Tuffa

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Camilla Anderholm - 13 mars 2011 17:50

Utvilade är vi idag både Kliff och jag, det tar på krafterna att vara ute på resande fot, men ack så roligt det är.

Vi startade på fredagmorgon härifrån Sundsvall, och det var nog tur att vi for vid 10-snåret, för som vanligt så tar det alltid så mycket längre än vad vi tror det ska göra innan vi anländer till det tilltänkta resmålet, som den här gången nu var Sala.

Oftast så kan vi inte förstå varför det tar sådan tid, men den här gången tror jag både AC och jag är rörande överrens om varför det tog lite extra tid   .

men det är något jag inte tänkte förtälja här gott folk   .

Fredagkväll tillbringades på Greken i Sala över en bit mat, jag åt för mycket och bidde nästan fyrkantig då vi gick därrifrån så väl "hemma" på hotellet föll vi in i någon slags paltkoma tror jag, som leddes in i en djupsömn med en hemsk mardröm .... det enda jag kommer ihåg av drömmen var att Kliff helt plötsligt under natten fått 3 blå ögon och ett brunt !!! .... hemska tanke, så gissa om jag kollade killens ansikte då jag vaknade    behöver jag tala om att jag vart glad då han fortfarande bara hade två ögon som båda var bruna !!! .... herregud vart får man allt i från??.

Eftersom det inte blev några bra bilder ifrån utställningen så snikrade jag nyss ihop en ny ... men det är inte helt lätt att ta egna ståbilder då man är ensam hemma ... att ställa upp killen går ju bra, men då jag sätter ner mig och ska knäppa kortet så kommer han ju farandes och vill kela istället ... så det är inte så mycket med den här bilden heller, men något iallafall.


Kliff Ford.

  


Kliff´s kritik.

Väl könspräglad.

Bra proportioner.

Bra skalle & nos.

Kunde ha något mörkare ögon.

Väl ansatta öron.

Ser något lågställd ut.

Ännu inte färdig i bröstet, men fullt tillräckligt för åldern.

Bra lår.

Välformade tassar.

Behöver strama upp sina rörelser framifrån.

Något glad svans.

Välskött päls, men mitt i mellan päls.

Den muntliga kommentaren från domaren var.

Du har en väldigt fin modell av hund, en korrekt modell, som tyvärr sakanr sin päls idag.

Det bidde VG ( very good) för Kliffen.

  

Även om vi inte gick vidare i konkurrensen och jakten på rosetterna så känner jag mig nöjd så nöjd med Kliff .... jag tror det beror på att jag håller fullständigt med allt i kritiken faktiskt.

Att han ser något lågställd ut, det är jag medveten om ... Kliff är ingen stor och reslig kille, han är mer av den kompakta typen ... att han inte har någon päls ... ja, det går inte att säga något där ... strama upp sina rörelser ... det jobbar vi ju på ... ute i skidspåret    idag blev det två varv i eljusspåret med hussen.

Sedan ska jag ju inte ljuga ... visst är det roligt att placera sig och få tjusiga rosetter .... men då vi for ner så var målet att få en bra och rättivs kritik och det tycker jag att han fick, den var helt ok, då känns det bra ändå.

Sedan fick jag även nöjet att springa med Möllelyckans Rune ... en väldigt trevlig och lättsam kille som inte alls hade något probelm med att det kom en helt okänd människta och drog han runt i ringen   men så är han ju också bror till världens bästa Olga ... min egna lilla favvo som har en speciell plats i mitt hjärta.

Därefter så minglades vi runt lite och pratade med allt trevligt folk, det var många som fick fina placeringar som jag inte alls hann med att gratulera, men ni vet hur det är ... man hinner bara inte med alla.

Så jag passar väl på att säga stort grattis till er !!!

I slutet av utställningen så var det så dags för bästa uppfödargrupp.

Kliff och jag blev tillfrågad och vi kunde vara med ... Jo, det kunde vi så klart.


Ett andra pris me HP blev det för Kennel Doremis.

Från vänster: Doremis Dubbel-Nougat

Doremis Himla Sefin

Doremis Kliff Ford

Doremis Ubbefin

  


Ja, herregud vad säger man om det !!! .... Kliff lämnade allt man kunde önska av uppförande utanför ringen, han var upp över öronen förhäxad av söta Himla så han glömde totalt bort hur man ska uppföra sig ... just på den här bilden ser det ju ganska ok ut ... men det var bra gjort av AC som lyckades fånga åtminstone en bild där han stod som han skulle i gruppen .... och jag är så glad för att det gick så bra för våra uppfödare trots Flippens uppvaktande av Himla ... herregud !!! ... unghundar ... jag säger då bara det   även om han var ganska billig just där och då så är det glömt nu   han är ju våran charmknutte.

Lukas "lillfis" var ju också med på turne, han gick det bra för och slutade på en andra plats i sin grupp.

Ja, då var Sala avklarad ... nu har vi preeecis hela sommar kvar med alla utställningar !!! ... hur NICE är inte det.

Tjing tjing.

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards