Tuffa

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Varför gå över ån efter vatten !!!!!

Av Camilla Anderholm - 21 maj 2011 22:52

Imorse plockades jag och Kliff upp av AC & Lukas ... destinationen var södra berget. Riktigt tjusig utsikts bjuds det på då man är på toppen av berget som för övrigt är en slalombacke vintertid ... Tanken var att vi skulle ta lite tjusiga ståkort.... inte alltid det lättaste    vi ville ju ha med den tjusiga utsikten ... men det harmonerade inte riktigt med den den något branta backen så vi fick sålla lite i prioteringarna   . Först ut var Kliff.


Doremis Kliff Ford

17 månader.

  

Sedan var det Lukas tur ... han är inte lika lättmanövrerad som Kliff   den killen har en helt egen vilja ( han påminner om en viss Fröken Fröjd ibland ) ... så det gäller att vara snabb på avtryckaren då han ska fotas. Men attans så fin han är.


Doremis Lucky Luke Kid

9 månader.

 

 

Nåja .. sen fick det räcka med att posera, man kan ju inte bara jobba ... det måste ju få busas också, något som dom verkligen gillar.


Lukas till vänster & Kliff till höger

 

    

Dom är ju bara för härliga dessa två, ligga och tugga på varandra det gör dom mest hela tiden,  men ibland så drar dom iväg.


 


 

Efter en liten språngmarsch så fick det vara nog tyckte Kliff ... han sökte upp skugga ... Kliff blir ganska påverkad av värmen märker jag .... så han lägger sig gärna i skuggan om det finns möjlighet ... Lukas tyckte nog att han var tråkig, för han hoppade runt ock försökte verkligen få igång Kliff som mest låg och flämtade.

  

Så Lukas hon tog och hoppade runt lite på egen hand.

Då passade kliff på att förflytta sig till en annan skuggig plats.

    

Men efter lite vila så var Kliff redo för lite bus igen.

 

Och så ett lite mer posering för matte.

Kliff

 

Under tiden så var Tuffa med husse till garaget för att tvätta bilen ... något hon gillar skarpt, där finns det alltid någon som har tid att kramas lite extra och det hade det gjort även denna gång. Då dom var klar så hade hussen tagit med sig Fröken Fröjd till skogen också ... och hon hade varit sååååå duktig, hon hade inte dragit iväg på egna vägar ... hm ... tro om hon finner stöd i Kliff då vi släpper dom tillsammans ???  för på sista tiden då dom båda varit lös så har det ju flugit fan i huvudet på henne och hon har dragit iväg på en egen liten strapats ...   som tur är så följer ju inte Kliff med då hon gör så, utan då kommer han och sätter sig vid oss.

Men idag då Johan varit ensam med henne så hade hon skött sig så bra, jag tror nästan hon blir lite extra öventyrlig då Kliff är med ... nästan som hon ska visa vad modig hon är. Tur är så känner vi denna dam väldigt bra så man vet så väl då det är läge att släppa henne eller då det inte är läge.

Betillys Charmiga Tuffa

( Fröken Fröjd )

 

Jag hoppas och tror att det även morgondagen ska bjuda på fint väder ... då tror jag bestämt vi packar ryggan och drar ut på tur ... dock inte den rygga jag hade idag ... hujeda mej ... men den historien besparar jag er och önskar er istället en trevlig söndag.

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

22 maj 2011 07:01

hallå!
hmmm .....missade en närbild på ryggan .....kunde ju blivit en lektion i konsten att montera på sig en rygga när man tagit bort orginalbanden *asg*
Jamän vi fick ju med oss kaffe och vatten iallafall, det är huvudsaken ......men jag är tacksam om du letar fram en annan variant när vi ska röra oss bland folk *asg*
Vi får ta Tuffa och Aston på nästa sväng dit upp så blir det rättvist!
ha det bra / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

carin o kelly

23 maj 2011 14:51

såååååå härligt ni haft det ,,ja vem vet dääär hade jag nog inte hittat er ,, jag var i helgen inte såååå långt borta från er he heeeeee men snart sååå ere juni å då runt 10,00 tiden tror jag det var kan du dyka upp på busstationen i sundsvall ,,fast du vågar inte ha haaaaa

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

24 maj 2011 09:24

Vilken härlig utflykt!! Som jag skrev till Smilla o Nitros matte är jag så avis på er vackra natur däruppe!!
Ha d så gott!

http://www.troyatyra.se

 
Emelie

Emelie

24 maj 2011 09:56

Härliga bilder ni fick till! Mina hundar har mer respekt för husse i familjen och Doris var mer benägna till egna äventyr när jag var med...vilket jag oftast var också. Enligt husse drog hon aaaaaaldrig när han gick med dom. Skönt med Tyra och Dina som inte drar iväg...men går ju att hitta på dumheter på nära håll också...som att äta och rulla sig i div äckel. Lycka till i helgen! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards