Tuffa

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Camilla Anderholm - 26 mars 2011 21:06

Ja, men även om det inte står april i almanackan ännu så är det riktigt aprilväder vi bjuds på här på dagarna ... regn, snö, hagel, storm och så lite sol däremellan ... idag fick vi smaka på det mesta av de olika väderlekarna utom just regn då ... det byttes mot isvindar istället .... Men har man hund så måste man ju ut ändå, oavsett väder och då är det ju fasiken så mycket trevligare med trevligt sällskap, så Kliff och jag blev upplockad av AC och Lukas och så styrde vi mot Sättna, tänkte det kunde vara bra att reka inför nästa helgs sennenträff, sist var det ju rena isgatan där och det är ju inte det ultimata kanske ... men det såg bra ut ... en vecka till så har förhoppningsvis den is vi såg idag töat bort.

Kliff till vänster Lukas till höger

 

Kliff tuggar på Lukas 

Lukas till vänster Kliff till höger  Allas våran "lillfis" är inte så liten längre .... han börjar bli stora killen och har snart växt ikapp Kliff ... som tur är så har han så söta fräknar på nosen och det är dom man får leta efter då man ska urskilja vem som är vem ... herregud ... det var ju inte länge sedan han var en tvärhand hög och tuggade febrilt i sig mattens galsögon   .

Men roligt har dom, dom leker på samma vis och trivs i varandras sällskap vilket är ett måste eftersom vi ska åka land och rike runt tillsammans ... då går det inte för sig att någon tar sig ton mot den andre.

Kliff till vänster Lukas till höger

  Kliff till vänster Lukas till höger   Så kan vi sitta fint också.

Kliff till vänster Lukas till höger.

 

Som sagt det var väldigt varierande väder ... efter ett tag så tittade solen fram.

    Idag kom jag faktiskt ihåg att jag har filmfunktion på min kamera också.... då jag skulle köpa en systemkamera så var det just den funktionen som fick avgöra vilken kamera jag skulle ha,  nu kan jag inte riktigt påstå att jag har använt den särskilt mycket .... men ibland kan det ju vara roligt med en filmsnutt också, Tuffa har jag filmat väldigt mycket som valp vilket jag helt glömde bort då Kliff var valp ... men men ... killarna filmades lite idag iallafall.


 
 

Då vi kände oss tillräckligt genomfrusna och grabbarna var lagmt trötta så packade vi ihop och bestämde oss för att våldgästa Ulrika med familj, som har blivit med valp.

En riktigt liten karamell var hon lilla Bernerdalens Irish Coffe

 

Det verkar vara en kavat liten dam   ska bli spännande att fälja även henne.

Ja, det var några rader om vad en lördag kan innehålla   

untill next time!!!

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards