Tuffa

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Camilla Anderholm - 8 juli 2011 22:32

En utmaning levererad av Stina till en flask-krammande, Camilla det var vad jag kunde läsa på Lundbackens blogg *asg*

Haha ... ja, ni som inte har FB vet ju inte vad detta handlar om ... men då är det nog på sin plats att ni skaffar det nu ... för gott folk ... det är där det händer en massa saker nu för tiden.


UTMANING.


1: Hur gammal är du om 5 år ?

Då har jag passerat 40-strecket iallafall ( hemska tanke )

2: Vem var den sista du träffade ?

Sonen, som kom insläntrandes i hallen med kompis i hälarna.

3 : Hur lång är du ?

1,62 cm ... eller typ 3 äpplen hög.

4 : Vilken var den senaste film du sett ?

Hm ... på DVD kommer jag inte ihåg ... Bio var det Pirates of Caribbien 4.

5 : Vilken ringde du senast ?

Mamma

6 : Hur löd ditt senaste SMS och till vem ?

Till Johan ... köp jordgubbar då du åker hem.

7 : Vad är dagens planer ?

En dusch och så bums i säng ... kanske läsa en eller två sidor också.

8 : Föredrar du att ringa eller skicka SMS ?

Helt klart ringa. Snubblar ju bara över knapparna så blir det så konstiga ord .

9 : Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda ?

Gifta.

 10 : När såg du senast din mamma ?

I onsdags. Hon hade beställt noppning av ögonbryn minsann.

11 : Vilken ögonfärg har du ?

Blå.

12 : När vaknade du idag ?

Halv nio ... har börjat ställa klockan för att gå ut och marschera en timme.

13 : Har du någon gång hittat en katt ?

Både ja och nej ... en katt hittade oss och bor nu sedan fem år tillbaka hos oss.

14 : Vilken är din favoritplats ?

På prästholmen  (Johans mamma och makes sommarparadis)

15 : Vilken plats föredrar du minst ?

Hm ... kan inte riktigt komma på någon plats faktiskt så här på rak arm.

16 : Var tror du att du befinner dig om tio år ?

Då har vi byggt vårat drömställe .. i ett skogsbryn nära vattnet och inga grannar (planerar ju att bli eremit)

17 : Vad skrämde dig som barn ?

Vilse i pannkakan. herregud !!! man kunde ju blivit skadad för all tid och evighet.

18 : Vem fick dig att skratta senast.

Nilecity på ettan nyss.

19 : Är du för ung för att äga vinylskivor ?

Nä hä då ... men jag äger inga ändå.

20 : Har du stationär eller bärbar dator ?

Både och  ... sitter dock mest på bärbara. Ett öga på TV-n och ett öga på skärmen brukar det bli.

21 : Sover du med eller utan kläder på dig.

Både och.

22 : Hur många kuddar har du i sängen.

3

23 : Hur många landskap har du bott i ?

Ett enda ... medelpad.

24 : Har du någon gång spytt på fyllan ?

Oh ja ... urk.

25 : Föredrar du skor, strumor eller barfota ?

Skor.

26 : Är du social ?

Ibland ... ibland inte alls.

Måste få min ensamhet emellanåt annars så skulle jag nog bli galen.

27 : Vilken är din favorit glass ?

Ben & Jerry

New york super fudge chunk.

28 : Vad skulle du göra om du vann en miljon ?

Oh my good !!!  förmodligen börja bygga på det där drömhuset i ett skogsbryn nära vattnet.

29 : Tycker du om kinamat ?

Nja ... inte så värst faktiskt. Äter heller en köttbit.

30 : Tycker du om kaffe ?

Skulle inte överleva utan kaffe ... kan jag ärligt säga. Är en riktigt kaffetunna.

31 : Vad dricker du till frukost ?

Kaffe där då ... en kall vintermorgon är det gott med the också.

32 : Sover du på någon särsklid sida ?

Japp ... höger.

33 : Kan du spela poker ?

Nja ... knappt.

34 : Tycker du om att mysa ?

Japp ... det är trevligt.

35 : Är du en beroendemänniska ?

Har precis brytit mot mitt största beroende någonsin ... rökfri sedan en månad.

36 : Känner du någon med samma födelsedag som din ?

Inte känner men vet om.

37 : Vill du ha barn ?

Har ju redan tre stycken ... räcker gott det. Nu väntar jag på barnbarn.

Eller fyrfotade lurviga barn.

38 : Kan du några andra språk än svenska ?

var en hejjare på engelska en gång i tiden ... sämre var det med tyskan ;)) sen förstår man väl behjälpligt våra grannländers språk .. om vi bortser från finska då.

39 : Har du någonsin åkt ambulans ?

Nope ... tror inte det.

40 : Föredrar du havet eller poolen ?

Havet ... men jag gillar faktiskt poolen också.

41 : Vad spenderar du mest pengar på ?

Hundarna och barnen.

42 : Äger du dyra smycken ?

Haha .. nä inte dirket.

43 : Har du någon gång testat narkotika ?

Nä, aldrig någonsin ... har haft en syster som missbrukat tunga droger så jag såg i tidig ålder vad som händer då man fastnar i skiten.

44 : Vad var det senaste du stoppade i munnen ?

Jordgubbarna som Johan köpte med hem.

45 : Vem är den roligaste människa som du känner ?

 Oj oj ... tycker jag omger mig med många roliga människor ... annars så skulle jag nog inte umgås med dom ... så ingen nämd ingen glömd.

Välj ett ärr på din kropp ?

Höger ben.

47 : Vad har du för ringsignal ?

Sån där klassisk signal som alla verkar ha.

48 : Har du något klädesplagg kvar från du var liten ?

Nä, jag tror inte det. ska vara hos mamma då.

49 : Flirtar du mycket ?

Gudars skymming !!!!   nej verkligen inte.

50 : Vart togs din profilbild till din blogg ?

Den är så klart på hundarna och de är tagna utomhus.

51 : Kan du byta oljan på din bil ?

Nej !!!  verkligen inte ... usch så pinsamt ... tankar inte ens bilen ... har försökt mig på det några gånger ... men det blir alltid fel, så jag får stå där och skämmas så nu har jag slutat med det.

52 : Har du fått fortkärningsböter ?

Nä, faktiskt inte ... är dock väldigt dålig på att hålla hastigheten speciellt 50.

53 : Vilken var den senaste boken du läste ?

Den farliga leken av Mari Ljungstedt.

54 : Läser du dagstidningar ?

Ja, men på nätet.

55 : Premenuerar du på någon tidning ?

På sommarn har jag allers ... enbart därför jag gör deras korsord.

56 : Dansar du i bilen ?

Öh !!! nope ... o tur är väl det.

57 : Vilken radiostation lyssnade du på senast ?

Sommar i PI1.

58 : Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper ?

Veckohandlingen.

59 : När var du i kyrkan senast ?

På sonens avslutning 14 Juni.

60 : Vilka personer utmanar du ?

Döttrarna tar jag och utmanar ....

Emma & Emelie.


Så där ja ... lite av mig och min person.

Ha en fortsatt trevlig helg på er !!!!!

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards