Tuffa

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Äntligen händer det !!!!!!!!!!!

Av Camilla Anderholm - 28 januari 2011 19:32


Det är helt sjukt ... jag kan knappt fatta det .... nu kanske det finns någon där ute som tycker att jag hetsar upp mig lite i onödan ... men då ska ni veta att jag är inte van vid att ha tur då det kommer till fyrfotade vänner ... alltid har det varit något.

Så att äntligen ha en vovve som passerat SKK:s granskningar känns först och främst så otoligt skönt, helt overkligt banne mig   .

Vi var iväg den 19 januari och gjorde röntgen, sen har jag väntat och väntat och så har jag väntat lite till    vilket kanske är lite konstigt ...  jag har aldrig varit orolig för röntgen då det gäller Kliff ... han har rört sig så fint under hela uppväxten, aldrig haltat eller haft bekymmer ...nu vet vi ju alla att det betyder ju inte att man är fri bara för att det inte varit några problem ... men jag har varit ganska så lugn mycket pga av det ...  men då röntgen väl vara gjord så kan man ju inte låta bli att gå och kolla SKK:s hunddata typ en miljon gånger varje dag ... men det kom ju aldrig något svar ... så idag kände jag att ska det bli en lugn och skön helg så får jag baske mig ringa ner och fråga vad det är som dröjer och så hoppades jag att dom kunde ge mig ett besked över telefonen ... och det gjorde kvinnan så gärna ... för att citera henne ... Korka upp champangen ikväll ... det kunde inte se bättre ut ... A: höfter och fria armbågar ...

Så i skrivande stund är det champange kvar i glaset.

Maken han jublade också över att äntligen kunna få ta med Kliffen ut i skidspåret.

Johan har tjatat sedan jul om att han så gärna vill att Kliffen ska följa med honom, visst har jag sagt ... men inte förrän han är röntgad .. jag hade faktiskt tänkt vänta med röntgen till i mars ... men för att få tyst på Johan så stökade vi undan det tidigare ... och nu då vi vet att han har bästa tänkbara resultat så är det bara att tuta och köra    eller så inte !!!   men han ska få prova imorgon iallafall ... det gäller ju att han förstår vad vi vill också ... att man ska framåt ...  och att man inte kan stanna och lukta vid varje kissfläck ... vi får se hur det går imorgon ...

Nä gott folk ... nu ska jag njuta av den här kvällen och helgen och framför allt av världens härligaste Flipp ... (som han brukar kallas)

 
 
Marie o Troya

Marie o Troya

28 januari 2011 21:47

Åh, vad härligt!! GRATTIS!
Visst är det ett bekymmer som hänger över en, man vill ju att hunden ska vara rörlig o smärtfri hela sitt liv såklart!
Ha en fortsatt fin helg!

http://www.troyatyra.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

28 januari 2011 22:02

hallå!
hörru du får nog fara och röntga lite oftare ......det framkallar ju nya blogginlägg oxå! ;0)
Åh, vad skönt att det är undanstökat så slipper man tjata om det nåt mer .....vänta flera månader, fnys, man blir ju tokig att inte få bevisat det jag har sagt hela tiden, att Kliffen är en riktig pärla, en friröntgad sådan!!!!!!
stort grattis igen!
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

29 januari 2011 11:05

Underbart, Grattis grattis:-) Spännande att höra hur det går med skidåkningen, hoppas att vi kan få se en bild på det så småningom:=) Ha det gott och njut av det glädjande resultatet.
Kram
Heléne & Co

http://www.ourworkingfriends.se

 
Emelie

Emelie

29 januari 2011 16:58

Verkligen sköööönt att ha det undanstökat, ännu en gång GRATTIS! Har ju en snart 9-månaders här hemma och det drar ju ihop sig, och även om jag inte heller är orolig EGENTLIGEN så vet man ju hur förrädiskt det där resultatet kan vara.
Och du...inte orka bära systemkamera!!!????? Nej du, så tung är den inte! Bara att fota på och uppdatera...OFTA :-) Härlig bild på snyggingen idag! Skål och GRATTIS! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

30 januari 2011 16:19

Vad härligt! Grattis! Jag började nästan gråta när jag fick min berners resultat. Samma som Kliffens. Ha det gott:)

http://sussalarsson.blogspot.com

 
Ambran

Ambran

30 januari 2011 16:28

Grattis, grattis det är ni värda, vilken glad helg det blev. Nu är det bara att gasa på och mycke roligt har ni framför er. Kram Ann-Britt.

http://www.ambran-ambran.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

30 januari 2011 19:10

Hallå !
Men ett jättegrattis !! Men det visste vi ju redan....eller hur Camilla... C-höfter va ?? ;) Haha...njut nu med Kliffen och Tuffa i skogen :)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Lena

Lena

30 januari 2011 23:45

Grattis så roligt!

http://www.bernerlena.se

 
Ingen bild

Kattie & Gus

31 januari 2011 09:57

Finaste lilla Kliffkillen!!!

Blir så glad för din skull lille vännen och inte minst för din fina mattes skull,ge henne en riktigt stor bernerbuff och en disktrasepussschhh från matte Kattie.

Ha det gott goa Ni!

 
Ingen bild

carin o kelly

31 januari 2011 16:38

jag tassar in igen och säger GRATTIS till
resultatet,,, ge han en stoooooor puss på nosen från oss,, å du i kväll ska vi spöa er IGEN :-)
läs min blogg hahhaa
kramizzar

 
Lena

Lena

1 februari 2011 11:34

oh va roligt!!!!Supergtattis till Kliffens fina röntgenresultat :)
Kram kram Lena

http://www.geneins.se

 
Ingen bild

Bamse

9 februari 2011 18:45

Hej gud vad roligt med detta fina res.Ett stort GRATTIS.Hoppas allt är bra med er.Många Bamse kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards