Tuffa

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Camilla Anderholm - 19 november 2010 21:23

Nu blir ni allt förvånade va   en ny blogg fån mig så här på fredagskvällen, kanske lite otippat !!!  i höst har den här sidan verkligen legat i träda, jag har väl aldrig varit en sån flitig skibent nånsin ... men det här slår ju rekord, det tycker till och med jag.

Men jag kan berätta en sak govänner, jag har liksom inte kunnat sätta fingret på varför jag inte får ner några radet några gånger i veckan, man jag tror baske mig jag kom på det precis    .


Tuffa och Kliff har haft ordentligt roligt i snön idag.

  

Som jag tidigare berättat har jag gått och blivit student den här hösten, tanken är att jag äntligen ska göra slag i saken och utbilda mig till förskolelärare, jag har ju i snart 11 år vickat på förskola och eftersom det har flytit på med jobb så har jag liksom aldrig kommit igång med pluggandet, men så äntligen vart det av nu i höst .... och för att återknyta till det här med lite bloggande så tror jag det beror på skolan !!!!!    hörrni !!! .... det är inte helt lätt att studera kan jag säga.

Vi har en kanon bra tjej/lärare i svenska inget tu tal om det ... men hon har en galen förkärlek till skrivuppgifter !!!!!!! ..... om ni bara visste vilka alster som ska vara inlämnade vecka ut och vecka in ....  jag är så fruktansvärt glad åt att vi nu bara har två stora uppgifter kvar och någon muntlig redovisning innan vi säger hej och tack för den här terminen och med förhoppningsvis ett betyg så jag inte behöver skämas   det vore ju förarligt.


Mera busbilder.

  


Idag då jag kom hem efter att ha analyserat en novell i just ämnet svenska så kände jag verkligen för att få komma ut, kallt och krispigt var det, men är man bara klädd så var det skönt ... och dessa två !!! .... dom gick bananaz både en och två gånger .... herregud som dom flyger i snön.


Då jag såg den här bilden på Tuffa och hennes gapande käft så tänkte jag på en sån där typiskt sak ... 

Föreställ er att hon har smitit från matte och får syn på en människa lite längre bort, det klassiska är ju att folk ropar högt och ljudligt ..... HON ÄR INTE FARLIG; HON VILL BARA HÄLSA !!!   ja, eller hur .... skulle jag vara hundrädd och en stor hårig best kommer flygande med hela garnityrert på vid gavel då skulle nog jag svimma iallafall .... gillar inte den kommentaren .. men som tur är så är våran Fröjd så duktig, så hon springer inte iväg från matte !!!!   


Yeeeaa right !!!.  nä, nu ska jag inte beskylla henne för en massa tok, Tuffa har aldrig dragit iväg på vanliga promenader, eller rusat fram till folk och hundar, det är ju då hon är i skogen som hon blir som förbytt ....

Att ha henne lös efter gångbanor och så här som vi gjorde idag, det är inga som helst problem, då håller hon sig där hon ska tokfian våran.

  

     

Imorgon lördag ska vi åka iväg till Johans mamma och Hasse, kameran ska så klart få följa med för jag kan tänka mig att det blir en och annan skön promenad uppe i Prästmon .

Dom utlovade bilderna på köket som nu är i princip klart, dom dröjer ... vi kan inte enas om vilket kakel vi ska ha ovanför bänken.... jag fattar inte varför han är så motsträvig Johan, han liksom jag vet ju att i slutändan blir det ju som jag vill ändå    .

Tjing tjing gott folk ........... have a nice weekend!!!

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards