Tuffa

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Camilla Anderholm - 1 oktober 2010 21:18

Ja , men då så ... bekantskapskretsen har då äntligen utökats med en ny

 " lillkille " ....... lillkille är namnet som smågrabbar får heta då dom kommer till Sundsvallstrakten .

Det var ju inte alls länge sedan som vi hade en " lillkille "

Kliff .

  


2 månader senare så var det Anneli och Henke i Hassela som vart med

" lillkille " ....

Manne .


Nu har då äntligen AnnCatrin och Björn blivit med " lillkille "......

Lukas.

Och VILKEN "lillkille" .... han är liksom som en enda stor propp !!!! ..... han känns så där som Kliff gjorde .... allt bara stämmer .... lugn.... trygg ...    gosig .... duktig , ja supelativen kan fortsätta länge .

Jag fick frågan för ett tag sedan om jag kunde tänka mig att följa med och hämta Lukas . HALLÅ !!!   vem följer inte med frivilligt då det ska hämtas en valp !!!  .... hussen jobbade och inte kan man ha en liten valp lös ensam i bilen , så

hela vägen från Umeå fick jag lägga beslag på Lukas , eftersom matte AC hade till uppgift att ta oss hem igen från Doremis .

Gick ju så klart hur bra som helst , två kissstop innan dyrgripen var på hemmaplan och där stod en förväntansfull Storebror och väntade   

Aston och Lukas .

Aston har inte visat samma tendenser som Tuffa gjorde   hon var ju av den bestämda uppfattningen att .... Kliffen skulle skickas tillbaka där han kom ifrån , men det dröjde ju inte länge innan hon ändrade sig och tyckte Kliff var helt ok .

Aston han funderar nog just nu på vad man kan göra med en  "lillkille" jag tror inte han riktigt har kommit på den än   . Och alla som läser om bussbullen och tror han är mer högt än lågt precis hela tiden , kan jag bara säga att han tar det så lugnt med Lukas , samma glada kille spralliga kille är han så klart , men han ser ju att Lukas är liten och tar hänsyn till honom .

  

Det ska bli så spännande att se vad det blir av denna lilla propp .... att han kommer bli en glad och trevlig hund det är jag helt säker på .

Och att han kommer passa in i bekantskapskretsen det är jag också helt säker på .... som sagt det ska bli så spännande att få lära känna "lillkillen" .

     

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards