Tuffa

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Vad är väl en tre-dagars utställning ????

Av Camilla Anderholm - 28 juli 2011 20:14

Kanse det är något alldeles alldeles underbart   gud så det suger i utställningstarmen .... jga är grymt avis på er alla som ska till Ransäter ... men men ... jag får väl försöka göra någon nytta här på hemmaplan istället ....

Stort lycka till .... till er alla som ska dit.


Här hemma så har liksom livet tagit en ny vändning ... allt går numera ut på att hitta kantareller !!!!!!!!!!  det går skitdåligt ... kan jag upplysa er om ... för att inte säga att det går absolut inte alls !!! ..... antingen så är det något för tidigt ännu, eller så har någon redan varit där och plockat ... vilket jag iofs är ganska säker på ... eftersom vi på två olika ställen har hittat klädnypor i träden, vad är oddsen på att man ska hitta klädnypor hängande i träden mitt ute i skogen liksom ????  nä, förmodligen så har någon märkt ut detta ställe.


Idag var vi ute igen ... men med siktet inställt på blåbär ... för dom finns det en del av så väntar väl en vecka eller två på svamparna ...

Eftersom Kliff varit ute på egna äventyr idag så var det bara Tuffan vi hade med oss.

 

Goa, fia lotta !!!!   hon är ju bara för hääääääärlig denna tjej ... vad skulle vi göra utan henne.

En sån simpel sak som att ta med Tuffa ut i skogen och koppla lös henne, det kan gå precis hur som helst ska ni veta, det är verkligen ett äventyr .... antingen är hon hur duktig som helst och puttrar runt lugnt och fint, eller så går hon totalt bärsärkargång bland granar och tallar så mossan flyger all världens väg då hon drar fram ...

Inte nog med det, hon kan dra iväg på egna raider också ... så man inte alls ser skymten av henne ... och där står jag då med andan i halsen och funderar på när hon ska behaga komma tillbaka ... ja, som ni förstår så är det inte alltid en självklarhet att koppla lös denna dam, man får liksom känna in henne och framför allt så brukar jag titta på hennes ögon ... ögonen är själens spegel och dom avslöjar otroligt mycket.

    

Idag visade det sig att det var en riktigt bra dag för att vara lös .... gud så hon har myst i mossan medans Johan och jag har stått med huvudet i blåbärsriset ....  rätt som det är så har hon kommit förbi och helt sonika lagt sig mitt där man plockat ... och så har hon rullat över på rygg så man ska klia henne på magen ... goa mysiga Tuffa   .

Då hon är på det viset, så där riktigt mysig så är det kanppt man kan tro att det bor en liten djävul i henne ... och det oftast då det brukar gå fel    det är dom gångerna som hon slår till .... likt en kobra nästan.  Haha .... egentligen är det väl sånt här som man ska hålla tyst om ... att man inte har bättre pli på hundarna ... men se, där har ni fel om ni tror att det är så    det är enbart Tuffa som gör på detta viset.

Kliff han är klockren och Fight var också riktigt duktig på att att komma på inkallning ... och det ÄR även Tuffa då hon vill !!!!!!!! .... för det är så det är ... hon gör precis så som hon vill, och tror man att man kan tygla henne då är det klippt, då blir hon avigare en en avig tröja.

    Men hon har verkligen blivit mycket bättre, hon är inte alls så där äventyrlig som hon var då hon var yngre .... även Fröjden blir klokare och klokare med åldern.

   

Denna bild är en typisk Tuffa-grej ....

 

Om inte hon vill vara med på bild ... då kan hon helt sonika göra så här ... sekunderna innan satt hon och tittade på mig .... men så tar jag upp kameran och då gör hon så här .... hon är ju bara för hääääärlig. Vilka personligheter dom är våra vovvar ... denna dam har en stor portion personlighet ... ibland driver den mig halvt galen men allt som oftast så njter jag av våran Fröjd.

  


Ja, det var visst lite om våran dag idag ... nu har det hunnit bli kvällen och en mumsig marängtårt-bit har hunnit landa i magen.

Återigen ... lycka till nu alla som ska till Ransäter.

 
 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

28 juli 2011 22:20

Mysigt när det funkar i skogen! Troya kan vara likadan, hon är ju oxå lite "egen" den damen-hon gör vad som faller henne in! ;)
Det var inte spårnypor som satt i träden tro? Jag e oxå usel på att hitta svamp-så då är vi 2!
Ha d gott-ge vovvarna varsin nospuss!

http://www.troyatyra.se

 
Ingen bild

Bettan

28 juli 2011 23:15

Samma erfarenhet jag, mina hanar var klockrena, oftast, Greta hon gör som humöret för dagen ;-) . Blåbär ska plockas massor här o fylla frys o muffins, ifjol blev det inte en endaste liten blå runding plockad. Ha det gott. O du, hon är söt din Tuffa.

 
Emelie

Emelie

30 juli 2011 20:39

Haha, en härlig blogg idag! Tänkte lite som Bettan här ovanför...har ju själv bara haft tikar och berner dessutom och det var MÅNGA igenkännande leenden. Kanske är det en viss skillnad på tikar och hanar?? Det där med ingen pli på sina hundar känner jag också allt för väl igen ;-)

Plockar inte Tuffa blåbären? Det har iofs växlat lite med blåbärsintresset bland mina men just nu plockar framförallt Dina gärna hallon. Men när jag plockat blåbär med mina flickor så gör vi det allihop :-)

Kram och en extra kram till Tuffa!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards