Tuffa

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Karlskoga !!

Av Camilla Anderholm - 5 juni 2011 10:28

Ja men några rader då om helgen i Karlskoga .... hm .... kan ju säga som så att några fler nätter på Karlskoga stadshotell blir det förmodligen inte !!!   Jisses vilka usla sängar.

Det blev inte alls många minuters sömn natten mot lördag, förutom att sängarna var under all kritik så var det "hottare än hell "!!! i rummet, luftkonditionering var det inte tal om   .

Då vi vaknade var både jag och AC rörande överrens om att vi förmodligen skulle måsta stanna på någon rastplats och sova en sväng om vi överhuvudtaget skulle kunna ta oss hem ... det är ju inte så att Karlskoga ligger nästgårds direkt.

Och med förra helgen till Österbybruk och Vallentuna förskt i minnet och hur trötta vi var då så kändes det halvjobbigt att fått en så jobbigt natt.

Jamen hur gick det på utställningen då ???  

Jo, jag måste säga att jag är riktigt nöjd med Kliff´s resultat .... tredje utställningen som han får Exellent  och placerar sig på... även om han inte fått CK så är jag nöjd ... sjukt nöjd faktiskt ... ska man ha CK så ska det också vara den kvalitén på hela hunden och handen på hjärtat så är han väl inte riktigt där just nu    men Kliff är nog en late bloooomer    endera dagen smäller det vet ni.

Kliff i ringen.

 

Damen i långklännig var domaren för dagen och hette Charlotte Höjier.

Henne gillade jag måste jag säga, hon var trevlig mot hundarna och var riktigt skömtsam av sig ... något Kliff och jag fick erfara !!!!!!!!!!  

Oh my good  .... jag trodde jag skulle smälla av på fläcken då Kliff spottade en hel köttbulle på henne, och jag lovar att det var precis det han gjorde.

Vi stod uppradade efter ena långsidan så där som man alltid gör, hon går från hund till hund och ska titta på dom ... då hon var vid hunden före oss så fick Kliff en köttbulle ... det var väl kanske inte så smart gjort då så här vid eftertanke ... men inte sjutton trodde jag att han skulle sätta den i halsen och formligen spotta ut den på domaren så hon fick studsa bakåt då hon kom till oss.

Hon studsade bakåt och gapskrattade rätt ut !!!!!   där stod jag och skämdes som ett litet djur ... tydligen var det halva hanhundsringen som också uppfattade detta så det bjöds på gapskratt runt om hela ringen .... herregud !!!   som tur var så tog hon det hela riktigt bra och frågade om jag hade en lama i kopplet, hon hann även med och säga att hon aldrig varit med om något liknande

tidigare    .

Men trots detta så gick det ju så bra.

Doremis Kliff Ford

Exellent, placerad som 4 i juniorklassen av 14 st ... så jag är sååå nöjd.

  Det bidde inga ståbilder denna dag så det blir lite nygamla bilder.

 

Kliff´s kritik


Ung hane i MKT kort päls.

Vilket får honom att se en aning högställt ut, vilket han absolut inte är.

Väldigt snyggt huvud med perfekt ansatta öron.

Härlig skalle.

Välfyllt nosparti.

Passande benstomme.

En aning lång i länden.

Välvinklad och välgående.

Acceptabel svansföring.

   

Ja, jag har ju tjatat om denna päls länge nu ... jag börjar blir trött på det själv ... men faktum är att den är som den är. Så jag bestämmer mig här och nu att inte tjata om den längre, den kommer när den kommer.

Lukas var ju så klart med också ... det bidde VG för "lillafarbrorn" .


Doremis Lucky Luke Kid

  

Sedan var det dags hör Hubbe, som jag fick äran att ställa även denna helg.

Hubbe kammade även han hem Exellent och slutade som femma tror jag av 16 eller 17 öppenklassare så även där var matten nöjd med sin guldklimp.


Doremis Hubble UWA.


  


Nu tar jag inte och rabblar upp alla placeringar här utan dom som vill veta har helt säkert fått all information, men jag måste ju bara slänga in en bild på Bea som tog tik-certet ... STORT GRATTIS !!!! till Marie och Jim åt Bea´s framgångar och även uppfödaren så klart.

Bernerdalens Black Velvet.

 

Detta var en sån där dag som jag kommer att komma ihåg pga värmen

 ( ja, och Kliffens spottande på domaren då )  det var sjukt varmt och då man har en ras som denna är det inte alltid så trevligt med värme ...   men alla gjorde nog vad man kunde för att underlätta för sina vovvar, det blir mycket vatten och kyldukar ... lägga dom i skuggan med hjälp av tält och annat.

Nästa helg styr vi bilen emot Umeå och Vännes ... undra just vad Kliffen tycker om det ????  han tycker nog vi har åkt bil färdigt för ett långt tag, men jag har lovat att han inte ska behöva åka bil mer under veckan som kommer iallfall ...  För som om vi inte hade tillräckligt många mil ändå till Karlskoga så tog vi en "liten" omväg via Stockholm på hemresan !!!!!!    fan va tungt det var då vi insåg att vi missat avfarten mot Uppsala .... en liten avstickare på 15 mil extra resulterade det misstaget i.

Nåja, alltid lär man sig något ... som att koppla igång GPS:en kanske.

Ha en trevlig vecka gott folk.

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

5 juni 2011 12:21

.......ja, det här var ju oxå en version av historien ......i censurerat format *asg*

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

5 juni 2011 20:05

Superdupergrattis igen :-) Fin kritik på en fin kille! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards