Tuffa

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Camilla Anderholm - 8 maj 2011 18:14

Ja, så var det då dags igen för en utställning ... iofs en inoff .... men då dom finns på hemmaplan så varför inte ställa ?? !!! .... saken är ju den att Kliff är i en riktigt härlig ålder ... not ...  !!!!  eller nu ska jag väl inte ta allt för mycket, han sköter sig ganska så bra, problemet han har är ju att allt är ju så himla intressant runt omkring.

Så därför så tog vi en liten intensiv ringspringsträning i dagarna 3 nu i veckan som var för våra fröknar.

Det gjorde jag enbart för att han skulle få så mycket störning som möjligt ... han är sååå duktig att stå fint och länge här hemma inomhus ... men så är det ju inte i real life ... och nog var det störning nog ... 6 berner var med ... kanonroligt ... vart som en liten miniträff ... och så var det en massa andra hundar också.

Så störning fick han så han teg våran lilla "Flipp" trodde han skulle smälla av där första dagen ... han ylade och grymtade och sjöng för fullan hals !!!!   inte så att han far runt en massa i kopplet ... det är mer läten som kommer från killen.

Andra dagen gick det bättre och sista kunde han fokusera riktigt bra på vad vi faktiskt skulle göra, så jag uppnåde mitt mål måste jag nog säga.

  

En lite rolig grej hade vi på slutet sista dagen ... vi skulle ha utställning .... vi skulle som vanligt springa med våra hundar ... men det var vi handlers som skulle få kritik ... oj oj ... då blev det liksom ett annat läge   .

Och vilken tur att jag inte stannade hemma så som jag hade tänkt då jag gick och blev BIR handler ... hehe ... inte illa eller hur !!!  först fick jag ett CK och gick vidare i konkurransen och sedan slutligen stod jag där med min BIR rosett  .

Kanonfin kritik fick jag .. hehe ... jag ska då vårda min BIR rosett, för jag antar att jag aldrig någonsin kommer att få en rosett igen för min prestation.

Våran träning här i veckan gav resultat ... visst var Kliff intresserad av allt och alla idag på plan, men han kunde fokusera på mig och på vad vi skulle göra och då är jag nöjd... han ylade inte ... han satt inte och fullkomligt vibrerade och han sjöng inte för fullan hals !!!!  jackpott redan där   . Man får ju faktiskt inte glömma bort att han bara är 1 år och fyra månader, så lite yr i mössan måste man få vara.

Doremis Kliff Ford

BIR

inoff Timråbrukshundsklubb.

  

Lukas var så klart med idag också ... och eftersom han blivit stora killen nu och gått in i juniorklass så var det alltså Lukas som stod för motståndet, nu är det väl kanske inte så lätt då man är hälften så gammal att gå och bli etta i klassen så han stod som god tvåa där bakom Kliff.


Doremis Lucky Luke Kid

 

 

Eftersom matten gick och blev BIR i torsdags och Kliffen blev BIR idag fanns ju anledning att fira tyckte hussen   .

Ett nytt objektiv till kameran var visst jag och Kliff värda enligt honom          jag har länge velat ha ett nytt objektiv men aldrig kommit till skott att köpa ett ... nu gjorde hussen det och jag är så glad, imorrn blir det att bege sig ut i naturen och fota lite hundar.

  Tjing tjing säger jag och hoppas att alla får en varm och skön vecka.

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards