Tuffa

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Vännäs !!!!

Av Camilla Anderholm - 12 juni 2011 20:20

Så där ... då var Vännäs avklarad också, man bockar liksom av utställningarna nu känner jag .... kan ha att göra med att jag är så vansinnigt trött efter tre helger på raken med många mil i bilen ... nackdelen med att bo lite längre upp i landet gör ju att det blir rätt så många mil i bilen också, därför känns det extra skönt att det nu är lite semester innan vi fortsätter utställningarna i Alfta.

Vi for alltså iväg igår redan, det var bestämt att vi skulle sova hos Doremis Kennel, vi grillade och åt gott innan det blev en frågerunda som barnbarnen plitat ihop ... dom hade gjort ett bra jobb med frågorna så det var lite synd att Kliff och jag inte kunde hänga på .... nä, vi hamnade i duschen för avkylning av överhettad Kliff !!! ..... gud så han skrämde mig ... jag vet ju att han blir väldigt påverkad av värme, och den värmen som var igår kan man ju likna med medelhavstemp !!!!  30 grader ... jisses !!! .... men då det hade blivit svalare framåt kvällen så fick han busa lite med den andra vovvarna ... gud så jag ångrade det beslutet då han kippade efter andan och pep och lät värre än jag vet inte vad !!! ... så medans de andra gick frågerunda så stod vi i duschen ... och då de kom tillbaka hade även killen blivit sig själv igen ... a´phu !!!! .... lagom är bäst, så är det helt enkelt.

Tiprunda .

 

Upp i ottan för att göra oss klara och så iväg mot Vännes, det var en ganska liten tillställning måste jag säga ... inte många ringar alls, men jag klagar inte ... det gick fort och resultatet för dagen blev VG ....

Domare för dagen var Espen Engh från Norge ... en ganska tuff domare måste jag säga ... han slösade inte med exellent eller CK:n heller för den delen ... det rensades ganska friskt i klasserna, men iofs så är det väl meningen också med det nya systemet.

Jag är nöjd iallafall med Kliff och hans kritik ... det finns en rad i kritiken som jag är helt oenig med ... och med rätta också ... för ibland har dom faktiskt helt FEL dessa domare ... och det är klart ... dom är ju också människor.


Doremis Kliff Ford.

  Kliffen.


Doremis Kliff Ford.

 Bild lånad av Emma Nilsson Jonasson tagit.

 

   Kliff´s Kritik.

17 månader gammal, fortfarande ungdomlig hane.

Aningen långsträckt.

Ädelt huvud.

Fina öron.

Normal hals och framben Vinklar.

Aningen utsvängt i front.

Välvinklad bak.

OK päls.

Snygg färg.

Står bra på sina ben.

Rör sig bra från sidan.

Hjulbent bak.


Ja, och det är dom där sista raderna i kritiken som är totalt helt fel !!! .... är det något Flippen inte är så är det hjulbent.  Och nej !!!! .... det är inte så att jag inte ka se min hunds brister ... för brister det har han ... och jag är också helt medveten ocm några av dom iallafall    men att han skulle vara hjulbent ... nä, nä ... den gubben går jag inte på. Tuffa däremot hon är då ordentligt hjulbent så jag vet då hur det ser ut. Hon har för den delen myst med husse hon medans vi varit borta ... åkt båt och badat även denna helg ... hon njuter för fullt medans Flippen och jag far land och rike runt   men det gör hon rätt i våran Fröjd.


Tuffa  

Lukas var självklart med och även där blev det VG ...

Doremis Lucky Luke Kid.

Bild lånad av Emma Nilsson Jonasson

 

Även Hubbe var med i Vännes och även denna helg ställde jag honom, det blev Good för Hubbe idag.

Doremis Hubble UWA.

  


Mycket behagligare temp var det idag, så det gick ingen nöd på grabbarna som verkar trivas riktigt bra ihop ... inga problem med att stuva in tre hanar i olika åldrar här inte ... precis så som det ska vara   .


Tre gringos !!!

  


Ett super stort grattis till Jim och Marie och så uppfädaren så klart även denna helg till Bea´s CERT !!!!   verkligen stort grattis ... det går liksom som på räls just nu för fina Bea .... nu håller vi tummarna allt vi kan för nästa ... som säkert kommer väldigt snart   .

Bernerdalens Black Velvet

 

Även Möllelyckans Rune är det på sin plats att gratulera som slog till och blev BIM idag ... Grattis grattis till både CERT och BIM ... Sara och Magnus .


BIM & BIR

Möllelyckans Rune .... Doremis Dubbel-Nougat.  

Ja, det var lite om utställningarna det ...

Innan jag avrundar denna helg så måste jag ju bara få berätta för den som kanske inte har hängt med på FB och sett att jag numera tillhör skaran som INTE röker !!!!!!!!!!!!!!!!  .... hur sjukt är inte det efter att ha rökt i 24 år !!!!  det finns inte en endaste chans att jag tänker trilla dit och dra ett bloss mer ... så jag sticker ut hackan och kallar mig för icke rökare numera ...

Nog har jag försökt tidigare ... och jo då, visst har jag hållit upp ... i ett par timmar kanske, nu är jag inne på mitt fjärde dygn ... och det går förvånansvärt lätt .... jag har inga som helst problem än faktiskt.

Jag är säker på att det kommer att komma bakslag ... herregud, det är ju ett beroende jag ska bryta ... men då det bakslaget kommer så ska jag vara tjurigare än en röd gris ... för nu är det nog ... jag tänker absolut inte ta en cigg igen.

Ha nu en bra vecka !!!!

Tjing tjing

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

12 juni 2011 22:16

du är så duktig så!!!
jag har vänt upp och ner på hela bilen men det är bara att konstatera att krirtiklappen är väck med pusta!
godnatt! / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

12 juni 2011 22:34

Du är skitduktig! Men förbered dej på att du KAN få en näradödenupplevelse efter nån vecka. Min mamma trodde hon skulle dö efter två veckor, men hon lever än och det är ca 30 år sen ;)

http://bernerdalen.se

 
Emelie

Emelie

13 juni 2011 09:49

Nog kan även domarna se fel ibland... Men men dom är ju bara människor så vi som vet lite bättre får ha överseende.
Kul det där med hjulbent Fröken Fröjd för halvsyrran Malva är också rejält hjulbent :-) Hon har fått marktrång bak i kritiken...tror på alla två officiella hon är ställd på.
Och jag håller på dig att du nu ska bli kvitt ditt beroende för gott! Det är ett gissel. Har inte varit fast i det själv tack och lov men har sett konsekvenser som avskräckte mig rejält innan jag ens funderade på att börja. Kram till er :-)

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sara o magnus

13 juni 2011 10:36

Hallåj!
Men gu vad duktig du e som slutar röka!!
Tror Magnus gjort det också men tänker inte säga nåt ännu så han blir tjurig och drar ett bloss igen ;)
Vi ses snart!
Ha det gott i den idag lite trevligare värmen!!
Kramis Sara och Magnus.

 
Anneli

Anneli

13 juni 2011 12:08

Va läskigt med Kliffens värmeslag !! Hua...skönt att det gick bra !
Du är så duktigt som håller ut (med rökningen)En stor stjärna ska du ha :)
Höres nått !
// Anneli

http://www.skansens.n.nu

 
Emelie

Emelie

15 juni 2011 22:44

Ja värmeslag är otäckt och kan hända så lätt! Skönt att även det gick bra!!
Sv: tror dom gjort en ändring i bildsystemet och nu sa dom att man bara fick ladda upp 50 bilder i månaden!!!??? Men kanske bara om man använder den avancerade uppladdningsmetoden??? Får se...???

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards