Tuffa

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Måndag då !!!

Av Camilla Anderholm - 6 september 2010 19:00

Trött .. tröttare ... tröttast !!!!  det är jag det idag   , men jag antar att det är förra månaden som nu börjar komma ikapp , som jag sa så var jag till helvetet och vände under hela  augusit ..... !!!  något mina kära kamrater fick erfara tydligen !!!

I helgen var vi ju iväg till Högbo , utställning så klart på tapeten och Aston var ju anmäld och då AC hade frågat om jag anmält mina vovvar så hade jag visst fräst något om att varför ska jag göra det   jisses !!! jag är ju normalt inte en människa som fräser , men om sanningen ska fram så har jag inte varit vid mina sinnens fulla bruk tror jag ... har jag inte dragit en roller upp och nedför väggarna så har jag stått med huvudet i en färgburk och andats in lackfärg ... och då jag inte gjort det så har jag ju cycklat runt och letat efter katten som så lägligt försvann ... på nätterna då vanligt folk normalt ligger och sover så har jag smygit runt i buskarna och letat katt också .... så brist på sömn och mycket slit gjorde väl sitt antar jag .... tur är ju att dom kan skratta åt eländet , och jag lovar att inte fräsa någon mer gång   då frågan kommer om jag kommit ihåg att anmäla till utsällning ... för det ska gudarna veta att jag behöver påminnas .

Och för att lugna er kamrater så är det nu anmält och betalt till både Sundsvall och en inoff dagen efter ... se där se där !!! ... jag tog och anmälde till inoffaren också då jag ändå var igång ... det trodde ni inte va ???   .


Tuffa !!!

  

För övrigt så blir det mer och mer färdigt här hemma ... skönt .... tanken är ju att då vi är klara med det sista nu så ska vi börja med köket ... men jag tror vi måste ta en liten paus innan vi sätter igång med det ... känns som att man går på tomgång , och det är faktiskt ingen panik med köket .

Och då vi har näst intill sommarvärme just nu så är det mer värt att passa på att njuta av solens varma strålar innan hösten sätter in på allvar .

Imorgon om vädret är som det varit idag ska vovvarna och jag bege oss ut på lite strapatser ... tyckte jag hörde att Johan hade hittat en bra runda i skogen att gå ... kameran ska få följa med för jag inser att jag har inte tagit ett enda nytt kort sedan Byske utställningen .... det har väl inte hänt så mycket ( tror jag ) !!!! med Kliff sedan dess , han börjar nog plana ut i tillväxten nu , känns himla skönt att han har kommit ur den värsta kritiksta tillväxten nu då han faktiskt har blivit 8 månader .... rena rama stor killen är han ju .

Våran lilla " sheriff " som är så duktig och lyhörd så det är inte klokt ....

Sheriffen !!

Ja , Tuffan också så klart ... hon är ju som just Tuffa ska vara  , lite egen och lite speciell annars så vore hon inte Tuffa .

Nä , gott folk ... för omväxlings skull så ska jg ta och göra mig lite kaffe , sen får det bli lite TV innan jag slår igen mina blå för den här dagen .  

 
 
Ingen bild

Helena o Nila

6 september 2010 21:35

Tänkte faktiskt skicka ett sms idag o på minna om utställningen, men glömde helt enkelt bort det. =)
Nu har du anmält säger du så det var ju tur det. Hade inte förlåtit mig själv annars! Nu HOPPAS jag bara att du anmält 2 hundar... annars blir nog både Fröken Fröjd o jag lite besviken. ;)

Kramiz o hoppas ni trivs i nya boet.. vikommer o inspekterar ngn dag när det passar. Nila försöker gå in till er så fort jag passerar gamla huset. Hon förstår inte att ni flyttat. =)

 
AnnCatrin

AnnCatrin

6 september 2010 21:58

haha.....så man törs klämma in en liten påminnelse då.....;0)
Det händer väl massor med Kliff hela tiden !!!!
Imorgon ska jag börja med "matsalen" måste ju ha den och gästrummet i ordning tills jag får gäster ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

7 september 2010 10:05

Hallå !
Va bra att du har anmält hundarna...kan själv va? ;)Komma ihåg menar jag *asg* Nejdå...vi ska nog fortsätta att påminna dig, vi...var så säker :)
Kul med nya promenadstråk...ska bli spännande att se bilderna sen. Själv ska jag gräva ner mig själv idag...har så j*vla ont efter gårdagens bravader...jobbigt.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards