Tuffa

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Rubrik saknas

Av Camilla Anderholm - 15 april 2011 21:22

Äntligen helg !!!!!!!!!!! ...... jisses så slut man är då mig man är helt vanlig knegare där man kliver upp i tidiga ottan och går hem framåt eftermiddan ... helt slut är jag ... ja, men det är ju typ vardagen för de flesta människorna kan man ju tycka ... och jo då ... jag håller fullkomligt med om det, men jag har haft förmånen att jobba lite som jag själv velat och valt under flera år ... men nu då man bara är en fattig student    så får man minsann se till att jobba så mycket som det bara går ( eftersom vi ska kuska land och rike runt... och som det just nu verkar öven fara över gränserna för att man är en totalt galen utställningsmänniska )

och mycke jobb blir det ... har nog inte varit ledig sedan början på februari ... och då man studerar samtidigt och förväntas att även leverera där så känns det ibland som man nästan går under. Men tro nu inte att jag klagar ... nä, si det gör jag då rakt inte ... för jag har världens bästa jobb ska ni veta.

 

Lite kort måste ju bara slängas in mellan raderna också ... dettta är absolut inte taget nu dom närmaste dagarna ... utan för några veckor sedan ... för vi har nämligen hyfsat bar mark nu ska ni veta ... NICE ... även om det är lite för blött om man ger sig ut i skogen ... men Johan hade hittat en trevlig sträcka idag som var helt ok att ta sig fram på ... och där dom för övrigt hade sprungit på två halvkändisar minsann !!! ... åtminstone för dom som är hockeyintresserade    Tuffa och Kliff var så klart lösa och Johan gick väl och njöt av solen så han hade inte uppmärksammat att två personer närmade sig dom ... nu är varken Tuffa eller Kliff så att dom rusar fram till främmande människor hur som helst så det var ingen fara på taket... och då Johan insåg att dom inte var ensamna längre så hade han kallat in båda två och Kliff han kommer ju som raket, Tuffa rusar som sagt inte fram men hon kan lika gärna stå kvar ... men denna gång ville hon kanske impa lite på Charles Berglund (Timrå IK´s förre tränare ) och så den nya assisterande tränaren Kent " Nubben" Norberg .... och dom blev förmodligen impad för dom hade tyckt att dom båda var så duktiga och lydiga då husse ropat på dom. Haha ... dom skulle bara veta hur våran Fröken Fröjd kan vara ibland ... men det behöver man ju inte skriva dom på näsan    och förresten så har Tuffa faktiskt blivit ganska duktig måste ju tilläggas *s*.

  Inser då jag tittar på kort från förra året att även om denna vinter går till världshistorien då det gäller mängden snö så har vi mycket mindre i år, för detta kortet är taget för precis ett år sedan.

I helgen tror jag dom lovat sol, så då ska det väl kunna torka upp ytterligare, får väl se om vi kan få till någon trevlig liten bernersammankomst ... får se till att ha laddat kameran då så det blir lite nya bilder tills nästa gång skrivklådan infaller.

Nu ska jag iallafall ta och avsluta ... inte ett vettigt ord är sagt men så är det ibland ...  dagarna rullar liksom bara på.

Hoppas ni får en trevlig helg alla för det ska jag iallafall ha.

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

16 april 2011 07:28

Hallå!
Ja du har ju blivit så himla flitig på gamla dar......men himmel vad kosing du drar in, måste nog titta över planerna, vi kan nog slänga in några utställningar till ....... ;0)
jag förmodar att du sussar sött fortfarande, själv har jag varit uppe sen 6.30, helt onödigt men det gick inte att somna om då fisen kört sitt race för att vecka upp hela huset , "jäkla särring, servera frulle innan jag svälter ihjäl!"
syns väl kanske sen då! / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

16 april 2011 15:39

Hallå
Ja visst är det härligt med sol och värme....man bara lapar i sig det man kommer över :) Klart som korvspad att hundarna kom till hussen...dom är ju lydiga...sen får matte säga vad hon vill ;)
Ha det gott nu.
Kramkram Anneli

 
Junitjej

Junitjej

17 april 2011 17:59

Jösses, så mycket snö de har kvar, tänkte jag först när jag såg bilderna. Men så läste jag texten...

Underbara hundar!

http://junitjejen.se

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

25 april 2011 15:32

Mycket att stå i..glöm inte bort att ta hand om dej själv oxå!
Härligt med våren nu!

http://www.troyatyra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards