Tuffa

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Sala

Av Camilla Anderholm - 10 mars 2011 18:44

Egentligen borde jag väl ta itu med packandet istället för att sitta här och peta på tangenterna ... jaja... det hinner jag nog i sinom tid, jag fungerar ju bäst då jag har kniven mot strupen liksom ... även om jag verkligen avskyr att alltid vara ute i sista minuten med allt ... det spelar ingen roll vad det gäller, men har man levt så i hela sitt liv så är det liasom svårt att ändra på sig. Kanske man kan gå kurs för att lära sig leva ett liv utan stress   .

Hur som haver så är det ju iallafall äntligen dags att bege sig iväg på en roadtripp. Sala ... here we come !!!!!...  för er som inte vet vad man gör i Sala så är det dags för utställning ... en rasspecial, med en sjuherrans massa berner anmälda som jag har förstått.

Dottern skakade på huvudet då jag berättade att Kliff och jag ska iväg ... men herregud mamma !!!  du vinner ju liksom ingenting, " bara " en rosett om det går som du vill. HRMPF !!!!  fnyste jag då, och så försökte jag förklara tjusningen med utställnig. Men jag tror inte det gick hem det jag berättade ... och om jag ska vara riktigt ärlig så om någon hade sagt till mig för 3 år sedan att jag skulle fara runt och ställa ut hund, då hade jag formligen skrattat ... men man är väl inte sämre än att man kan ombestämma sig   men att få dottern till att förstå tjusningen, det gick inge vidare.

Kliff

  

Den här killen är iallafall fortfarande lyckligt ovetandes om vad matten har planerat i helgen, fast å andra sidan hänger Kliff sällan läpp, utan han hänger med på det mesta med glimten i ögat.

Jag antar att jag kommer att åka hem med en mycket trött kille med en massa intryck från helgen.

Tuffan hon ska stanna hemma i helgen, hussen har önskat fint väder till dom båda berättade han precis ... då skulle kaffetermosen fyllas och fickorna fyllas med godis och så skulle dom ut och mysa i en snödriva istället ... och det faller Fröken Fröjd mer på läppen än att springa runt i en ring. Så hon kommer att må prima liv medans vi är ute på äventyr.

Tuffa

   Fast om jag tittar ut genom fönstret just nu så ser det inte ljust ut på väderfronten .... vi har blivit lovade SNÖ igen !!!  gahhh ......... jag är döligt less på snön precis som alla andra antar jag. Men det är så himla typsikt att det ska bli oväder då man ska ut på vägarna och åka, ifjol då Johan och jag skulle ut på längre turer så prickade vi in varje snöoväder ... samma lika den här vintern ... vi har varit iväg på en längre resa och klart som fan att det spösnöade, vi kröp fram efter E4:an och jag hade hjärtat i halsgropen mest hela tiden.

Nåja, vi får väl hoppas det drar fram och förbi i rasande takt så vi får det lugnt efter vägarna alla vi som ska ut på resa.

Syns i Sala gott folk alla som ska dit.

 
 
Ingen bild

Kattie

10 mars 2011 21:26

Hej,

Hoppas att Ni får riktigt kul i helgen.

Stort Lycka Till!!

KRAMAR från kattie & Gus

 
AnnCatrin

AnnCatrin

10 mars 2011 21:37

hallå!
jamän packa hinner man väl göra imorgon......eller?
nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag vaknar med en piggare samarbetsvilligare rygg ;0)
syns imorgon! / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Helena o Nila

Helena o Nila

11 mars 2011 00:01

Lycka till !!!
Kom ihåg o håll oss nyfikna uppdaterade genom blogg eller FB. Kramiz

http://www.starlightnila.se

 
Anneli

Anneli

11 mars 2011 09:05

Hallå !
Du ska se att Johan och Tuffa nog får en och annan solglimt på sig där de sitter i en snödriva med fikat i knä :)
Lycka till nu i Sala och göm inte att rapportera in resultat till oss som inte är i Sala.
Kram Anneli

http://www.skansens.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

11 mars 2011 09:27

Önskar er lycka till i helgen-tror säkert Kliff visar sig från sin bästa sida!
Nä, att förklara tjusningen med utställning för oförstående är väl samma som att försöka förklara nöjet med att sitta timmar i bevakningsskogen kan jag tänka....;)

Trevlig helg!

http://www.troyatyra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards