Tuffa

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Varmt !!!!

Av Camilla Anderholm - 28 juni 2011 16:54

Ja, nu är det varmt så det förslår .... jag gillar det skarpt   men mina pälsklädda älsklingar inte alls lika road som matten. 

Men vi gör så gott det går för att hjälpa till ... skugga, vatten och inga långprommisar...... dom tar vi på kvällen .... Kliff och jag drog iväg vid 8-snåret igårkväll.

Vi började med ett depåstopp för att fylla på med vatten. Kliff lunkar fram. 

         

enligt Kliff var det kanske lite väl varmt ändå .... han skulle verkligen må bra av att bli nedrakad !!!!   jag läser i olika bloggar om berner som blivit rakade av olika anledningar ..... och hur skönt dom tycker det är ... emmellanåt får jag en släng av dåligt samvete som inte gör så med Kliff .... men gör jag det så är det ju adjöss och finito med utställningarna också ... och det är väl där mitt dåliga samvete kommer in .... att jag låter utställningarna gå före .... men som sagt ... vi gör vad vi kan för att underlätta i värmen.

  

Nu kanske några av er undrar över varför inte Tuffa får hänga med på längre promenader ? Det får hon, ibland .... men det är en ständig avvägning om hur mycket och vad Tuffa klarar av  ..... just nu så mår hennes armbågar inte så bra ...trots medicinering och streching ... vi kör ungefär på samma sätt som då hon rehabiliterades efter operationerna,  men hon måste också få ha ett värdigt liv ... så ibland så blundar vi lite för konsekvenserna om att det kan komma surt efter .... som i helgen t ex då vi var iväg till holmén.... då fick hon själv känna efter hur mycket bus och lek hon klarade av.

Tuffa & Kliff

   

    


Tycker hon skötte det bra ... lagomt med bus bidde det ... båda två gillar ju att bara ligga och mysa också.

       


Detta ställe är rena rama paradiset både för två och fyrbenta ... man är ute från det att man kliver upp tills man går och lägger sig ... och hundarna rör sig precis där dom vill .... eftersom det är en Ö ... så är risken minimal att någon av dom försvinner ...

Tuffa ...

Kolla kolla !!!!!  hon kan faktiskt vara nära vatten utan att slänga sig i.   Tuffa Haha ... ibland så visar hon tydligt vad hon tycker om mitt fotande ...

som här t ex. 

  

Eller här.

  

Våran lilla Fröjd ... dessa skrotben hon har framtill  !!!!!!!  jag skulle kunna göra vad som helst bara hon slapp dom !!!!!!!!! ..... men jag har fått ett tips på hur vi kan underlätta för henne så det ska jag ta upp med min vetrinär.

Annars så är hon ju vid gott mod ... precccis som vanligt skulle jag vilja säga ... med en egen vilja som ibland driver hennes matte till vanisinne   

Kliff på holmén

 

  Kliff han hjälper gärna farmor att vattna.  

Så har han lekt fotomodell också.

  Däremellan så la han sig själv i blöt ... alltså stilen han har då han niger sig själv ner i vattnet .... ni skulle se, sen ligger han blixt stilla.

 

 

Både två och fyrbenta har haft en riktigt skön midsomamr ... nu är det dags för semester och lite mer utställning ... jag som var så apless för någon vecka sedan börjar så smått längta igen ... nu är det Alfta som står näst på tur .... det är ju inte vid världens ände direkt och dit har vi ju varit både en och två gånger så vis ska nog inte behöva köra fel   .

Må så gott allesammans i sommarvärmen !!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards