bilen till mina föräldrar så tog vi en skön promenad dit istället ...

     

Det stod ett födelsedags kalas inbokat på schemat idag .... Pappa fyllde år. Men det är ändå ingen glädjens dag ... Det är mer en sorgens dag för oss. 

Vilket har resulterat i att vi under några år inte firat min pappa. Det är så att det är  även min syster Maria´s dödsdag  .

Ja, jag har haft en syster som var fyra år äldre än mig, men som vi tyvärr förlorade allt för tidigt. Det har nu gått 6 år sedan, och jag skräms av att tiden går så fort ... Fortfarande kan jag komma ihåg hur hennes röst lät, och jag minns hennes miner och skratt tydligt ... Måtte jag aldrig någonsin glömma bort det.

Men jag känner mig lugn och tror att hon har kommit till ro nu och slipper allt elände, jag hoppas hon finns med mig i livet och det skänker mig en tröst.

Vi var uppe på graven idag och tände ett ljus och satt ditt några påskliljor så det är lite vårfint. Tänk ... jag finner en sådan ro då jag är vid hennes grav, jag tycker inte alls det är otäckt utan jag blir alldeles lugn i kroppen då jag är där.

Då jag sitter där slår det mig ofta hur olika livet ter sig för många av oss. Jag blev idag påmind ännu en gång om hur bra jag har det och det är något jag ska försöka bli bättre på att komma ihåg.


Ha en fortsatt trevlig helg på er alla !!!




Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards