Tuffa

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Byske !!!

Av Camilla Anderholm - 15 augusti 2011 21:03

Tada .... Pilutta dig matte  !!!!! väste Kliff ur mungipan då han stod som ensam unghund kvar i konkurrensen och jag stod med en CK-rosett i näven.

Allvarligt .... va hände ????  jag som trodde att hon skulle såga Kliff jäms vid forknölarna .... av olika anledningar så trodde jag att hon skulle dissa Kliff å det grövsta .... ni vet, hur man kan prata sinsemellan om andra utställningar som domaren dömt ...och sedan har jag själv läst en del intevjuver med fröken domare då talat om vad hon vill ha och inte vill ha hos en hund ... och som jag har tolkat det tidigare så har hon varit ute efter Kliff´s raka motsats.

Typ modell större. Flippen stod inte längst fram i ledet då långa höga resliga ben delades ut   men jag gillar ju honom precis så som han är ... men ni vet ... varför ställa för en domare som inte gillar ens hund ???  nu har jag iofs aldrig ställt för Fru domare tidigare, vilket AC myndigt talade om ... bilda dig en egen uppfattning och skit i resten !!!!  vilket så klart är helt sant.

Nu handlar det inte om att jag inte kan ta en motgång eller ett sämre resultat för det kan jag ... annars så skulle jag inte hålla på med detta.

   

'Doremis Kliff Ford

Exellent

1:a i konkurrensen med CK

oplacerad i bästa hanhundsklassen.

    Min fina lilla krumelur !!!!    jag vet att jag har världens bästa och finaste Flipp det är ju solklart för mig alla dagar i veckan ... även då han far runt som liten köttbulle i skogarna med dynga hängandes runt hasorna   men visst är det en grymt skön känsla då man står där längst fram och även domaren gillade just min hund ... att man sedan kan få CERT och bli placerad i bsäta hane och blir BIR eller BIm ... det gör mig det samma ... jag har aldrig tidigare fått CK p Kliff så för mig är det jättestort och jag är så glad.

Att han sedan inte blev placerad i bästa hane ... vad gör väl det !!!!!  jag är så nöjd med Flippen.

    




Kliff´s Kritik.

20 månader medelstor hane av utmärkt typ.

Maskulint välformat huvud med bra rasidentitet.

Utmärkt nosparti.

Tångbett.

Bra ögon & öron.

Mycket bra hals och överlinje.

Passande benstomme.

Bra ben & tassar.

Tillrä förbröst och bröstkorg men behöver breddas i front.

Bra rygg länd & kors.

Ngt glad svans.

Stabila hasor.

Parallella sunda rörelser.

Bra pälsstruktur.

Bra färg och tecken.


Domare : Petra Junehall. 


Men om vi börjar från början då ... så gjorde vi lite annorlunda i år ... vi kom upp till Byske redan på onsdagen ... vilket förmodligen var det bästa vi gjort på länge ... tidigare har vi alltid kommit upp på fredag .. ätit .. minglat ... sovit ... upp i tidiga ottan ... duschat hund ... varit på utställning ... middag ... sova ... packa städa ur stuga ... hem ... och så har vi kommit hem på söndagkväll och varit så sjukt trött så det går att liknas vid en urvirden trasa !!! 

men inte i år alltså.

Vi har puttrat runt i maklig takt i Byske elljusspår med hundarna och då dom varit mosiga och trötta efter promenerandet så har vi gjort oss själva en liten Irish ... jösses, så gott det är alltså !!!!!   håll i er nu gott folk !!!!!!!   men jag har faktist aldrig drukit det tidigare ... varför ??????  jag tror det beror på att det innehåller whiskey, och det är ingen favorit.

Men tillsammans med kaffe och grädde och självklart en skvätt Baileys ... för Baileys har ingen dött av    så blir det ju väldans mumsigt ... så nu kan jag lägga till ytterligare en last.


Kliff.

 

Aston & Kliff & Tuffa

 Tuffa & Kliff

      

Som ni kanske förstår så ställdes ju inte Tuffa ut ... hon äter rimadyl plus att vi har gett henne caprofeninjektioner för hennes stela framben ... men hon hänger inte läpp för att hon inte får springa runt i någon ring ... det har jag ju berättat om tidigare vad hon tycker om det ... nä detta passar Fröjden alldeles utmärkt ... skutta runt i riset och bara ha det bra ... det är ju hennes melodi ... och det var just sånt som vovvarna verkligen fick njuta av detta år ... så i fortsättningen kommer vi göra likadant ... det rekomenderas kan jag säga.

Sötaste Lukas ställdes ut också.

 

För honom bidde det Gult ... men som matten själv skriver i sin blogg att så länge man känner igen sin hund i kritiken så är det bara att köpa det som står där ... Lukas han ska få stå på tillväxt under vintern så kommer det nog reka till sig ... och för killen som redan stått på tillväxt går det ju också som på räls ... Aston är ett lysande exempel på det där med att stå på tillväxt ... nu då han har blitt 3,5 år så har han äntligen börjat fyllt ut sin stora kostym ... han är verkligen ett lysande exempel på att en berner tar tid på sig att växa och bli klar.

Geneins´s Aston Martin av Inchi.

Exellent.

 

BIR blev ingen mindre än Kliffen´s tjusiga Pappa

Berntiers Forward.

 .

BIR Berntiers Forward    Bim Bernerdalens Bouqet .

Stort grattis till er båda.  Vill även passa på att säga grattis till er alla som jag inte grattade i lördags ... får väl skylla på att jag hamnade i chock ;)). 

Att det inte har varit någon värme att tala om förrutom på lördag då det äntligen blev lite varmare väder gör egentligen inte så mycket ... det har ju faktiskt varit riktigt bra hundväder    ingen fara för överhettade hundar.

Efter utställningen i lördags var vi iallafall ner till vattnet för att hundarna skulle få bada.

Tuffa 

    Tuffa & Kliff

    Självklart så gjorde Kliff en " gädda"

   Vad han gör här har jag ingen aning om ... Kan det månne vara ett glädje skutt över sitt CK ?

Lukas 



Det är verkligen vemodigt att Byske är över för i år ... för er som aldrig varit där rekomenderas varmt att ta er norrut och vara med nästa år ... Det finns ingen utställning som kan liknas vid denna ... jag lovar, och jag vet att jag inte är ensam om att tycka det ... det är värt milen.

Nu laddar vi om och inväntar nästa utställning ...

Må så gott


 
 
Anneli

Anneli

16 augusti 2011 00:04

Stort grattis igen Camilla för eran 1:a plats i unghundsklassen :) Visst är det en härlig känsla!
Kan tro att du är uppe i det blå ännu :)
Ni verkar ha haft en trevlig helg däruppe i Byske....nästa år hänger jag på ;)
Ha det gott !

http://hons.zoomin.se

 
anncatrin

anncatrin

16 augusti 2011 09:06

ja, denna gång var du verkligen negativ så det räckte och blev över ......;o) innan man vet ordet av har du väl slängt in en anmälan till dit vi inte skulle åka oxå *asg*
Japp, vi får ladda baren tills nästa år, men det där med citron och annat tillbehör tror jag vi hoppar över nästa år oxå, tror det finns fler som håller med!
nu ska jag gå på svampjakt, jag hittade kantareller runt hörnet igår, helt sjukt, nu poppar dom upp överallt när man äntligen fått det beryktade svampögat!
jobba lugnt, kom ihåg möte på torsdag!! // AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

16 augusti 2011 09:31

Kan väl inte bli annat än CK o fin kritik/plac till den stilige killen! STORT GRATTIS från oss! Ska ju ställa lillfisan 3/9 på en inoff, men börjar bli galet nervös...HUR GÖR MAN???

http://www.troyatyra.se

 
Ambran

Ambran

16 augusti 2011 14:47

Grattis, grattis och man kan ju inte sticka under stolen med att det är skitkul när det går bra. Klart man vet att man har bästa hund oavsätt. Att det går bra gör det ju inte sämre och det sporrar till att fortsätta. Får testa och ställa Izzie nästa år. Kram på dig/Ann-Britt.

http://www.ambran-ambran.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards