Tuffa

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Camilla Anderholm - 11 juli 2011 20:11

Alfta är nu lagd till handlingarna ... och eftersom jag inte är känd för att skriva bloggar för att delge resultat så tänker jag inte börja med det nu heller ... det finns dom som sköter det mycket bättre än vad jag någonsin skulle kunna ... jag har fullt sjå med att komma ihåg hur gammal hunden i kopplet är !!!!!!!!! ............  vad är det med mig och hundars åldrar egentligen ???????

I Sala då jag ställde Rune som jag mycket väl är medveten om att han är syskon till goa bästaste Olga ... allas våran räddare i nöden Olga !! ... som bodde med oss under ganska många veckor och som jag mycket väl vet hur gammal hon är ...

Då domaren i Sala frågade hur gammal Rune är så  svarar jag snabbt och rappt .... dryga två år, HALLO ... vart fick jag det ifrån. Rune är fyra. Hjärnsläpp ......

Ännu mer pinsamt är det att jag gör samma sak med Aston igår i Alfta ... jisses ... Aston som är endast en dag äldre än våran Tuffa ... så ni kan säkert förstå att jag är fullkomligt medveten om hur pass gammal han är ... men vad gör jag ???

Jo, då domaren frågar om åldern så säger jag helt sonika att han är två !!!!   utan att ens reagera över vad jag säger ... herregud ... Aston är ju 3 ½.  Dessa små fadäser skyller jag enbart på att jag är uppe i tidiga ottan och det lätt kan bli lite tokigt då men nu har jag bestämt att det aldrig kommer hända igen.


För övrigt så bidde det en bra dag ... en alldeles strålande dag .. med excellent på både Kliff och Aston dock utan CK:n ... men vad gör väl det ... jag har sagt det förr och säger det igen ... min kille är en " late bloomer "  

 (undra vad jag ska skylla på då han fyllt gammal farbror då  ????   ).


Men för mig är han världens finaste kille ... med eller utan rosefetter ... skulle man få pris i snällaste, gooaste, trevligaste, tryggaste, lättsammaste .... mm. mm. mm ....  så skulle Kliffen få första pris alla dagar i veckan. 


Kliff´s kritik

Alfta

Domare : Carin Åkesson.


Excellent / 1 UHKL


Hane av bra modell.

Vackert huvud.

Mandelformade ögon.

Välplacerade öron.

Ngt knapp hals.

Ngt öppna vinklar fram.

Bra volym i bröstkorg för åldern.

Stark fin rygg.

Utm vinklar bak.

Rör sig bra med bra steg från sidan.

Ngt löst framifrån.

Kunde ha mer symetrisk teckning i ansiktet.

Bra pälskvalitet.


Det var väl inte så tokig kritik ... den röda tråden i Kliff´s kritik är att han har ett vackert huvud med välplacerade öron .. och det är väl inte alls fyskam. Redan från det att Kliff var en liten ulltuss så har jag alltid tyckt att just huvudet är en av hans absoluta fördelar.

Jag fullkomligt älskar detta ansikte.

             


Notera nu den osymetriska teckningen i ansiktet !!!!  hm ... petnoga tycker jag hon är .. visst, han är inte identisk men inte sjutton är det väl något man behöver notera i kritiken !!! men men ..

Här har vi då inspektionen av nackfläck också.

  


Kliff & moi.

  Kliff .

   

Det som var det roliga i nackfläck och osymetrisk teckning historien var ju att jag i nästa klass greppade tag i Aston då matte AC började darra på manchetten.  (Totalt helt onödigt är det ... dom är ett fint par matte och Aston, han har sådan kontakt med henne då dom ränner runt i ringen ) nåja ... det som var så roligt var ju då hon kom till Aston och började fingra i hans nackfläck så var den helt plötsligt bara några strån !!!  haha ... den är ju som en ostyrig propeller där bak ... det har vi ju skämtat om flera gånger ... att det är denna som gör att han kan bli lite uppskruvad mellan varven *asg*  men inte nog med det ... så tittade hon även på hur han var tecknad i ansiktet ... och helt plötsligt så gjorde det inget att han var övertecknad i mungipan heller !!!  Tro nu för allt i världen inte att jag på något sätt misstycker om Astons resultat eller kritik ... så är det absolut inte ... det är bara något roligt att samma domare på några sekunder kan ändra sig så.

Bästa busbullen som fick excellent i Öppenklassen placerad 3:a av nio   

  Aston och jag ... hej och hå !!!! 

Då Aston och jag hade sprungit runt och sedan fram och tillbaka så var domarens första kommentar då vi skulle ställa upp att .... Han tycker det här är rolgit va ?   haha ... ja, vad ska man säga, det är killen hela dan det... Han älskar då det händer något.

Det var roligt att ställa honom igen, det var ju ett tag sedan ... närmare bestämt över ett år sedan ... sista gången jag ställde honom så gick han ju totalt in i väggen ... Österbybruk !!!  Det kommer nog aldrig jag eller matte AC att glömma ... då Aston totalt säckade ihop ... nästan så att man blev lite orolig för honom ... han är ju killen som alltid är på topp, och det var han verkligen inte då ... så det var extra roligt att få springa in ett excellent med min forna gamla ringspringskompis.

Nu tar vi en liten paus igen i springandet och siktar in oss på rasspecialen i Byske ... som jag för övrigt helt höll på att anmäla till !!!!!!!  hur sjutton nu det är möjligt ... stugan är bokad och vi kommer redan på onsdagen .. så lite snopet hade det blivit om jag inte anmält någon hund !!!!  tacka vet jag FB ... iofs så hade vi disskuterat det i bilen på väg hem ... men jag är ju som så att jag måste göra saker på en gång ... annars så faller det liasom bort.

Men nu är det tack och lov anmält.

Ha nu en fortsatt varm och fin vecka.

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards