Tuffa

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Camilla Anderholm - 15 maj 2011 20:02

Precis så som rubriken lyder så har det regnat här sedan fredagkväll !!!   och om det tycker vi ... blä !!!!!!! ... regn är aldrig roligt, men extra synd var det faktiskt igår eftersom vi hade sennenträff hos Monika Fahlen i H-sand, men vi var ett tappert gäng som trotsade vädrets makter och for iväg ändå ... ja, det är väl bara hundidioter som gör det ( sorry för uttrycket alla ni andra som var med    ) men nog har man väl en halv skruv lös iallafall    om man ger sig ut i vädret mer än vad man egentligen behöver då det står som spön i backen. Vi bidde iallafall bjudna på god kaka och kaffe hos familjen Fahlen ... det tackar jag för ... en kortare hundpromenad blev det också ... varpå Kliff kände att det var extra trevligt att kliva ner i ett riktigt surdike och bli ordentligt skitig ... hm !!! var det verkligen nödvändigt med tanke på dagens utställning ?? Jo, det var det visst enligt honom.

Tuffa hon njöt för fulla muggar där på fältet ... ett riktigt sorkställe var det och hon letade febrilt i alla hål och gropar som fanns, som tur är hittade hon ingen.


Dagens tappra gäng.

 

Trötta var vi då vi kom hem så det blev inge bad för Flippen, trots att vi hade utställning idag, det räckte så gott med att bara ligga och slappa i soffan och mumsa på diverse godheter.

Ja, utställningen idag då !!! .... snacka om antiklimax ... kände på en gång då jag klev upp imorse att jag absolut inte hade någon lust med att ranta runt i någon ring. Ni som är lika galna och inbitna utställningsfreak som jag, vet ju att det händer ju typ inte ... åtminstone inte så här i början på säsongen ... men det fanns liksom ingen glöd.

PM:et till idag hade jag inte ens läst ... inte hade jag tagit ut pengar till parkering eller fika, så det blev gjort i all hast imorse. Tydligen hade jag varit lite ettrig enligt AC    och ja ... det var jag faktiskt. Till och med våra ringspringsfröknar hade reagerat utanför ringen att jag hade verkat lite off.

Men trots att matten inte skötte sig på bästa sätt så var det ju tur att Flippen gjorde det.

Det bidde BIR för Kliff och sedan BIG:4 i finalen och det var ju inte alls dåligt med tanke på att jag var så ur slag.

Doremis Kliff Ford.

BIR

BIG:4

   Mattes go-propp.  


Kliff´s kritik.
Utmärkt typ & bra storlek.
Vackert maskulint huvud & utryck.
Tillräckliga vinklar fram & bak.
Bra rygg & kors.
Något glad över sin svans.
Rör sig med ett härligt flyt i steget fram som bak.
Utmärkt temperament.
Välvisad.

Det som var extra roligt var domarens kommentar om Kliff´s rörelser. Han var riktigt imponerad över Kliff´s rörelser och hur han sprang ... positiv kritik det gillar vi !!!!

Något han påpekade i gruppfinalen ... han har otroliga rörelser ... men tyvärr så har han ingen päls. Så en fjärde plats blev det och jag är så nöjd med det.

 

Även "lilla farbron" Lukas var ju med och han kammade hem ett HP och även där var matten nöjd med sin propp.

Kliff & Lukas

 

Lukas

    

Nu blir det vila i två veckor innan det är dags för Karlskoga ... och under den tiden ska Kliff ODLA  päls i massor har jag bestämt   . Ingen mer nakenfis den här säsongen, nu räcker det.

Nä ... nu ska jag ta och fokusera på hockeyn ... vore det inte mumsigt med ett litet guld ????










Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards