Tuffa

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Camilla Anderholm - 20 juli 2011 20:37

     Hipp Hipp Hurra för mig idag !!!!!!!!!!!!!!


 



Oj oj oj ... jag är klart imponerad av mig själv hörrni !!! .... det får man vara då man lyckas med något tycker jag ... strunt samma i den dära jantelagen .... inte tro man är nått .... pytt !!!!! .... klart man är om man lyckas med det man tänkt sig.

Och jag är fortfarnade lika säker på min sak att jag aldrig någonsin kommer att röka igen ... även om jag igår yppade andra ord ... men det är enbart för att jag blir förbannad över det faktum att sluta röka .... det är lika med viktuppgång !!!!!!  GRRRRRR .... och jag är fullkomligt medveten om att jag inte alls lider över någon som helst övervikt, men även jag har det jag brås på .... och ser man inte upp så går det fort som sjutton ... och för mig handlar det egentligen inte som sagt om någon övervikt (just nu )... utan mer om vad som är min trivselvikt, och vad som är ok för mig.

Nu har jag varit förberedd på detta med vikten så jag har verkligen försökt motat olle i grind som min salige mormor skulle sagt   .

Jösses som jag har gått ... ja, jag har iofs både gått och sprungit ... för det är något jag märkt av faktistk ... kondisen har blitt väldigt mycket bättre ... att springa uppför en backe är inte längre en nära döden upplevelse.

Så förrutom alla hundpromenader så har jag gått sjukt mycket och långa sträckor ... trots det så går det stadigt uppåt ... och om det nu vore som så att jag bara satt på röven och inte gjorde nått så skulle det väl inte vara så konstigt .. men det gör jag ju inte !!!!!!!!!!!!!!   Nåja ... nu tänker jag inte öda någon mer energi över detta med vikten ... för då Friskis & Svettis öppnar portarna för terminen kommer jag vara den som står först i kön ... och då kommer de extra kilona försvinna.

Som sagt jag har absolut märkt av detta med konditionen ... en klar förbättring där.... så oj oj oj vad jag kommer kunna springa i ringarna nu framöver   

Däremot så har jag inte märkt av vare sig bättre smak eller lukt ... det hade väl varit trevligt med bättre luktsinne ... eftersom jag nästan inte har något luktsinne .... smaken har inte heller förbättrats nämnvärt .... tycker det hade varit fantastikst trevligt med bättre smak och kanske även fler nya smaker ... men inte då.

Hur som haver så är livet som rökfri inte enbart Happy days !!!!  för hur sjukt det än låter så har jag saknat rökningen enormt mycket ... första veckorna försökte jag berätta för Johan hur fantstiskt roligt det är att röka.

Behöver jag tala om att han nästan idiotförklarade mig ... men så har jag kännt det faktiskt, och ja ... jag vet hur sjukt det låter. Faktum är att jag har sakant rökningen mer än jag varit röksugen... det är två skillda saker lovar jag ... då man är rastlös .. vad gör man då, Jo man röker ... har man tråkigt så röker man.... är man stressad så röker man. dricker man kaffe så röker man.... pratar man i telefon så röker man ... då man kliver ur bilen och ska gå in i en affär så röker man ... då man kommer ur affären och går till bilen så röker man ... jag kan dra upp hur mycket som helst ... alltså som rökare så röker man nästan jämt ... inte så konstigt att man tycker det mesta blitt tråkigt då man helt plötsligt inte gör något av det där ... jag håller med om att det är helt sjukt att man kan sakna att röka ... så jag googlade lite på det där med att sluta röka ... och det visade sig inte alls vara så ovanligt att folk blev deprimerade och även kände det som att inget var roligt längre så alldeles tokig har jag ju inte blitt utan jag tillhär tydigen statistiken.

Nu kan det faktiskt gå en hel dag utan att jag kan känner saknad så det blir bättre och bättre med det också.

Men summa sumarum så är det ju faktiskt enbart positivt att vara rökfri ...

volangerna runt magen och detta med att jag känner saknad det är ju ändå hanterbart och övergående.

Ja hörri ... det blev ett konstigt inlägg det här ... men ibland måste man få vara konstig också ... inte ett ord om hundarna och inte en endaste bild på vare sig Tuffa eller Kliff ... konstigt .... men nästa blogg kommer bli precis som vanligt ...... bara en massa hundar.

Må så gott alla.

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards