Tuffa

Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Finner inga ord.

Av Camilla Anderholm - 23 juli 2011 21:38

Som sagt ... jag finner inga ord över det fruktansvärda som har skett i Norge !!!  min tanke är ... vart sjutton gick det snett någonstans för den killen ?

jag har svårt att tro att någon människa föds ond !! .... men vad vet jag. Fruktansvärt är det iallafall ... många unga människor som knappt har börjat sitt liv och kommer aldrig få chansen heller ... djupt tragiskt !!!!


För övrigt så har vi det varmt ... eller egentligen är det mer fuktigt !!!! .... konstigt väder är det ... ingen sol att prata om idag men termometer visar ändå över tjogo grader  .... och så denna fukt !!!!  kläderna som tvättades igår är fortfarnade inte torra !!!!! mer än ett dygn senare liksom. Hm ... är det det som kallas för växthuseffekt ?

Imorse kom " lilla farbrorn " Lukas förbi ... han ska sova över tills imorrn och Kliff blir så glad åt att kompisen kommer över medans Tuffa håller sig för skratt vill jag lova. Haha ... hon har inget pokerfejs den tjejen säger då jag !!! .... hon ignorerar Lukas totalt ...

Kommer ni ihåg detta !!!

 

Så här såg det ut då Kliff kom in i våra liv .........  jösses så hon ignorerade honom, tror hon gör samma lika med Lukas ... det kan ju tänkas att den lillskiten ska stanna för gott och då är det bäst att visa vad jag tycker ... dom signalerna skickar hon ut tror jag.

Men Lukas bryr sig inte om sura "gamla tanter" han har bara ögon för Kliff.

Dessa två är så mysiga tillsammans.

       

Kolla kolla säger Kliff ... jag flörtar med dig matte !!! ( gobullen min ;)) )

 

Tidigare i veckan så var vi iväg till grusgropen med grabbarna .... Oj oj oj ... om ni bara visste hur mycket sand som fastnar i pälsen på en blöt berner !!!!  .... det är MYCKET kan jag avslöja .... AC har lite svårt för sanden vet jag ... men jag tror bara hon behöver vänja sig vid att ha med ett helt sandtag med sig då man åker hem   .

Vi har ju sedan Fight var liten varit där flera gånger i veckan, så jag har hunnit att vänja migvid sanden..

Grabbarna i grusgropen.

                        


För att vara första gången för Lukas i vatten så var han väldigt tuff ... han tog och plurrade det första han gjorde ... det finns likheter mellan våra Fröken Fröjd och Lukas ... och på mer än ett sätt faktiskt. Han for runt som en liten oljad blixt precis så som hon gör och rätt som det var så hördes det ett plopp och så ett frenetiskt plaskande ... en snabb titt över axel för att konstatera att Lukas hade plurrat så nu vet matten att han  kan simma iallafall   .

  Kliff han försökte visa hur man gör när man leker "gädda i vassen " men det var inte Lukas speciellt imponerad av. Tråkmåns tror jag han tyckte faktiskt !!! 

Eller så kan man ligga på land och se tjusig ut anser Kliff.  

Då kompisen är tråkgi får man roa sig själv.

Lukas är han en blivand apprtör kanske ?

Lukas 

Det är mycket bilder och ord om Kliffnu för tiden .... nästa inlägg ska få handla om Tuffa tror jag ...   någon rättvisa får det väl ändå lov att vara.

Ha en fortsatt trevlig helg


 
 
anncatrin

anncatrin

24 juli 2011 08:00

hallå!
ja. vad säger man om det som hänt, finns inga ord ......
Skönt att vår egen vardag rullar på, tur man inget vet om vad som väntar runt hörnet, nästa gång man är på Ica kanske nån tycker det är en bra idé att dra iväg en bomb ....HUA!
Härligt att det finns kamrater som ställer upp och passar lilla farbrorn ......eftersom han måste punktmarkeras dygnet runt *asg*
fina bilder på killarna, dom trivs då verkligen tillsammans!
syns om några timmar / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

25 juli 2011 11:54

Ja, det är helt fruktansvärt det som hänt...ofattbart nära är det dessutom!
Härliga bilder på busgrabbarna! Ja, Tuffa o Troya har nog precis samma åsikt om jobbiga valpar, tror jag! ;)
Ha d gott!

http://www.troyatyra.se

 
Emelie

Emelie

25 juli 2011 21:02

VARFÖR!!!!????
Härliga bilder på gogubbarna och jag ser fram emot nästa blogg ;-)
Och du är fantastiskt duktig!!! Heja dig! Förstår att du stör dig på vikten, men kanske balanseras det upp då din kropp vant sig vid den nya friska ämnesomsättningen??? I gengäld så kommer du se yngre ut då man tydligen åldras betydligt snabbare när man röker... Ja ekvationerna går nog jämt upp ska du se!
Jo Tyra har verkligen fallenhet för draget för många träningsminuter har hon minsann inte fått...250 timmars träning innan tävling fick jag som rekommendation...tror ärligt talat inte Tyra har fått 250 minuter ens. Men det ska bli ändring, måste ju ta tillvara på denna tjej! Kram till er alla!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kattie & Gus

26 juli 2011 08:12

Härliga bilder på grabbarna grus!!

Vilka fina killar Du har Camilla.

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards