Tuffa

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Trevlig helg !!!

Av Camilla Anderholm - 16 mars 2012 22:00

Innan jag kom hit till bloggplatsen hade jag en blogg på en annan sida ... men då vi tog bort Fight så kände jag att jag inte ville fortsätta på den sidan ... för mycket minnen, helt enkelt !!!

Så denna blogg startades åt Tuffa   

 

Nu står jag där igen ... med en blogg med på tok för mycket minnen !!!!!! Några rader har jag skrivit ner sedan vi tog bort Fröken Fröjd ... men det har varit med sådan stor ångest, så det har inte blivit så mycket mer än just några rader.

Så återigen har jag funderat på att byta sida ... starta om igen med en som bara är för Kliff. Men då blir jag så där skrockfull, att gör jag det så kommer säkert något drabba även honom !!! Dumt om inte megadumt att tänka så ... det är jag fullkomligt medveten om, men ibland får man lov till att vara lite så också.

Så jag försöker istället bearbeta mig själv till att inte ha ångest då jag är inne här ... och stannar istället kvar. Åtminstone för tillfället ... jag får väl se hur det går.

Tuffa var ju en riktig soffpotatis och att få ligga där och mysa med Johan då var lyckan total.

         

Lilla Fröjden !!!  tänk att hon finns i mina tankar varje timme jag är vaken .... Barnen på dagis pratar om henne, så sent som idag pratade de om Tuffa, och att hon nu är i hundhimlen och att hon nu har friska ben    de är väl bara för goa.

Hur har då Kliff tagit allt detta ?????

 


Förvånansvärt bra faktiskt ... vi har iofs fått låna Lukas en del speciellt i början, jag hämtade ju Lukas samma dag faktiskt ... Och Kliff och Lukas gillar verkligen varandra ...                  


Johan och jag hade ju befarat att det skulle bli som då vi tog bort Fight och Tuffa gick ner sig något så otroligt ... Det var nästan inget kvar av henne faktiskt.

Kliff har alltid haft svårt då en av oss tagit med oss Tuffa och gått iväg utan honom ... han har suttit som klistrad vid dörren och gnällt och gnyt tills hon kommit hem igen, så vi var riktigt oroliga över hur det skulle gå.

Visst letade Kliff efter Tuffa inne ... vi märkte att då vi varit ute och gått och vi närmade oss hemmet så ökade han takten rejält ... så fort han kom in så letade han av hela huset ... först nedre våningen och sedan fortsatte han på övre också ... Då han inte hittade henne så la han sig ner till ro iallafall. Då vi gick till bilen första gången efter hon var borta så nästan flög han fram till garaget ... i hopp om att han kanske var där då ?? det var väldigt tydligt ... Men succsesivt så la han ned letandet, han har varit duktig att äta trots att han saknat henne och det har kännts skönt.

Så det har faktistk gått riktigt bra .... men nog tror jag att Kliff skulle uppskatta en kompis ... han behöver det .. Kliff är ju en väldigt lugn kille som bara mår bra av att det finns någon som livar upp vardagen för både honom och oss ... någon som skojar till det då vi är ute och går i skogen t ex ... Någon som får lite fart på honom.

Som idag t ex ... kort dag på jobbet ... strålande sol .... ryggan packad med fika ... yes .. långprommis.

       

Även om det ser ut som han är en lite buse på bilderna så är det ganska lång ifrån verkligeheten   Våran lilla prupp ... han gör absolut inget väsen av sig då vi är ute och spankulerar ... för det är just det han gör .. spankulerar.

Han nosar lite här och så nosar han lite där ... och så försöker han slå något slags rekord i att pinka på precis alla träd i skogen    hur mycket finns det egentligen i den där blåsan ?????

Men lika mycket som jag uppskattade Tuffa´s busiga sida ... lika mycket uppskattar jag Kliff´s lättsamhet .... han är så okomplicerad och lättsam så det är inte klokt ... vilket är fantastiskt skönt faktiskt.

Men innan ni nu får några ideér om att det ska komma en liten valp till oss inom snar framtid så kan jag säga att så är inte fallet ... Men vi pratar om det och då tiden är mogen så kommer det säkert bli bra.


Imorgon hade vi tänkt utmana oss rejält ... Vi hade en favvoplats som vi ofta gick till med Tuffa och Kliff .. uppe på berget ... En härlig plats där vi alltid stannade och fikade ... hundarna fick göra godissök medans vi sörplade på lite kaffe, dit hade vi tänkt oss imorgon om vädret är som idag ... Det var där vi var sista dagen med Tuffa också, så det är några månader sedan vi var där nu ... har helt enkelt inte orkat, vi får väl se om vi är redo. Kanske får kameran följa med och några nya rader imorogn om hur det gått ?? Vem vet ..


Uppe på berget ... sista dagen med Tuffa  

        

 
 
Ingen bild

Bettan

16 mars 2012 23:37

Fina minnen är vackra att ta med.
Vad lycklig hon såg ut er Tuffa, mycket kärlek där.

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

16 mars 2012 23:51

Usch ja, vad jobbigt det är. Man undrar ju, precis som du i förra inlägget, varför man utsätter sig för detta, gång, på gång, på gång? Förmodligen för att det ger oss så ofantligt mycket.
Önskar att ni kan ha en mysig dag på berget, men många fina minnen, av er kära vän.
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
anncatrin

anncatrin

17 mars 2012 09:57

härliga bilder!
jamän det blev ju toksoligt idag, här har vi precis vaknat vid halvtiosnåret ;o)
Finaste Tuffa ♥ hon finns i minnet, det kan aldrig försvinna, ha en skön dag i solen och glöm ej att det snart är 21 mars ;o)
// AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

19 mars 2012 09:00

Oj nu blev jag blöt i ögat....förstår både din vånda över bloggen och din skrockfullhet.
Men det är ju för väl att ni har er Kliff...men tänk vad konstigt stort tomrummet blir :-( Klart Kliff kommer bli en gammal kille, det känner jag på mig ;-)
Kram!!!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards