Tuffa

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Men nyp mig någon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Camilla Anderholm - 25 oktober 2011 21:16


    




Iofs är detta "gamla" nyheter nu .... men detta måste ju bara läggas ut !!!!!!!!!  .... för vem hade trott detta för några månader sedan då vi började med spårningen ????  Ja, hade ni frågat mig så hade jag då verkligen inte gissat att jag skulle sitta här med ett fånigt flin över hela ansiktet och tycka att jag inte bara har världens vackraste, bästa, smartaste, duktigaste spårkillen som går att uppbringa på denna planet   -


Jag är så stolt över honom så det kan ni aldrig tro.


 



 


Vi har alltså  traglat och tränat på detta nu hela hösten ... Emma Hansson har varit en riktig klippa ... hon har lagt spår åt oss som vi sedan har gått ett dygn senare.... hon har fixat med domare då det var dags för det, hon har verkligen varit framme och hjälpt oss på bästa sätt ... så Emma ska ha ett alldeles stort tack för detta ... jag/vi hade inte klarat detta utan hennes hjälp.

          

Så här har det sett ut .... vi ute i spårskogen och Emma strax bakom ... hon har funntis där srax bakom och gett goda råd då vi behövet det .... hon har peppat oss inför proven som gjorts så Emma om du läser detta så ska du veta att jag uppskattar din hjälp väldigt mycket.

Men om vi ska ta dagen D då !!!! ..... jag är normalt väldigt sällan nervös inför sådana saker ... jag tror inte jag besitter några tvälingsnerver !!!!! ... hm ... det var väl kanske inte riktigt så jag menade .... utan snarare att jag har nog inte förstånd till att bli nervös inför såna här saker.

Så gissa om jag blev förvånad då jag vaknade i tisdag och kände att ... Hm ... det är något som ligger och dallarar i luften ... men men ... en sak i taget, jag skulle hinna jobba några timmar först också.

Hade halv dag på jobbet så tanken var att så fort klockan blivit ett så skulle jag sätta mig i bilen och brumma hem för att hämta vovvarna. Jag hade beställt rastning av Tuffa & Kliff av Johan precis innan  så dom skulle vara nyrastade ... samtliga i vårat glada gäng hade redan begett sig till Ramvik tidigare än mig  ... för att påbörja sina prov ... vi slås ju mot mörkret denna årstid här uppe och det var 6 hundar som skulle hinna gå sina spår så därför var dom redan på G då jag gav mig iväg.

Doremis Luky Luke Kid

Lukas

Som klarade av sitt förstapris och numera kan titulera sig SV VCH

Även Aston Martin kan titulera sig SV VCH

   

Så förstå paniken då jag sätter mig i bilen och den startar inte !!!!!!!!!! GAH !!! .... detta är den enda dagen på hela året som det absolut inte får hända.

Rusar in på dagis igen och där är det en som erbjuder sig att dra igång mig !!!  ... men gud så snällt ... men ( hur fasen gör man det då )    nu ska ni få veta en liten hemlis.

Jag tankar inte ens bilen ... har jag gjort det typ 3 gånger på mer än 15 är så ljuger jag inte ... det finns en alldeles logisk förklaring på detta men det tänkte jag inte dra här och nu ... men dom som är närmast sörjande vet orsaken   så gissa om jag fick lite halvpanik då personen säger att jag drar igång dig. Det är ju bara att erkänna att jag är totalt oduglig på detta med bilar.

Så då vi äntligen hittat kroken under reservhjulet och skruvat fast det under bilen så var det bara att sätta igång, men först lite utförliga instruktioner om att man lägger i 2:an då vi kommit upp i lite fart och så släpper man på kopplingen så ska bilen hosta igång ... oh, tänk det gjorde den även denna gång.

Rosa och Gissvallens Chippen som gick anlagsprovet och klarade det.

  

Så var det Doremis Hubble UWA

Hubbe som klarade sitt förstapris.

 

Yngst i gänget är ju Bernerdalens Irish Coffe

Tutan som klarade sitt anlagsprov endast 9 ånader gammal !!!

Det var mycket bra gjort. 

 

     

Då vi äntligen kom fram så var det liksom bara att kasta sig ut i spårdjungeln ... solen höll på att gå ner och jag vill inte famla där ute i mörkret ... för om ni visste hur trassligt det kan vara att ta sig fram i all sly och skit så skulle ni förstå vad jag menar ... jag kan ju säga utan att överdriva att under denna höst så har jag/vi tagit oss fram på ställen som jag normalt skulle säga att nä, sorry men det går tyvärr inte att gå där !!! ... Men numera så vet jag att bättre ... man kan verkligen ta sig fram precis överallt.


Denna slänt var vad som mötte mig och Kliff ... Öh !!!  ska vi verkligen upp där !! japp, det ska vi så klart.



 

Om jag nu trodde detta var brant så lugn bara lugn ... och bilden talar inte riktigt rättvisa ska jag meddela. Det var ordentligt brant redan där.

Spårstarten var minst sagt i tät vegetiation.

  

Så var vi igång ... kommenderade sök och så lommade han iväg.

Hinner bara innanför dessa täta granar då det går uppför Å det grövsta !!!!!!! Oh .. my goooood ...


  

Ser ni Kliff och mig där uppe på bilden vid pilen.

     

Denna bergsklättring var något utöver det vanliga skulle jag vilja säga, men å andra sidan så är detta ett tänkbart scenario ... inte sjutton anpassar sig det eventuella skadade viltet sig och enbart går på upptrampade stigar inte ... nä, ut i buschen och det är något vi har fått erfara kan jag tala om för er ... jag har rensat min BH: varje gång vi har varit ute och gjort prov ... fullt med barr och annan skit innanför kläderna har jag haft ... så tro inte att det har varit en walk in the park !!!!

Men då vi hade klättrat uppför så bar det så klart nedför .......

Hej och hå ... här gäller det att hålla sig i linan

  

Skrattade lite rått åt denna bild.

Låt mig få presentera fötterna från Helvete !!!!!!

  

Äntligen ska jag iväg på röntgen ... remiss är skickad ... men det är ju en helt annan femma det ... tänker inte besudla Kliffens prestatonern med mina fruktansvärda fötter ... tyckte bilden var passande bara.

Men efter denna så var det ganska njutbar terräng som vi gick på ...

    

Innan vi kom ut på detta öppna fält så var vi då kvar i skogen ... bäst som vi gick där så inser jag att .... här var det INTE länge sedan det gick ett viltdjur ... det fanns bajs lite här och där och den var då så färsk så det rykte fortfarande om den !!!!  det fanns även tydliga älgspår efter "fötterna" hujeda mig ... tur jag inte var där ute ensam   ... men Flippen han trummade på han ... jag fick peppa honom lite extra där så han behöll fokuset på det han skulle göra ... han hade ju lika gärna kunna börja gå på det färskare spåret ... men med lite pepp så fortsatte han och då vi kom fram till ängen som ni ser på bilderna så njöt jag bara ... behaglig terräng och kall och klar luft ... detta är så jävla nice !!!!!!! .... alla de som inte har hund där ute i vårat avlånga land ... dom fattar inte va mycket dom missar ... eller hur ... visst håller ni med mig alla ni med hund   

Här på ängen visade Kliff tydligt hur han markerade blodet ... det var vid flera tillfällen han grymtade lite extra och då jag tittade ner så kunde jag se blodspåret han följde.

          

Här är han då framme vid klöven ... han är ju inte ett så stort fan av att bära denna

(enligt matten ) äkliga tingest ... jag tror han känner min avsmak faktiskt ... för ben och andra äkliga knotor har han då inte som helst problem med ... ett flertal gånger då vi varit ute i skogen då han var mindre så har han kommit släpandes på det ena benet efter det andra .. så att han inte gillar de här tror jag beror på mig faktiskt ... men som tur är så spelar det ingen roll ... hans uppgift är att ta sig fram till det skadade bytet och det gör han på bästa sätt.

  

Jag börjar med denna och avslutar med denna bild ....

Det allmäna omdömet av domaren var.

Klarar spårningsuppgiften trots att spåret går genom ett färskt älgnäste

med rykande lort. Bra gjort ...

Ja, nu ska vi så klart inte sluta med detta ... nä ... detta är ju bara början, vi är ett glatt gäng som alla njuter av detta både två och fyrbent ... men först ska vi fira av alla nybakade champinjoner på lördag ... då är det champinjonmiddag hos AC med vårat glada gäng ... det ser jag fram emot.

 
 
Ingen bild

Ulrika

27 oktober 2011 21:11

ja men va i attan....Nu blev jag ju dålig IGEN... Allergin , måste vara ljusen jag köpte i går.... <3 <3 <3 <3

 
anncatrin

anncatrin

27 oktober 2011 21:13

haha ....jag tänk att det gick att skrämma fram en blogg oxå!
Duktiga killar vi har .....nu får vi öka på svårighetsgraden och lägga längre spår .......skit att jag jobbar som en tok till veckan .....och ifjol kom snön den 10:de .....hmmm ......men nu har vi ju spännande grejor att se fram emot till våren, friluftsliv och spårläger, det blir mumma det!
syns på lördag!
.......och du vet ju att det är snudd på lika märkvärdigt som en nobelmiddag det som går av stapeln på lördag, detta får vi bara uppleva en gång, tre "svampar" på samma dag ;o) // AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

28 oktober 2011 20:10

JAAAA!!! Hundlivet är fantastiskt! Och så inspirerande det har varit att läsa om er spårresa den senaste tiden!! Och redan champinjoner! GRATTIS till er alla! Vi gjorde våra första trevande steg i spåret igår. Men vilken fantastisk Emma ni har!!! Men man kan väl lägga spår i snö också eller?? Och lycka till med röntgen! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

5 november 2011 23:29

Nyyyyyp!!! Och så en önskan om lite mera Fru Anderholm-bloggande tack ;)
Kram

http://csa.bloggplatsen.se

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

7 november 2011 15:08

Åh, vad duktiga ni är!! Stort grattis!

http://www.troyatyra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards