Tuffa

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Är tre en bra siffra månne ?????

Av Camilla Anderholm - 19 november 2011 15:01

Ja, då lever vi flockliv i helgen då .... Lukas är här hos oss .. han kom igår fredag och åker imorgon söndag ... matten och hussen dom är på baluns i Norrköping minsann ...

Doremis Lucky Luke Kid

Lukas.

 

   

Ett fyrfaldigt leve för Lena Rydgren !!!! hon leve Hipp Hipp Hurra hura hura hura !!!!!!!!!

 

Imorse då vi var ute på första morgonkissen så slog det mig att det kanske inte alls är så rackarns dumt ändå med tre hundar .... jag bävar för den dagen då något händer den ena av våra.

Kommer aldrig glömma Tuffa´s reaktion då vi tog bort Fight .... jösses, hon höll på att sörja ihjäl sig. Tyvärr så ser jag på Kliff att han är väldigt beroende av Tuffa .... han låter alltid Tuffa gå först, då spelar det ingen roll om det är ut genom dörren, ut ur bilen ... eller om det är före på en stig, han låter alltid hon gå först .... Vi är ju medvetna om detta så då Tuffa ska ut och rastas ... ( det är välidgt försiktigt med Tuffa just nu ) så låter vi honom helt enklet stanna kvar inne .... då sitter han och lipar i hallen första minuten så man får gå och säga åt honom ... likadant är det då Tuffa får sina tokryck ute i skogen ... då hon drar iväg på sina raider så står Kliff kvar vid våran sida och gnyr .... klar besvärad över att hon är borta ... så med tanke på vad vi har framför oss nu i december så känns det lite olustigt, vill inte ens tänka tanken på att dom kanske inte väcker upp henne igen ... det var då det slog mig att det kanske inte är så tokigt med tre hundar iallafall.

På förmiddagen så tog vi iallafall med oss grabbarna ut på en rejäl sväng ... Tuffa fick stanna kvar hemma (tyvärr)

men jag viskade i örat på henne att snart ska hon också få följa med igen    och under tiden vi var ute så är jag helt säker på att det såg ut så här i våran soffa.

 

 

Ja, inte går det någon nöd på henne inte. Men nog gör det ont i hjärtat av att lämna henne kvar .... men som sagt nu ska hon bli bra i benen igen så hon också kan följa med !!!!!!!!!!

Men först ett gruppfoto innan vi gav oss av ... vilket inte alls är det lättaste ... men på första försöket blev det så här och då gav jag mig .... varför försöka jaga efter det perfekta kortet ... då detta blev helt ok


 

Ut i vegetationen med Kliff och Lukas.


Doremis Lucky Luke Kid

Lukas

 

Doremis Kliff Ford

 


             

Kliff

 


Vi gör nog om samma sväng imorgon ... men då tar vi med fika också ... grämde mig hyfsat idag då vi spatserade runt där att vi inte hade med oss något kaffe ..... det misstaget gör vi inte om igen.  


Så här såg båda två ut på tassarna då vi kom hem

  

Både två och fyrbenta blev ganska möra i benen tror jag ... ryggläge ska snart intas i soffan ... det kan man göra efter en sån sväng.


Nu tror jag att matten som är på baluns nere i Norrköping kan roa sig utan att bekymera sig över sitt hjärtebarn .. han har det så bra på kollo ... fast nu är ju inte matten av det oroliga slager iofs    men det kan ju vara trevligt att få bli påmind om hur vacker han är   så dagens blogg och bilder var mest för den goda sakens skull ...

Ha en riktigt trevlig helg nu alla


 
 
Ingen bild

AnnCatrin

20 november 2011 11:32

Härliga bilder! Nu är vi på väg hem, väglaget verkar inte vara det bästa uppöver men förhoppningsvis så tar vi oss hem, och då åker vinterdäcken på ;0)

 
Emelie

Emelie

21 november 2011 11:56

Kan inte undvika att känna oron i magen....kram och håller tummarna håååååårt!!! Och då är det inte matten på baluns oro jag känner ;-)
Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

3 december 2011 18:49

Hoppas verkligen att Tuffa blir kry snart så hon kan följa med på era härliga utflykter..

http://www.troyatyra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards