Tuffa

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Camilla Anderholm - 21 november 2010 21:39

Så där lagomt mosig känner jag   mig ska bli skönt att gå och lägga sig om en stund, inte ofta jag knyter mig tidigt men idag är ett av dom få undantagen, hoppas bara jag inte har en bacill i kroppen som gör att man känner si så där.

Imorgon är det tänkt iallafall att vi ska ta och slå till på ett kakel !!! ... hur svårt kan det vara ???  jo, det kan faktiskt det, det ska ju liasom sitta där ett tag, man byter ju inte så gärna ut det om det visar sig att det inte blir riktigt som man tänkt sig ... 

Insåg i helgen då vi var borta att våran lilla fis faktiskt är 11 månader nu !!!! Gah !!!! .......  vart tog min lilla valp vägen ????


Kliff 2 månader.

  

      Kliff 9 månader .

Skulle ju så klart ha tagit ett elva månaders kort, men men , han är ju elva månader några veckor till.

Och då man börjar närma sig ett års dagen så tänker man ju så klart på den dära röntgen    !!!!   hua .... jag har inte riktigt bestämt mig då vi ska slå till och läsa av höfter och armbågar, några tycker ju att man kan göra det så fort dom fyllt ett ... andra tycker man ska vänta .... och vad jag tycker ... ja, det vet jag som sagt inte.

Då vi skulle röntga Fight så väntade jag tills han blev 1½ år ungefär, kanske det var lite tidigare, och med Tuffa så väntade vi tills hennes rehabilitering var klar ... vi visste ju redan att hon inte var fri på armåbgarna, frågan var ju bara hur pass mycket det var tror hon var 1 år och tre månader.

Med Kliff, har jag absolut ingen aning, han har aldrig gett mig någon anledning att vara orolig över vare sig höfter eller armåbgar, så jag hoppas och tror att skulle han inte vara fri så kan det ju inte vara några stora

bekymmer... eller???? jag tror jag har för lite erfarenhet till att uttala mig om sånt kanske, det kan ju vara total katastrof också ... ja, ni ser ju .... man blir ju galen av att gå och fundera, eller... det ska jag inte säga att jag gör faktiskt, jag har aldrig hetsat upp mig då det gäller det här med röntgen, det blir som det blir ... inget jag kan påverka iallafall.

  


Idag har vi haft roligt i snön igen ... gud som dom busar och lekar, men det är jobbigt att röja runt i snön ser man ... tungorna var betydligt längre då vi var på väg hem från promenaden idag än då vi gick   men det är väl det som är meningen också med att busa .... och fort går det, tog skydd bakom Johan ett par gånger då dom kom farande, inte för att jag tror att dom skulle springa på mig, men då dom ser helt crazy ut i ansiktet och med den farten dom får upp så är det bättre att ta det säkra före det oskära... är det verkligen berner jag har innan för väggarna, tycker dom liknar vinthundar mer.

och med det sagt så är det nog dags att gå en sista sväng med dom båda innan mina blå får stänga igen för idag.

På återseende !!!


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards