Tuffa

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Paradiset på jorden !!!

Av Camilla Anderholm - 31 juli 2011 21:52

   Då det inte blev något Ransäter för min och Kliff´s del så fick det bli Holmen istället    en liten tröst mitt i värsta utställningsuget ... oj oj, så sur jag är att jag inte anmält till Svenstavik nu till helgen, nästan hemmaplan får man väl säga.... men, nä då ... helt plötsligt så blev jag/vi snusförnuftig !!!!!!!!!!   till nästa år är det bestämt att vi anmäler till allt   .


Tuffa & Kliff på Holmen.

Det var sjukt lågt vatten just nu ... där Tuffa och Kliff far fram är det normalt vattentäckt.


   

Detta är verkligen rena rama paradiset både för två och fyrbent .... ingen utlandsemester slår detta ställe ... jag lovar !!! 


Det blir väldigt mycket bad ... stugan är väl cirka tjugo meter från vattnet så det går liksom inte att undvika.


   Och enligt hussen så var det riktigt skönt i vattnet också.

Tuffa badar med husse.

 

 Kliff badar så som Kliff gör.

  



Förutom bad så spelades det YATZY ... en ny fluga har ju kommit ut på marknaden ... trädgårsyatzy tror jag det heter rätt och slätt.

Tuffa övervakar Yatzy:n så det inte fuskas.

  


Det var riktigt roligt ... förutom att jag kom sist ... men jag gillar spel och framför allt där man kan vara med oavsett ålder.

Kliff går gärna undan i skuggan då han linte ligger i blöt ... så han övervakar spelat från skuggan han.

 

Kliff

 

Tuffa  

Dom är så mysiga då vi är här ... dom spankulerar runt lite här och där ... går som dom vill och rätt som det är så ser man inte till dom ... men det är absolut ingen fara ... på en Ö är det väldigt svårt att försvinna.

En promenad utefter strandkanten i kvällsolen ... inte helt fel !!!

    Kliff myser med hussen då vi kommer tillbaka.

  Tuffa myser så som Tuffa gör.


SÅ nu har jag laddat batterierna för ett bra tag framöver ... det är så det känns då vi varit på Holmen.

Mina proppar.

    

I helgen slog det mig vilken bra sommar vi har haft ... varmt och skönt mest hela tiden... dom dagar solen inte visat sig från sin bästa sida har nästan kännts befriande ... det är skönt att inte stekas precis hela tiden.

För Kliff´s skull har det också varit skönt med lite svalare då och då ... han har det halvjobbigt då det är som varmast.

Men i det stora hela så har det varit riktigt skönt väder ... nu får vi väl bara hoppas att det håller i sig ... åtminstone nästa vecka då vi ska iväg till Byske ...

Kliff han poserar gärna då matten ber om det.

 

Tills nästa gång

 
 
anncatrin

anncatrin

1 augusti 2011 06:53

hallå!
haha, du får nog gå i terapi för att bearbeta att du inte anmälde till Svenstavik *asg* men det kommer ju lite utställningar framöver, det gäller bara att du ska komma ihåg det!
härliga bilder! / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

5 augusti 2011 10:15

Ja jag förstår inte att suget över huvudtaget finns när man får vara där ni varit!? Jag tycker utställningar är bra...men känner mig rätt nöjd när jag bevistat ett par stycken och fått några omdömen. Bad och avkoppling är det härligaste som finns! Men lycka till i Byske nu...för visst är det kul när det går bra på utställning! Jag har hundaktiviteter tre lördagar i rad nu... Ångrar mig alltid samma morgon att jag anmält men det är nerverna... Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

7 augusti 2011 17:48

Åh, vad mysigt ni har där..! Fint du gjort här på sidan, underbara valpbilder på dina gosar!

http://www.troyatyra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards