Tuffa

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Camilla Anderholm - 1 september 2010 20:30

Jaha , kväll igen !!! .... fattar inte vart dygnets timmar tar vägen   ???? vi är ju uppe med tuppen eftersom vi skjutsar Linus till skolan numer ... så det beror inte på att vi sover bort hela dagen att vi inte riktigt får tiden att räcka till , det är mycket som vi ska hinna göra innan Johan börjar jobba på eftermiddan ... på kvällarna pular ju jag med sånt som jag kan göra , men eftersom jag inte är någon jättestor person utan mera som tre äpplen hög typ !!!! så är det mycket som jag inte mäktar med , vilket retar mig något enormt   .

Idag gick halva dagen åt till att skriva klart alla papper hos mäklaren som har sålt vårat hus ... det är mycket som ska faxas iväg och som ska undertecknas och så måste man vänta på att bankerna överför och gör klart med allt , så det tog en evinerlig tid .

  

Hem och så ut med Tuffa och Kliff , dom behöver ju få sitt också .... vi försöker hitta härliga promenadvägar att gå på , gud så lätt allt är då man har bott på ett ställe typ en evighet , då vet man ju precis allt .

Nu letar vi oss fram och ibland blir det bra och ibland blir det mindre bra , jag är inte så förtjust i att ströva runt på asfalterade gator utan föredrar skogsterräng med stigar .

Det finns kanonfina stigar att gå på  , men det gäller att hitta lite småstickare som tar oss hem igen utan att vi behöver gå samma väg tillbaka .... för i regel så hamnar man längst upp i området eller längst ner och så får man ta sista vägen hem på asfalt ... och det är det jag vill undvika .... jag vet att det finns det gäller bara att hitta dom .

Förutom mäklaren och promenader så har dagen ägnats åt att försöka hitta en bra mikrovågsugn .

Inser nu att jag har nog blivit ganska bortskämd med vissa saker .

Vi gjorde ju om vårat kök för några år sedan i huset vi nu har sålt , och då vi gjorde det så sa vi att nu jäklar ska vi göra vårat drömars kök ..... och det gjorde vi .

Ugn med en massa finesser , samma sak med mikron , massa inesser och så klart en induktionshäll .

Vi ska ju göra om köket här där vi nu bor också , men eftersom det kan tänkas att vi flyttar ut på landet då vi inte har några barn kvar hemma så tänkte vi köra lite mer budget .

Spisen som står här är en helt vanlig med glaskeramikhäll , den hade vi tänkt behålla !!!!    insåg efter några middagar att det går fasen inte ... jag håller på att bli galen     det tar ju en evighet innan smöret smälter i stekpannan ... så efter en vecka med den här spisen så har jag fått nog ... en ny induktion är beställd och en ny ugn likaså !!!!   den lär komma i början på nästa vekca ... thank god !!!! inser nu då jag skriver det här .... snacka om I-lands probelm ... en spis som tar lång tid på sig att bli varm .... nåja ... det erkänner jag , men det skiter jag i ... tacka vet jag en häll , där det tar typ 2 sekunder så är pannan varm ... ME LIKE !!!

Så har vi det här med mikro .... idag var vi som sagt ute och letade efter en helt vanlig mikro .... vi ska stoppa in den i ett skåp ... vi har fått en hylla kvar i skafferiet och tänkte stoppa in mikron där ... det kommer inte behövas en inbyggnads ... tack och lov ... för då gott folk drar det genast iväg i pris .

Tyvärr så finns det inte helt vanliga mikron med just det jag är ute efter verkar det som .

Jag vill inte ha en liten sak som är gjord helt i plast !!!! och där man knappt får in en tallrik ... jag vill inte heller ha en där man bara kör defrost då man ska tina ... jag vill ha en där man ställer in produkt och även vikt så inte sakerna blir kokt innan det är tinat , min erfarenhet är att då man t ex tinar köttfärs så blir det liksom kokt längst ut i kanterna och fortfarande fryset i mitten , och s vill jag inte ha det .

Jag vill ha en där man ställer in vad det är man tinar och även vikt och tid ... hur svårt ska det vara ???? vi har varit runt på en hel del affärer och jag tror inte att dom tycker jag är helt ute och cycklar dom vi har pratat med idag ... dom förstår precis vad jag menar men säger i samma andetag att då blir det nog till att beställa en inbyggnads !!! .... det har jag inte lust med eftersom det inte behövs och dom är så himla mycket dyrare ... så jakten på en bra mikro går vidare , jag har gogglat lite ikväll och kanske , kanske jag har hittat något .

Återkommer så klart med det , ni ska ju få se hur fint det har blivit bara vi har fått mer timmar på dygnet och blir klar någon gång !!!

Tjing tjing


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards